FreeCinema

Follow us

Αγαπημένα μου βαμπιρ-ολόγια…


Το «The Vampire Diaries», ίσως – σε απόσταση αναπνοής από τα ωριμότερα «Supernatural» και «Fringe» – η πιο cult, εν εξελίξει σειρά της δημόσιας αμερικανικής τηλεόρασης, δηλώνει πλέον χορταστικό παρόν και στη δημόσια ελληνική. Για να μας συστηθεί από την αρχή, 15 μέρες πριν από την πρεμιέρα (στις 11/10) του πολυαναμενόμενου 4ου κύκλου της στις ΗΠΑ. Μην αντιστέκεσαι!

Από σήμερα, 21 Σεπτεμβρίου και κάθε Παρασκευή, στις 10 το βράδυ, θα έχεις την ευκαιρία να ακονίζεις αισθήσεις, συναίσθημα και μυαλό, ξεζουμίζοντας δύο επεισόδια του «The Vampire Diaries» τη φορά, μέσα από τη συχνότητα του STAR (το οποίο, παρεμπιπτόντως, φαντάζει περισσότερο από ποτέ ως όαση στο εξαθλιωμένο ελληνικό τηλεοπτικό τοπίο, αφού για την prime time του επιμένει να επενδύει σε ταινίες και – περισσότερο ή λιγότερο αξιόλογες – αμερικανικές σειρές, αντιστεκόμενο σθεναρά στην επιδημία των τουρκικών serials). Και μην κουνάς αδιάφορα το κεφάλι, πεπεισμένος πως είτε ο βαμπιρικός μύθος έχει, πλέον, εξαντληθεί, είτε είσαι πια πολύ μεγάλος για εφηβικά δράματα, ακόμη και αν αυτά ταλαιπωρούν – κυριολεκτικά και μεταφορικά – παλιές ψυχές. Η λαγουδότρυπα προς τη χώρα των θαυμάτων και των τεράτων του «The Vampire Diaries» είναι πολύ πιο βαθιά απ’ ότι φαντάζεσαι…

ΔΙΑΒΑΣΕ!

Αντλώντας έμπνευση από την ομότιτλη σειρά βιβλίων της Λίσα Τζέιν Σμιθ, αλλά αλλάζοντάς της (ευθαρσώς και δημιουργικά) τα… φώτα, οι Κέβιν Γουίλιαμσον (σεναριογράφος και συμπαραγωγός των «Scream», καθώς και δημιουργός της θρυλικής τηλεοπτικής σειράς των 90’s, «Dawson’s Creek») και Τζούλι Πλεκ (συμπαραγωγός των «Scream») φτιάχνουν έναν – κατάλληλο από 13 μέχρι… 103 – ύμνο στη διαφορετικότητα, στην ανοχή και στη διαδικασία της ενηλικίωσης, που ίσως τελικά να μην έχει ημερομηνίες έναρξης και λήξης. Έναν ύμνο αναπάντεχα συναρπαστικό, αστείρευτο και μοιραία εθιστικό, έτσι όπως τον ντύνουν με ένα υποβλητικών αποχρώσεων μανδύα του φανταστικού. Δαμάζοντας και προσγειώνοντας καταλυτικά την επική φαντασία της Σμιθ (που κινείται σε πολλές διαφορετικές πραγματικότητες / διαστάσεις και συστήνει πλήθος υπερρεαλιστικών πλασμάτων), οι Γουίλιαμσον και Πλεκ δεν εγκαταλείπουν στιγμή τον πλανήτη Γη, ενώ επιλέγουν να κρατήσουν (για να πειραματιστούν, να αποδομήσουν και να επαναπροσδιορίσουν ευφάνταστα) μόνο τους μύθους βαμπίρ, λυκανθρώπων και μάγων. Απόφαση που τους επιτρέπει να αφιερώσουν περισσότερη φαιά ουσία στη χαρτογράφηση των χαρακτήρων των ηρώων τους, πλάθοντάς τους ευλαβικά, εξαιρετικά γκρίζους, περίπλοκους, προσιτούς και οικείους.

ΔΕΣ!

Πρωταγωνίστρια και κινητήρια δύναμη της αφήγησής τους είναι η δεκαεπτάχρονη Ελένα Γκίλμπερτ (Νίνα Ντόμπρεβ), που αναγκάστηκε να μεγαλώσει γρήγορα, μετά το θάνατο των γονιών της σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Στην ήσυχη πόλη του Μίστικ Φολς, περιτριγυρισμένη από το υπερήλικο, στοιχειωμένο από ιστορίες και θρύλους δάσος, η Ελένα αναμετράται με το βάρος της απώλειας και δοκιμάζει να συνεχίσει να ζει, με τη συμπαράσταση του επίσης έφηβου, μικρού αδελφού (ο εγγονός και συνονόματός του Στιβ ΜακΚουίν, Στίβεν), της μόλις ενήλικης θείας / κηδεμόνα τους (Σάρα Κάνινγκ) και των κολλητών της Μπόνι (Κατ Γκρέιχαμ), Κάρολαϊν (Κάντις Ακόλα) και Ματ (Ζακ Ρέριγκ). Τον τρόμο που βιώνει στο ξεκίνημα κάθε καινούργιας μέρας, όμως, θα ξορκίσει, τελικά, η άφιξη του καινούργιου, γοητευτικού συμμαθητής της, Στέφαν. Που – το μάντεψες! – είναι βαμπίρ, και εκτός από σκοτεινό, διφορούμενο παρελθόν, διαθέτει και… επίσης βαμπίρ, αδίστακτα αιμοσταγή και δηλητηριώδη ελκυστικό αδελφό, με το όνομα Ντέιμον.

ΟΥΡΛΙΑΞΕ!

Η σειρά «The Vampire Diaries» έκανε πρεμιέρα στις ΗΠΑ στις 10 Σεπτεμβρίου του 2009, στο κανάλι CW. Παρεξηγημένη αρχικά, ως φτωχός συγγενής των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών φαινομένων, «True Blood» και «Twilight», αντίστοιχα, δεν άργησε να αντιστρέψει τις εντυπώσεις και να αποκτήσει φανατικούς οπαδούς. Από το 6ο επεισόδιο του πρώτου κύκλου, κιόλας, άρχισε να πατάει γκάζι, κάνοντας όλο και πιο σαφή την πρόθεσή του για θαρραλέες, ριψοκίνδυνες, εύστοχα γόνιμες επιλογές στην εξέλιξη της πλοκής και των χαρακτήρων του: μέχρι το τέλος τους πρώτου κύκλου είχε μετατρέψει σε βαμπίρ έναν από τους πιο αξιαγάπητους ήρωές του. Μέχρι το τέλος του δεύτερου, σκότωσε ανεπιστρεπτί άλλον έναν, και μέχρι το τέλος του τρίτου δε δίστασε, μεταξύ άλλων, να μετρήσει ένα ακόμα «νεογέννητο» βαμπίρ και έναν ακόμη μακαρίτη στην τάξη των πρωταγωνιστών του, ανατρέποντας όλα τα δεδομένα (τακτική που δεν πρόκειται να εγκαταλείψει σύντομα, αφού η Πλεκ έχει ήδη δηλώσει πως ο προσεχής 4ος κύκλος θα ολοκληρωθεί με τη σχολική αποφοίτηση, «ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα στη νέα, γενναία φάση της σειράς…»).

Τολμώντας απίθανα ταιριάσματα ή αριστοτεχνικές ακροβασίες μεταξύ των ειδών (από το μεταφυσικό θρίλερ, τον τρόμο και το ρομαντικό δράμα, μέχρι την κομεντί, τη σαπουνόπερα και ακόμα παραπέρα), οπλισμένο με κοφτερό χιούμορ, εποικοδομητικές σινεφίλ και pop αναφορές ή inside jokes (όχι τυχαία, σχεδόν όλοι οι τίτλοι των επεισοδίων δανείζονται αυτούσιους ή παραφρασμένους τίτλους ταινιών, σαν τους πρόσφατους «Cruel Intentions», «Hunger (and) Games» και «To Mr. Saltzman, With Love») και ένα τσούρμο από όχι μονάχα… ωραίες φάτσες στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αποδείχθηκε άξιος απόγονος της «Buffy, The Vampire Slayer» και των «X-Files», που πρωτοστάτησαν στην εισβολή του παραφυσικού με ανθρώπινο πρόσωπο στο τηλεοπτικό mainstream.

Μέχρι το τέλος της 2ης σεζόν του, όταν πια είχε και επισήμως γίνει η πιο επιτυχημένη σειρά στη (μικρή) ιστορία του CW, ακόμη και οι τηλεκριτικοί υποκλίθηκαν στην ατρόμητη φρεσκάδα του. Ήταν πλέον φανερό και σε αυτούς: προφανώς πιο ενήλικο και νεωτεριστικό από το «Twilight», υπολείπεται του «True Blood» μόνο στην… εγκρατή απεικόνιση του γυμνού και του αίματος (αφού παίζει σε δημόσιο κανάλι και υπόκειται αυστηρής λογοκρισίας). Άλλοι δισταγμοί και ταμπού, δύσκολα το τιθασεύουν…

ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΟΣΩΠΑ, ΟΜΟΡΦΑ ΔΑΓΚΩΝΟΝΤΑΙ

Ελένα / Κάθριν / Νίνα Ντόμπρεβ: Γεννημένη στη Βουλγαρία, Καναδή μελαχρινή (στον αντίποδα της κατάξανθης Ελένα / ζαχαρωτό του βιβλίου), η Ντόμπρεβ ενσαρκώνει ιδανικά τόσο την ευάλωτη και συνάμα δυνατή, έφηβη με παλιά ψυχή, Ελένα, όσο και το – στο άλλο άκρο – απέθαντο, αλαζονικό doppelganger της, Κάθριν. Και αξίζει να μπεις και να μείνεις σε αυτήν τη σειρά μόνο και μόνο για να βιώσεις και να εκτιμήσεις δεόντως τον βωβό, γενναιόδωρο, υποβρύχιο σπαραγμό της, στο τέλος του 3ου κύκλου.

Στέφαν / Πολ Γουέσλι: Ταιριαστά εσωστρεφής, υπόκωφος, λιγόλογος και μειλίχιος ως ο μονόχνωτα καλός αδελφός, ο Γουέσλι είχε αρχίζει να κουράζει. Στον 3ο κύκλο, όμως, καθώς ο Στέφαν ξανακύλησε στον εθισμό του στο ανθρώπινο αίμα και έγινε ένας από τους κακούς της υπόθεσης, ο Γουέσλι τσάκισε, βρώμισε και βρυχήθηκε στη διαπασών. Και μας έπεισε.

Ντέιμον / Ίαν Σόμερχαλντερ: Ο μεγαλύτερος σε ηλικία και εμπειρία του καστ, είναι και ο πιο μεθυστικά απολαυστικός, στο ρόλο του κακού αδελφού. Παλιός, αγαπημένος γνώριμος από το «Lost», ο Ίαν δίνει υπόσταση σε ένα αφοπλιστικά ικανό για το χειρότερο και για το καλύτερο, ρευστό, επικίνδυνο και αδάμαστο σαν τον υδράργυρο πλάσμα, που πετά τις ατάκες ανθολογίας σαν πολυβόλο. Αν ξέρεις από «Buffy», φαντάσου τον σαν τον Σπάικ κόντρα στον Έιντζελ του Στέφαν, με λιγότερο hard rock μελαγχολία και περισσότερη pop σπιρτάδα.

Η σειρά «The Vampire Diaries» διατίθεται και σε DVD από την Audio Visual.