FreeCinema

Follow us

FALL US TV 2014: ΕΝΑΣ ΠΡΩΤΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ.


Για μια ακόμη χρονιά, η Σοφία Σταυριανίδου και η Ιωάννα Παπαγεωργίου… έβγαλαν τα μάτια τους για να σας προσανατολίσουν ασφαλώς στο καινούργιο τηλεοπτικό τοπίο. Μάθετε, λοιπόν, ποιες νέες σειρές έκλεψαν ήδη ή πρόκειται να κλέψουν την παράσταση, είτε καλλιτεχνικά, είτε εμπορικά, είτε – δικαίως – και έτσι και αλλιώς. Για να γουστάρουμε, μωρέ!

Περιμέναμε να ξεκινήσουν για τα καλά οι σειρές της φθινοπωρινής σεζόν και να παίξουν μερικά επεισόδια για να έχουμε μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη για το τι είναι η καθεμιά τους. Πολλά τα ανοίγματα, όπως κάθε χρονιά στην, παραδοσιακά, πιο πλούσια σεζόν του έτους, όμως εμείς επιλέξαμε για κριτική παρουσίαση τις σειρές που για τον έναν ή τον άλλο λόγο πρέπει να υπάρχουν σε αυτήν. Σας έχουμε όλη την πληροφορία για το τι θα απογίνουν κάποιες, τις προβλέψεις μας για το πώς θα προχωρήσουν άλλες, μιας και τα δίκτυα σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν ανακοινώσει ακόμη τις μελλοντικές τους προθέσεις. Καθίστε αναπαυτικά και κρίνετε τι ταιριάζει στον καθένα. Κι ευχόμαστε να ευχαριστηθείτε την ανάγνωση και τη θέαση όσο εμείς όταν γράφαμε αυτές τις γραμμές. (Οι σειρές παραθέτονται με χρονολογική σειρά πρεμιέρας – από τις παλιότερες μέχρι τις προσεχείς).

Red Band Society

RED BAND SOCIETY (FOX)

Στον ύπνο μάς έπιασε αυτή η dramedy, αφού τα χλιαρά νούμερα τηλεθέασης της πρεμιέρας της και οι σφόδρα αντιφατικές κριτικές που απέσπασε, με κάποιους (σαν το Entertainment Weekly) να το συμπεριλαμβάνουν στις καλύτερες νέες σειρές και κάποιους άλλους (σαν το Slate) στις χειρότερες, μας έκανε να την ξεγράψουμε νωρίς. Η ιδιαίτερη αγάπη που του επεφύλαξε το κοινό (8,3 με άριστα το 10 είναι το score του στο imdb!), όμως, η σπάνια σταθερότητα που επιδεικνύει στα ratings από εβδομάδα σε εβδομάδα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα νούμερά του βελτιώνονται κατά 68% μετά τον συνυπολογισμό τής 7ήμερης διάθεσης κάθε επεισοδίου του στο DVR (που πλέον – πολιορκημένα από τα ανάλογης πρακτικής συνδρομητικά – τα κανάλια της ελεύθερης αμερικανικής τηλεόρασης λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη), καθώς και η προσεχής πρεμιέρα του, το 2015, στο FOXlife μας ανάγκασαν να του δώσουμε μια ευκαιρία. Ο κλήρος της ανακάλυψής του έπεσε σε μένα, και ομολογώ πως χαμένη δε βγήκα. Με στιβαρό κέντρο βάρους / στυλοβάτη του την οσκαρούχο Οκτέιβια Σπένσερ («Υπηρέτριες») σε ρόλο αυστηρής, αλλά σοφής και κάθε άλλο παρά αγίας νοσοκόμας σε παιδιατρικό νοσοκομείο, και συναρπαστικό γαϊτανάκι γύρω της ένα τσούρμο χαρισματικούς έφηβους να ενσαρκώνουν τους σοβαρά άρρωστους ασθενείς της, φλερτάρει με όλα τα κλισέ τού… νοσοκομειακού και δη ανήλικου δράματος μεν, διαθέτει όμως τόσο κοφτερό, συχνά σαρκαστικό χιούμορ στους εύστοχους, αθυρόστομους διαλόγους του και ορμητική λαχτάρα για ζωή, που γίνεται αβίαστα διασκεδαστικό. Κάτι σαν το «Λάθος Αστέρι», αλλά το ευστοχότερα κωμικοτραγικό, πρωτότυπο βιβλίο, ένα πράγμα. Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

The Mysteries of Laura

THE MYSTERIES OF LAURA (NBC)

Άλλα και τούτο, πάλι; Πώς αυτή η σειρά όχι μόνο δεν κόπηκε μετά το πρώτο επεισόδιο, αλλά και κρατιέται τόσο καλά στις τηλεθεάσεις (10,1 εκατομμύρια ζευγάρια μάτια, κατά μέσο όρο, παρακαλώ!), που το NBC παρήγγειλε ολόκληρη σεζόν, 22 επεισοδίων, είναι πραγματικό μυστήριο. Αστυνομικό… κωμωδράμα, που παρακολουθεί τον αγώνα τής άρτι διαζευγμένης, μητέρας δύο αγοριών – διαβόλων και καπάτσας ντετέκτιβ ανθρωποκτονιών της αστυνομίας, Λόρα (της τηλε-βετεράνου Ντέμπρα Μέσινγκ), να τα βγάλει πέρα, ισορροπώντας προσωπική με επαγγελματική ζωή, είναι κακοσκηνοθετημένο, κακοπαιγμένο, αποπροσανατολισμένο, ούτε αστείο, ούτε συγκινητικό, κοινότοπο και επικίνδυνο στην – ίσως ασυνείδητη, έμμεση πλην σαφή – αντίληψή του πως οικογένεια και καριέρα δεν συνδυάζονται. Ίσως ταυτίστηκαν κάποιες εργαζόμενες… «Νοικοκυρές σε Απόγνωση»; Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Madam Secretary

MADAM SECRETARY (CBS)

Καταρχάς, η σειρά αυτή έχει λάθος τίτλο. Νόμισα, σε πρώτη φάση, ότι είναι κωμωδία ή, στη χειρότερη, reality. (Kι άντε μετά να την πάρεις σοβαρά…) Είναι αυτό που λέει, πάντως, και η Τέια Λεόνι είναι Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, με καλή οικογένεια, φίλο τον Πρόεδρο (ο οποίος με τη μεγάλη του φρουρά πάει σπίτι της και της κάνει την πρόταση να αναλάβει τη θέση – δηλαδή, «μέσον» καραμπινάτο) και όλα τα λύνει και όλους τους σώζει (βλέπε «Scandal»), από στρατιώτες στο Αφγανιστάν έως Κινέζους που ζητάνε πολιτικό άσυλο. Και η ομήγυρη χειροκροτεί. Εντάξει, είναι από αυτά τα δράματα που κάνουν κέφι να βλέπουν οι Αμερικάνοι, μπαίνει μέσα στους διαδρόμους και τα γραφεία των υπουργείων και του Λευκού Οίκου (βλέπε «West Wing»), η Λεόνι είναι συμπαθητική (πάσχει όπως όλοι οι πολιτικοί από έλλειψη χιούμορ όμως, και εδώ η σειρά ακολουθεί την πεπατημένη), οι περιφερειακοί χαρακτήρες είναι ας πούμε ΟΚ αλλά αναμενόμενοι, ο Κιθ Καραντίν Πρόεδρος, ο Ζέλικο Ίβανεκ διευθυντής τού γραφείου (παίζει παντού αυτός, θα ξημεροβραδιάζεται στα πλατό), ο Τιμ Ντέιλι σύζυγος. Δεν έχει τίποτα δικό του το πράγμα αυτό, όμως. Το βλέπουμε να κάνει κάποιες σεζόν, ίσως μέχρι να εκλεγεί η Χίλαρι (Κλίντον). Κατάλαβες… Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Scorpion

SCORPION (CBS)

Λοιπόν, αυτή η σειρά ασχολείται με το γνωστό στόρι όπου ένας ομοσπονδιακός πράκτορας στρατολογεί έναν τύπο ιδιοφυία (εδώ ονόματι Γουόλτερ Ο’Μπράιαν) και την ομάδα του, που με τα high-tech κόλπα τους σώζουν κόσμο (και το κράτος). Παραδόξως, οι τηλεθεάσεις πήγανε καλά. Φυσικά στο ενεργό κοινό 18 – 49, αν και υποψιάζομαι ότι οι τηλεθεατές θα ’χουν-δε θα ’χουν μέσο όρο τα 10. Εμπάσει περιπτώσει, έριξα πολύ γέλιο (τύφλα να έχει ο Φραγκούλης) σε μια φάση τού πιλότου, όπου για τη μεταφορά ενός αρχείου εξ αεροσκάφους, το τελευταίο συντονίζουν τα τζιμάνια με Ferrari στο έδαφος που τρέχει παραλλήλως και συνδέουν τα δύο καλωδιακά. Αν έχετε μικρό αγόρι, η σειρά είναι super. Αλλιώς, μην περάσετε ούτε απ’ έξω, που λέει ο λόγος. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

NCIS NEW ORLEANS

NCIS: NEW ORLEANS (CBS)

Ένα ακόμη spin-off τού πιο επιτυχημένου εμπορικά δράματος της ελεύθερης TV, «NCIS» (που βρίσκεται αισίως στον 12ο κύκλο του, γυροφέρνει μονίμως τα 20 εκατομμύρια θεατές στο σύνολο, και παίζει και στη χώρα μας, 48 ώρες μετά τις ΗΠΑ, στα Novacinema1 & 1HD), μετά το επίσης επιτυχημένο, πιο νεανικό και ρωμαλέο «NCIS: Los Angeles» (ο 5ο κύκλος τού οποίου, ένα χρόνο μετά την Αμερική, προβάλλεται καθημερινά στο ΣΚΑΪ). Όπως αναμενόταν και τούτο, το διαδραματιζόμενο στην πολυθρύλητη, μοναδικά ατμοσφαιρική «πρωτεύουσα» της jazz, Νέα Ορλεάνη, φρέσκο «NCIS» έβαλε φωτιά στα μηχανάκια. Γιατί; Ουδείς γνωρίζει, πλην των – μεγαλύτερης ηλικίας – Αμερικανών fans του συγκεκριμένου τηλε-franchise. Το «φρέσκο», βλέπεις, είναι σχετικός χαρακτηρισμός για αυτό το δράμα εξιχνίασης εγκλημάτων από την τοπική ειδική ομάδα σήμανσης και ιατροδικαστικής έρευνας του Αμερικανικού Ναυτικού, αφού όπως και οι προκάτοχοί του ερωτοτροπεί επικίνδυνα με την αυτοδικία, ενώ προκύπτει αδιανόητα ασφαλής, υπερήφανη… «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια» αμερικανιά. Προσωπικά, αν και αγαπώ και πρωταγωνιστή Σκοτ Μπάκιουλα («Quantum Leap») και Νέα Ορλεάνη, με το ζόρι άντεξα δυο επεισόδια. Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Black-ish

BLACK-ISH (ABC)

Αυτό είναι το πιο (ή πιο σωστά το μόνο) και εμπορικά και καλλιτεχνικά επιτυχημένο κωμικό ημίωρο της νέας τηλεοπτικής σεζόν. Μέχρι στιγμής, τουλάχιστον. Νέας νοοτροπίας κωμωδία, γυρισμένη και εκτός studio, σε εξωτερικούς, φυσικούς χώρους, άνευ του – συχνά ενοχλητικού – «soundtrack» των γέλιων – ζωντανού ή ηχογραφημένου – κοινού, διαδραματίζεται στους κόλπους της… μεταμοντέρνας, εύπορης, αφροαμερικάνικης οικογένειας του διαφημιστή Άντρε ‘Dre’ Τζόνσον και της συζύγου του, αναισθησιολόγου, Δρος Ρέινμποου Τζόνσον. Τέλεια εναρμονισμένο με την αγωνία της πολιτικής ορθότητας στη μεταρατσιστική (τυπικά, τουλάχιστον), πολυπολιτισμική Αμερική, το «Black-ish» μπορεί να μην προκύπτει τόσο εξακολουθητικά ξεκαρδιστικό όσο θα θέλαμε, είναι όμως εύστροφο, κοφτερά σατιρικό, και hip και hop, καθαρόαιμο τέκνο των καιρών. Άσε που έχει και τον (παραγωγό του) Λόρενς Φίσμπερν να ενσαρκώνει έναν – πιο προοδευτικό πεθαίνεις – παππού! Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

How to Get Away With Murder

HOW TO GET AWAY WITH MURDER (ABC)

Ξέρω ότι για τους περισσότερους έχει γίνει εθισμός αυτό το πράγμα. Ξέρω ότι είναι η πιο πετυχημένη νέα σειρά της Αμερικής, με τα μηχανάκια να έχουν πάθει παράκρουση. Ξέρω ότι η Βαϊόλα Ντέιβις έχει λάβει διθυράμβους και πάει καρφωτή για EMMY (και δεν ξέρω και ‘γω τι άλλο!). Η Σόντα Ράιμς (στην οποία το κανάλι έχει εμπιστευτεί ολόκληρο το primetime της Πέμπτης, όπου παίζουν κατά σειρά τα δικά της «Grey’s Anatomy», «Scandal» και τούτο το δικαστικό δράμα) έχει πιάσει τον παλμό της τηλεόρασης και δίχως να κάνει κάτι σπουδαίο εδώ (πάλι), δίχως να λέει κάτι πρωτότυπο (πάλι), έχει καθηλώσει τον κόσμο στον καναπέ. Πόσο σπουδαία την κάνει αυτό per se; Ωστόσο: στο τρίτο επεισόδιο το παράτησα. Η σειρά έχει όλα αυτά τα μικρά twists στις διάφορες δικαστικές υποθέσεις που φέρνουν ανατροπές στη βασική υπόθεση, όπου εμπλέκεται η δαιμόνια δικηγόρος Αναλίς Κίτινγκ μαζί με τους φοιτητές – συνεργάτες παρατρεχάμενούς της. Πέρα από το ότι είναι κουραστικά όλα αυτά τα γυμνάσια, προκαλείται έγκλημα στη δραματουργία με τις τόσες πολλές μικρές κορυφώσεις. Χώρια από το γεγονός ότι σου δίνει την αισθητική τού video clip. Κι ας λένε ό,τι θέλουνε: το δεύτερο έγκλημα που επιτελείται είναι αυτή η παρουσία της Βαϊόλα Ντέιβις. Είναι τόσο extra large, τόσο μεγάλη ηθοποιός, που οι μικρές διαστάσεις της μικρής οθόνης δεν τη χωράνε. Ανόητο σινεμά, μην αγνοείς τη Βαϊόλα. Γιατί την κάνεις να φαίνεται στη μικρή οθόνη ότι παίρνει πολύ σοβαρά τον εαυτό της σε ένα μέσον που τρυπώνει σπίτι σου και πάει και με πασατέμπο.

Θα επανέλθουμε πάντως σε αυτή την αμφιλεγόμενη (αφού η Παπαγεωργίου, εν μέρει διαφωνεί σφόδρα) σειρά, καθώς την Πέμπτη 4/12 κάνει πρεμιέρα στο FOXlife. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Stalker

STALKER (CBS)

Το πιο τρομακτικό (και καλά) show αυτή τη στιγμή στο τηλεοπτικό mainstream, κατά τον πρωταγωνιστή του Ντίλαν ΜακΝτέρμοτ, το «Stalker», είναι το νέο πόνημα του περιβόητου σεναριογράφου και TV δημιουργού Κέβιν Γουίλιαμσον («Dawson’s Creek», τετραλογία «Scream», «The Following»), που από τότε που άφησε μόνη τη συνδημιουργό του, Τζούλι Πλεκ, στο τιμόνι των «Vampire Diaries», μας έχει φλομώσει στην αρρώστια. Ψυχοπαθολογική, εγκληματική αρρώστια, που ενώ στο αμέσως προηγούμενο «The Following» εκπορεύεται από τον εγκέφαλο και τους οπαδούς μιας δολοφονικής τρομοκρατικής αίρεσης, εδώ προέρχεται από τους stalkers που στοιχειώνουν αθώες, ανυποψίαστες γυναίκες (κυρίως), και οι οποίοι καταδιώκονται από ειδική ομάδα της αστυνομίας του Λος Άντζελες, με επικεφαλής την επίσης στοιχειωμένη υπαστυνόμο Μπεθ Ντέιβις (η εκ του «Nikita» Μάγκι Κιου). Ο ΜακΝτέρμοτ ενσαρκώνει τον νέο συνεργάτη της (και stalker τής πρώην γυναίκας του) σε μια αντιπαθέστατη σειρά, μια από τα ίδια (και χειρότερα) γουιλιαμσονικά. Χωρίς ίχνος, πια, λυτρωτικού χιούμορ, ανθρωπιάς ή πρωτοτυπίας. Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

GRACEPOINT

GRACEPOINT (FOX)

Οι τηλεθεάσεις πήγαν άσχημα για το «Gracepoint». Το FOX όχι ότι δεν τα ’ξερε, γιατί το πρόβαλε σαν mini παραγγέλνοντας δέκα επεισόδια, τα οποία, απεφάνθη, να τα παίξει όλα και πάπαλα. Πρόκειται για χαλαρό remake της βρετανικής σειράς «Broadchurch», από την οποία πέραν του στόρι, η αμερικάνικη εκδοχή δανείστηκε και τον πρωταγωνιστή, Ντέιβιντ Τέναντ, που είναι εξαιρετικός. H υπόθεση μας μεταφέρει σε μια μικρή πόλη της Καλιφόρνια, όπου δολοφονήθηκε ένα δεκάχρονο αγόρι και η τοπική αστυνομία ερευνά, ανακρίνει και εξετάζει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα για να βρει το δράστη. Η εξέλιξη είναι κλασική, βάζει το σενάριο υποψίες για τον ένα ή τον άλλο, τρυπώνει και στα ήθη των κατοίκων της πόλης, τους περιθωριακούς της ανθρώπους, τους συσχετισμούς και λοιπά και λοιπά. Ο κόσμος, βέβαια, έχει δει πολλά τέτοια και βαριέται, επειδή είναι πολύ παλαιάς κοπής το πράγμα αυτό, δίχως τεχνολογικές γαρνιτούρες, όπου όλα γίνονται σε χρόνο dt. Εξού και τα ratings. Η βραβευμένη με ΕΜΜΥ, Άννα Γκαν (από το «Breaking Bad») είναι το έτερο μισό τού ντετέκτιβ Τέναντ, παίζουν ακόμη οι Νικ Νόλτε και Τζάκι Γουίβερ και, κοντολογίς, είναι μια σειρά που, ενάντια στους οιωνούς και τα τεκμήρια, κρατάει το ενδιαφέρον (προσωπικά θα το δω μέχρι τέλους), αν και ασφαλώς απευθύνεται σε ενήλικο κοινό. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

SURVIVOR’S REMORSE

SURVIVOR’S REMORSE (starz)

Μάνι-μάνι ανανεώθηκε για δεύτερη σεζόν αυτή η αθλητική μισάωρη κωμωδία του starz, το οποίο δε μας έχει συνηθίσει στο είδος. Τα μηχανάκια δεν πήγαν και πολύ καλά, δηλαδή ήταν αρκετά κάτω από το «Outlander», ωστόσο έδειξε να έχει κάποιο κόσμο να το ακολουθεί και, εικάζω, ότι καθοριστικό είναι το όνομα του Λεμπρόν Τζέιμς, του διάσημου μπασκετμπολίστα του ΝΒΑ, που φιγουράρει στην παραγωγή. Κοντολογίς, ένας ταλαντούχος 20άχρονος μπασκετμπολίστας υπογράφει ένα super συμβόλαιο με αλφάδι ομάδα της Ατλάντα, παίρνει τον ξάδελφό του και κολλητάρι του μαζί, και η σειρά δείχνει πώς προχωράνε στη νέα κατάσταση κουβαλώντας πάντα ένα κοινό, λαϊκό background. Προσωπικά, επειδή πήρε καλές κριτικές, το αποδίδω στο ότι έχει αυτό το buddy touch που πάντα αρέσει και, κυρίως, στα αγόρια. Τούτοι οι δυο είναι μαζί και είναι κόμμα, no matter what. Κατά τα λοιπά, είναι ένα πράγμα με αρκετά τοπικό χιούμορ, εντάξει, χαριτωμένο να το βλέπεις, αλλά πρέπει να πω ότι 25 λεπτά που αφιέρωσα στον πιλότο ήταν αρκετά. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Kingdom

KINGDOM (DirectTV)

Λοιπόν, το «Kingdom» έχει το πολύ ενδιαφέρον ότι σε μεταφέρει στο πιο λαϊκό κομμάτι της Καλιφόρνια και μάλιστα του προαστείου του L.A. Βένις, αυτό που σπάνια βλέπουμε στην οθόνη: ο Άλβι Κουλίνα έχει ένα γυμναστήριο cage fighting (που δεν είναι καθόλου ακριβώς box, γιατί βαράς παντού), δυο μεγάλους γιους που παίζουνε στα ring και μια όμορφη φιλενάδα, που ήταν φιλενάδα τού πρόσφατα απελευθερωμένου από τη φυλακή boxer – αστεριού Ράιαν Γουίλερ, ο οποίος επανεμφανίζεται στα μέρη τους. Ο Άλβι τον θέλει πίσω γιατί θα φέρει λεφτά, η φιλενάδα όχι. Και εδώ έχουμε το δράμα που υποψιαζόμαστε ότι θα μεταφραστεί σε τρίο. Ωστόσο είναι και οι οικογενειακές σχέσεις που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Κάνοντας focus στο μικρόκοσμο των ring, με τα παχυλά στοιχήματα, τις ημιπαράνομες συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, τους ήρωες που δεν είναι μορφωμένοι και λύνουν τις διαφορές τους με λίγη κουβέντα αλλά αρκετό ξύλο, με συναισθήματα που δε γίνονται λόγια, και με μια κάμερα τραχιά και σχεδόν «άψητη», δημιουργεί ένα θέαμα που, ενώ δεν είναι ντοκιμαντέρ, έχει έναν ρεαλισμό που το πλησιάζει. Όλες οι ερμηνείες είναι ωραίες – δώστε βάση σε αυτό το παλληκάρι, το Ματ Λόρια, που παίζει το Ράιαν. Ο κόσμος το τίμησε, το τίμησαν και οι κριτικοί και το δίκτυο έχει ήδη παραγγείλει 20 επεισόδια επιπλέον, που σημαίνει δυο ακόμη σεζόν. Το αξίζει. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

CRISTELA

CRISTELA (ABC)

Η Κριστέλα Αλόνσο γράφει και πρωταγωνιστεί σε αυτό το latin sitcom. Παίζει μια συμπαθητικούλα, στρουμπουλή, 30άρα Λατίνα που μένει με κυνική μαμά, ωραιοπαθή αδελφή και σε-σέρνω-από-τη-μύτη γαμπρό, μόλις κέρδισε ένα internship σε δικηγορικό γραφείο, αλλά η γκρίνια και τα κουλά μες στο σπίτι πρυτανεύουν. Φαντάζομαι, πιθανότατα, να πιάνει την τεράστια latin κοινότητα της Αμερικής, έχει αρκετό local χιούμορ και η Κριστέλα γίνεται πολύ οικεία, αφού είναι και στρογγυλή και συμπάσχει ο μισός γυναικείος πληθυσμός. Θα βρει και γκόμενο και θα δέσει το γλυκό με το κοινό. Εξαντλήθηκα από υφιστάμενους λόγους για να δείτε αυτή τη σειρά… Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

The Affair

THE AFFAIR (Showtime)

Είπαμε ήδη κάποια πράγματα για το «The Affair», που είναι σκαρφαλωμένο στο top των αγαπημένων μας νέων σειρών και φαίνεται ότι εξελίσσεται, με τα τρία επεισόδια που έχει παίξει, σε ένα ιδιαίτερο φαινόμενο. Επειδή δεν είναι μόνο ένα παθιασμένο love story δυο παντρεμένων (δε θα μπορούσε να υπάρχει τίποτα πιο κοινότοπο από αυτό, παρέα και με την αναγωγή των αιτίων που προκάλεσαν την απιστία), αλλά αυτή η διττή de profundis αφήγηση των δύο μερών που, πια, σε βάζει σε άλλα μονοπάτια και σε άλλους προβληματισμούς για το τι ανακαλεί εκ των πεπραγμένων το κάθε φύλο, αλλά και πιο γενικά ο άνθρωπος. Και τα επόμενα δυο επεισόδια, κομμένα στη μέση κι αυτά, μελετούν το Νόα και την Άλισον σε όλα τα περιστατικά που συμβαίνουν: ο ένας είπε αυτό, ο άλλος κάτι άλλο λίγο διαφορετικό, ο ένας θυμάται έτσι κάποιο γεγονός, ο άλλος το θυμάται… γιουβέτσι, αλλά είναι πάλι έτσι. Πρόκειται για ένα test μνήμης και για το θεατή που καλείται να δει λίγο πιο φιλοσοφημένα αυτό το ίδιο το θέμα της μνήμης, αυτή τη φορά, ανεξαρτήτως φύλου. Το είπαμε, θα επανέλθουμε. Και το ξαναλέμε. Μπείτε στο «The Affair», ο-πωσ-δή-πο-τε. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

JANE THE VIRGIN

JANE THE VIRGIN (CW)

Παράδοξο, και το ίδιο το CW δεν πιστεύει στα μάτια του, αλλά αυτή η σειρά πήρε εξαιρετικές κριτικές για το είδος της. Στις μετρήσεις πήγε επίσης καλά, και συνεπώς μάλλον πρόκειται για την έκπληξη των τηλε-προγνωστικών. Προσωπικά, δεν άντεξα πέρα από τον πιλότο γιατί δε με πολυενδιαφέρει, αλλά ομολογουμένως η comedy αυτή έχει «κάτι». Η πρόταση «η Τζέιν που από λάθος τής εμφυτεύει η γιατρός της το σπέρμα ενός άνδρα και μένει έγκυος παρότι… παρθένα» είναι από μόνη της γελοιωδέστατη, όμως, είναι η υπόθεση της σειράς! Περί αυτού του πυρήνα γνωρίζουμε την κούκλα Λατίνα μάνα της που την έκανε στα 16, τη γιαγιά που ζει με τις telenovelas, τo φιλενάδο της που μοιάζει με τον Κεν. Όλοι αυτοί κι άλλοι ακόμη συστήνονται με έναν τρόπο χαριτωμένο, αστείο, εντελώς αυτοσαρκαστικό (από πλευράς σεναρίου) και πάνω από όλα παιχνιδιάρικο, που σημαίνει ότι οι δημιουργοί καθόλου στα σοβαρά δεν το παίρνουν το πράγμα και γι’ αυτό το λόγο έχουμε ένα σοβαρό και περιωπής αποτέλεσμα. Αυθεντικά, περπατάει παράλληλα με την κουλτούρα τής λαϊκής telenovela και δεν το κρύβει, όχι μόνο ως προς τις καταστάσεις αλλά και ως προς τον τρόπο του. Απευθύνεται σε νεανικό κοινό, αλλά ξύπνιο και πικάντικο. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

CONSTANTINE

CONSTANTINE (NBC)

Για τους περιζήτητους, λοιπούς, κομικόθεν (υπερ)ήρωες, στα είπαμε ήδη. Ο «Constantine» (που ίσως θυμάσαι από την ομότιτλη ταινία του 2005, με τον Κιάνου Ριβς), αφενός δεν είναι ούτε ακριβώς υπέρ, ούτε ακριβώς ήρωας και αφετέρου άργησε να μας συστηθεί. Εξού και η ξέχωρη παρουσία του εδώ. Παιδί της DC Comics και αυτός, πρωταγωνιστής τού «Hellblazer», που μετέφρασαν για την TV οι Ντέιβιντ Σ. Γκόγερ (αγαπημένος μας εδώ στο FREE CINEMA) και Ντάνιελ Τζέροουν («Dexter»), ο Τζον Κόνστανταϊν είναι καταραμένος εξορκιστής, ερευνητής του μεταφυσικού και μικροαπατεώνας, που παλεύει με τις παρελθούσες αμαρτίες του, ενώ ταυτόχρονα αγωνίζεται να σώσει τον κόσμο από σκοτεινές δυνάμεις. Στο πρώτο επεισόδιο, ο μανιώδης, υπερκινητικός, φωνακλάς και τσαντίλας Ουαλός Ματ Ράιαν μας έπεισε λιγότερο (προς το παρόν) από τον αλαφροΐσκιωτο και υπόκωφο Κιάνου, ενώ οι πιο αιχμηρές πτυχές τού χαρακτήρα του (το εμμονικό κάπνισμα, η αμφισεξουαλικότητα) έχουν λειανθεί αισθητά. Ωστόσο, πιστότερη στο comic, η σειρά πειραματίζεται αρκούντως με τη μαύρη κωμωδία, χρησιμοποιεί με έξυπνη εγκράτεια τα ειδικά εφέ, συνθέτει ουκ ολίγο απειλητική, απόκοσμη ατμόσφαιρα, και είναι σαφώς συναρπαστικότερη του – κατά λάθος αστείου – κομμένου «Dracula» (που αντικατέστησε), ώστε να μας αφήνει σαφείς ελπίδες βελτίωσης / εξέλιξης στο μέλλον. Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Olive Kitteridge

OLIVE KITTERIDGE (HBO)

Mini σειρά τεσσάρων επεισοδίων μόνο που θα παιχτούν back to back σε δύο βραδιές, το «Olive Kitteridge» (το οποίο έκανε πρεμιέρα στη Βενετία) βασίζεται στο βραβευμένο βιβλίο της Ελίζαμπεθ Στράουτ και στην παραγωγή βρίσκεται η πρωταγωνίστρια Φράνσις ΜακΝτόρμαντ αλλά και ο Τομ Χανκς. Σκηνοθετεί η Λίζα Τσολοντένκο («Τα Παιδιά Είναι Εντάξει») και παίζουν ακόμη ο Ρίτσαρντ Τζένκινς, ο Μπιλ Μάρεϊ, ο Πίτερ Μάλαν και η Ζόι Καζάν. Αυτά. Βαρύ πυροβολικό, δηλαδή (που μόλις σκόραρε το ιλιγγιώδες 91 στο Metacritic από τους τηλεκριτικούς!). Το στόρι μάς πάει στη Νέα Αγγλία και τον μικρόκοσμό της, με ηρωίδα τη μαθηματικό Όλιβ Κίτεριτζ και τις σχέσεις της με τον άνδρα, τα παιδιά της και την κλειστή κοινωνία όπου ζει. Ευελπιστούμε ότι είναι ένα δράμα που σκάβει στο χαρακτήρα αυτηνής μέσα από τους συσχετισμούς και τις διαδράσεις των προσώπων. Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ το πήρε εξαρχής πολύ ζεστά και είναι ολόδικό της. Εμείς θα καθηλωθούμε, πάντως. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

The Comeback

THE COMEBACK (από 9/11, HBO)

Όχι ακριβώς νέα σειρά, το «The Comeback» είναι, στ’ αλήθεια, η δεύτερη σεζόν του show που ξεκίνησε το 2005. Παραδόξως πώς, το δίκτυο παρήγγειλε έξι νέα επεισόδια μετά από εννέα ολόκληρα χρόνια και μας φέρνει πάλι τη Λίσα Κούντροου, πάλαι ποτέ άλφα σελέμπριτο, που επαναπροσλαμβάνεται από το ΗΒΟ για να γυρίσει τη σειρά. Με έναν καμεραμάν και πολύ τσαμπουκά. Λίγο ντοκουμέντο, λίγο reality τύπου, αφού όλα γίνονται on camera και η Λίσα είναι σε γνωστά χωρικά ύδατα, με όλο της το σώμα να παίζει. Της πάει πολύ, έχει και την περσόνα τής αυτοπαρωδούμενης παντού και πάντα. Να σας πω κάτι, όμως; Καλή, χρυσή η Λίσα. Με κουράζει αφάνταστα αυτό το hype που έχει εν συνόλω. Ένα νεύρο ζαλιστικής κινητικότητας, λεκτικής και σωματικής. Σα να μην σου αφήνει χώρο να ανασάνεις ή να σκεφτείς. Ούτε και να γελάσεις, παρεμπιπτόντως. Δεν προλαβαίνεις. Στη διακριτική σας ευχέρεια τι θα κάνετε με τη σειρά αυτή. Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

The Missing

THE MISSING (από 15/11, starz)

Αγγλική σειρά 8 επεισοδίων, που έκανε πρεμιέρα στο BBC One, στις 28/10, εισέπραξε διθυράμβους (με τον Guardian να το χαρακτηρίζει «hauntingly brilliant television») και ετοιμάζεται για την πολυαναμενόμενη, αμερικάνικη πρεμιέρα του στο starz, που έσπευσε να εξασφαλίσει τα δικαιώματά του στην τελευταία, ετήσια τηλεοπτική αγορά MIPCOM στις Κάννες. Υβρίδιο διαπεραστικού δράματος χαρακτήρων και αστυνομικού θρίλερ, διαδραματίζεται ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους μιας δεκαετίας, και γίνεται μάρτυρας των παθών ενός πατέρα (Τζέιμς Νέσμπιτ), μιας μητέρας (Φράνσις Ο’Κόνορ) και ενός φιλότιμου αστυνομικού (Τσέκι Κάριο), μετά την εξαφάνιση του γιού των μεν, κάποια χρόνια πριν, στις οικογενειακές διακοπές τους στη Γαλλία. Η χρόνια εμμονή τού πατέρα να ανακαλύψει τι ακριβώς συνέβη στο παιδί του καταστρέφει τη ζωή των πάντων γύρω του και – όπως όλα δείχνουν – η μικρή οθόνη ξεχειλίζει μελαγχολική ανθρωπιά, ενώ χτίζει καθηλωτικό σασπένς. Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

State of Affairs

STATE OF AFFAIRS (από 17/11, NBC)

Αφού έφυγε επεισοδιακά από το «Grey’s Anatomy» (τα τσούγκρισε με τη Σόντα Ράιμς, όταν εξαίρεσε αυτοβούλως τον εαυτό της από την κούρσα των ΕΜΜΥ λόγω ασήμαντης ετήσιας πλοκής για την ηρωίδα της, Ίζι), τερμάτισε την κινηματογραφική της καριέρα πριν καλά-καλά αυτή πάρει μπρος (με συνεχείς τραγικές επιλογές σαν το «Ο Γάμος της Χρονιάς»), και ακόμα κατατρεγμένη από πανταχόθεν κατηγορίες για ποικίλα εκφρασμένους βεντετισμούς στις επαγγελματικές συνεργασίες της, η βραβευμένη με ΕΜΜΥ, αδιαμφισβήτητα ταλαντούχα Κάθριν Χάιγκλ επιστρέφει στην TV. Δριμύτερη; Για να πάρει το αίμα της πίσω; Θα δείξει. Και η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα αρκεί ως κίνητρο ανακάλυψης αυτής της σειράς, στην οποία το NBC ποντάρει πολύ, και όπου η Χάιγκλ ενσαρκώνει αναλύτρια της CIA, που γίνεται η πιο έμπιστη σύμβουλος της Προέδρου των ΗΠΑ, Κόνστανς Πέιτον (Άλφρι Γούνταρντ) μετά το φόνο τού φιλάνθρωπου συντρόφου της και γιού τής τελευταίας από έξωθεν τρομοκράτες. Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

GIRLFRIEND’S GUIDE TO DIVORCE

GIRLFRIEND’S GUIDE TO DIVORCE (από 2/12, Bravo)

Ναός reality και talent shows, το Bravo μπαίνει δυναμικά στην arena των σειρών μυθοπλασίας, με αυτή τη dramedy που (πάρε βαθιά ανάσα): α) είναι βασισμένη στην ομότιτλη σειρά, best-seller βιβλίων, β) φέρει την υπογραφή τής εκ του δημιουργικού πυρήνα τόσο του γουιντινικού «Buffy the Vampire Slayer», όσο και του «Mad Men», δαιμόνιας Μάρτι Νόξον, και γ) διαθέτει καστ εξαιρετικού ερμηνευτικού DNA, με επικεφαλής την – πολυσχιδή βετεράνο της TV – Λίζα Έντελστιν («House») και την – εξέχουσα κωμικό, ακτιβίστρια και συγγραφέα – Τζανίν Γκαρόφαλο. Το σενάριο θέλει την πρώτη ως επιτυχημένη συγγραφέα βιβλίων / οδηγών αυτοβελτίωσης, να κρύβει δημοσίως τις – στα πρόθυρα διαζυγίου – κάκιστες σχέσεις της με το σύζυγό της για λόγους καριέρας, ενώ προσπαθεί να διαχειριστεί την καινούργια, εργένικη καθημερινότητά της. Το trailer είναι χάρμα, όσο πρέπει κωμικοτραγικό και σέξι, οπότε: κορίτσια, προσοχή! Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Marco Polo

MARCO POLO (από 12/12, Netflix)

Στα σκαριά από το 2012, το «Marco Polo» ξεκίνησε αρχικά ως project του starz, με παραγωγή και δικαιώματα των αδελφών Γουάινστιν. Μετά από αποτυχημένες προσπάθειες ανεύρεσης κατάλληλων χώρων γυρισμάτων και το ξεχειλωμένο budget για τα μέτρα του, το starz απεσύρθη και, με τους ίδιους παραγωγούς, ανέλαβε το Netflix για εννέα επεισόδια, με προϋπολογισμό 90 εκατομμύρια δολάρια, παρακαλώ, και locations στο Καζακστάν και τη Μαλαισία. Μεγαλόπνοο έργο πάνω στη ζωή του μεγάλου Βενετού εμπόρου και, πιο συγκεκριμένα, στην αυλή τού Κουμπλάι Χαν στην Κίνα του 13ου αιώνα. Εντυπωσιακό το promo που ξεκινάει με το φαινόμενο της σύγχρονης Κίνας, τις ιδιαιτερότητές της και σου λέει μετά πώς όλα αυτά που είναι η Κίνα τα ψυχανεμίστηκε ένας άνθρωπος 700 χρόνια πριν! Φαίνεται, πάντως, ότι το πάνε για πολύ μεγάλο hit και έχει τις προδιαγραφές. Τον ομώνυμο ρόλο κρατάει ο Λορέντζο Ριτσέλμι, που είναι όμορφο αγόρι. (Η Διεύθυνση καταγγέλλει τα σεξιστικά σχόλια της κυρίας Σταυριανίδου για πολλοστή φορά!) Σ.Σ.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!

Ascension

ASCENSION (από 15/12, SyFy)

Μετά το τέλος τού αριστουργηματικού, εμβληματικού και υπερ-cult «Battlestar Galactica» (που πρωτοπόρησε στην έκρηξη δημιουργίας… haute couture, σφόδρα ανταγωνιστικών δραμάτων στη συνδρομητική τηλεόραση) και την αψυχολόγητη (που μέχρι και ο Σέλντον στο λατρεμένο «The Big Bang Theory» σχολίασε αρνητικά) μετονομασία του σε SyFy (από Sci-Fi), το αγαπημένο nerd κανάλι έμοιαζε να έχει βγει από τα νερά του. Αργά, αλλά σταθερά, άρχισε από πρόπερσι να ξαναβρίσκει τον καλό εαυτό του με τα «Defiance» και «Helix». Ως mini series, που θα παίξει δύο απανωτά επεισόδια επί τρία συναπτά βράδια, το «Ascension» είναι ένα ακόμα, πολλά υποσχόμενο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Διαδραματίζεται στο παρόν μιας εναλλακτικής πραγματικότητας, κατά την οποία, 50 χρόνια πριν, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ πραγματοποίησε το (υπαρκτό) Σχέδιο Orion, στέλνοντας σκάφος γενεών, με 600 ανθρώπους στο διάστημα, προς αναζήτηση νέου σπιτιού – εξασφάλισης του μέλλοντος του ανθρώπινου είδους. Καθώς, λοιπόν, τώρα αυτό το σκάφος πλησιάζει το σημείο χωρίς επιστροφή στο ταξίδι του, η πρωτοφανής δολοφονία μιας νεαρής επιβάτη του φέρνει τα πάνω κάτω… Ανυπομονούμε! Ι.Π.

Τσέκαρε trailer εδώ, λέμε!