FreeCinema

Follow us

Σε τούτο το site γνωρίζεις πολύ καλά ότι αυτό που θα διαβάσεις αποτελεί γεγονός, με στοιχεία που αποδεικνύουν τα λεγόμενά μου. Δεν είναι υποκειμενικές θεωρίες. Είναι η πραγματικότητα. Σήμερα, θα χρησιμοποιήσω δύο παραδείγματα από τη φετινή οσκαρική περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας «διαρρέουν» πάντοτε τα screeners που αποστέλλονται προς τα μέλη της Ακαδημίας. Τα οποία ψηφίζουν για τα Όσκαρ έχοντας δει (μάλλον τακτικότερα) τα υποψήφια φιλμ από… DVD! Οποία ειρωνεία.

Αρχικά, οι πάντες συνηθίζουν να κατηγορούν αυτούς που ριπάρουν τα διαβόητα screeners και τα διοχετεύουν στο διαδίκτυο για «κατέβασμα». Ο δαίμονας είναι, φυσικά, η «πειρατεία». Εάν προσέξεις λίγο καλύτερα τα στοιχεία που ακολουθούν, όμως, ίσως βγάλεις ένα ελαφρώς διαφορετικό συμπέρασμα. Ας πάρουμε δύο καραμπινάτους οσκαρικούς τίτλους της περιόδου αυτής, οι οποίοι εμφανίζουν και ένα είδος ακριβούς pattern! Από τη μια «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα», από την άλλη «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Επιλέγω να κάνουμε focus σε ημερομηνίες: κινηματογραφικής διανομής στις ΗΠΑ, κινηματογραφικής διανομής στην Αγγλία, «διαρροής» του DVD screener από τον σπεσιαλίστα του είδους Hive-CM8, κινηματογραφική διανομή στην Ελλάδα, «διαρροή» HD ριπαρίσματος από ιντερνετικό μέσο και, τέλος, κυκλοφορία του ριπαρίσματος του επίσημου release του Blu-Ray σε ανάλυση 1080p.

Η ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΩΡΑ 

USA theatrical release (limited) = 17 Νοεμβρίου 2017
UK theatrical release = 12 Ιανουαρίου 2018
DVD Screener Hive-CM8 = 12 Ιανουαρίου 2018
Ελληνική κινηματογραφική διανομή = 18 Ιανουαρίου 2018
HD web rip = 6 Φεβρουαρίου 2018
Blu-Ray = 14 Φεβρουαρίου 2018

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΙΝΓΚ, ΣΤΟ ΜΙΖΟΥΡΙ

USA theatrical release (limited) = 10 Νοεμβρίου 2017
DVD Screener Hive-CM8 = 27 Δεκεμβρίου 2017
UK theatrical release = 12 Ιανουαρίου 2018
Ελληνική κινηματογραφική διανομή = 18 Ιανουαρίου 2018
HD web rip = 13 Φεβρουαρίου 2018
Blu-Ray = 15 Φεβρουαρίου 2018

Η βασική παρατήρηση δεν είναι η ζημιά που μπορεί να κάνει η «πειρατεία» αλλά η τεράστια ζημιά που διαπράττεται μέσω της ίδιας της κινηματογραφικής αγοράς! Στην προκειμένη, οι δύο τίτλοι καθυστέρησαν ελαφρά να διανεμηθούν στην Ευρώπη, έτσι ώστε να τύχουν ενός καλύτερου marketing προώθησης που θα έφερνε το οσκαρικό buzz ή και οι υποψηφιότητες που θα καρπώνονταν, πλέον. Έτσι, ενώ ο χρόνος ζωής στις αίθουσες δεν ξεπερνά το τρίμηνο (!), υπό το καθεστώς μιας κάποιας μικρής καθυστέρησης της international διανομής, βλέπουμε τα έργα να υποστηρίζονται κινηματογραφικά μέσα σε ένα ασφυκτικό time frame που προσεγγίζει τον έναν με ενάμιση μήνα!

Οι αναγνώστες του εβδομαδιαίου box-office report της ελληνικής αγοράς θα έχουν ήδη συνειδητοποιήσει την τακτική τού κοινού, το ενδιαφέρον τού οποίου πέφτει για μια ταινία όταν αυτή μπαίνει μόλις στη δεύτερη εβδομάδα προβολής της σε ποσοστά από 40% έως και 60%! Σε περιόδους κατά τις οποίες η διανομή «φορτώνει» (με την κακή έννοια) πάνω από έξι ή επτά πρεμιέρες την εβδομάδα, η συμπεριφορά του κοινού είναι πιο τρομακτική, προφανώς. Στο ελαττωμένο χρονικό πλαίσιο του ενός μήνα (και κάτι) λοιπόν, το όποιο φιλμ εξαφανίζεται σχεδόν από τις αίθουσες και ήδη διατίθεται με… εναλλακτικούς τρόπους και κατ’ οίκον. Έτσι, οι κινηματογράφοι πωλούν ένα θέαμα αμφίβολης βιωσιμότητας… από «γεννησιμιού» του! Και όλα αυτά γίνονται σταδιακά συνείδηση στο μυαλό του κόσμου, που συνηθίζει όλο και περισσότερο στην άνεση του «σε μερικές εβδομάδες θα το βρω και θα το δω από το σπίτι μου, μωρέ». Πού βασίζεται, πλέον, όλο αυτό; Ουχί στην «πειρατεία», φυσικά, αλλά στις πολιτικές των studios και των εταιρειών, που προσανατολίζουν ολόκληρο τον πλανήτη σε νέα «ήθη» και συνήθειες της πάλαι ποτέ κινηματογραφικής απόλαυσης, η οποία σήμερα τείνει να μετατραπεί αποκλειστικά σε φιλμική.

Το πρόσφατο παράδειγμα της πώλησης δύο μπλοκμπαστερικών τίτλων της Paramount για πρεμιέρα στο NETFLIX και όχι στα σινεμά, δείχνει σαφώς ποιος είναι ο δαίμονας, πια. Αλλά… στα χωριά κυνηγάνε ακόμη την «κακή πειρατεία». Περαστικά.

TAGS: