FreeCinema

Follow us

«DOLL & EM»: MASTER AND SERVANT AS BEST FRIENDS.


Μια πολύ όμορφη γυναικεία κομεντί, που έχει διαφύγει από τους «προβολείς» της δημοσιότητας, είναι το «Doll & Em» του βρετανικού Sky Atlantic. Το καλό μας ΗΒΟ το τσίμπησε, αποκτώντας δικαιώματα διανομής σε όλες τις πλατφόρμες του, και μας καλεί στον δεύτερο κύκλο του, έξι επεισοδίων όπως είθισται, από τις 13 Σεπτεμβρίου. Δεν φαντάζουν βουνό τα έξι 20λεπτα επεισόδια του πρώτου, που προλαβαίνετε να δείτε μέχρι τότε. Σπεύσατε!

Το project ήταν αρκετά παλιό, μιας και η γνωστή ηθοποιός Έμιλι Μόρτιμερ, κόρη του γνωστού συγγραφέα Τζον Μόρτιμερ, και η ηθοποιός και παραγωγός Ντόλι Γουέλς, κόρη του διάσημου κωμικού Τζον Γουέλς, που το γράφουν και πρωταγωνιστούν, υπήρξαν καλύτερες φίλες από παιδάκια. Πρόκειται για οικογενειακή υπόθεση, πάντως, γιατί παραγωγός είναι ο πραγματικός σύζυγος της Μόρτιμερ, ο Αλεσάντρο Νίβολα. Ως εκ τούτου, το «Doll & Em» έχει άπλετα βιογραφικά στοιχεία και καθώς το παρακολουθείς έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται για ντοκιμαντέρ. Εμπνευσμένη από τις πραγματικές τους ζωές, η ιστορία βρίσκει την Εμ στο Χόλιγουντ να γυρίζει μια ταινία, όταν η Ντόλι της τηλεφωνεί από Λονδίνο σε κρίση από ερωτική απογοήτευση. Η λύση έρχεται από την Εμ, η οποία της προτείνει να πάει στο Λος Άντζελες και να δουλέψει ως βοηθός της, για να είναι κοντά οι δυο τους αυτές τις δύσκολες ώρες. Μέσα στα λίγα λεπτά αυτών των επεισοδίων, ξετυλίγονται στιγμιότυπα και στιχομυθίες που με ταχύτητα χαρτογραφούν μια γυναικεία φιλία. Δεν είναι σαν αυτές που βλέπουμε στο «Girls» και επουδενί στο «Sex and the City», γιατί η αυτοβιογραφικότητα και ο ρεαλισμός ακουμπάνε μάλλον με σοκαριστικό τρόπο πάνω στις πρωταγωνίστριες. Θα πρέπει, λοιπόν, πιθανόν να ιδωθεί το όλο εγχείρημα και μέσα από την αναγνώριση του τι είναι η Έμιλι Μόρτιμερ και τι αντίστοιχα η Ντόλι Γουέλς και τότε μπορείς να μπεις πιο άνετα σε αυτό το σύντομο ταξίδι της σειράς. Δίχως να αποτελεί προαπαιτούμενο, όμως. Κι αυτό συνιστά και την ποιότητά της.

Doll & Em - 1

Η Ντόλι μπαίνει στην καθημερινότητα της ταινίας και των studio των γυρισμάτων της Έμ. Η τελευταία αναμένει από την πρώτη να της μαζεύει την αλληλογραφία, να κάνει διάφορες δουλειές που της λύνουν τον χρόνο και μέσα σε αυτά η Ντόλι γνωρίζει παραγωγούς, casting directors και συντελεστές που θα έβλεπε μόνο στον ύπνο της. Γιατί κρυφός της πόθος είναι το σανίδι, παιδιόθεν. Εκεί κάπου βγαίνουν σε διάφορες σπαρακτικές σκηνές ατάκες με χολή του τύπου «Όσο είμαι υποδεέστερη, είμαι η καλύτερή σου φίλη» ή «Κάνεις όλες τις ταινίες σου να έχουν ως θέμα εμένα», που ορίζουν και τη βάση του προβλήματος αυτής της φιλίας. Προσωπικά, απορώ πώς μπήκαν αυτές οι δυο σε τούτο το trip τού να παίζουν τους εαυτούς τους, ένα trip που ξεβράζει αλήθειες, τις οποίες λίγο ως πολύ όλοι γνωρίζουμε: την Έμιλι Μόρτιμερ την ξέρουμε από τους ρόλους της και τις ταινίες της, όχι όμως και την Ντόλι Γουελς τόσο καλά. Και μιας και οι δυο παίζουν στο ίδιο γήπεδο, είναι μοιραίος ο ανταγωνισμός, η λέξη που δεν έχει θέση στην ίδια πρόταση με το λήμμα «φιλία».

Doll & Em - 2

Με αφοπλιστική ειλικρίνεια η Εμ, μετά το πέρας του φιλμ που γυρίζει, και αφού έχουν γίνει διάφορες συγκρούσεις, άλλοτε αστείες και χαριτωμένες με άπειρες γκάφες και άλλοτε πιο δραματικές, φωνάζει ότι είναι βυθισμένη μέσα στο κενό, τη μοναξιά και τη συνεχή ανασφάλεια για την επόμενη πρόταση για ταινία, την καταραμένη ηλικία των 40 ετών, και το πόσο ή αν στ’ αλήθεια κατάφερε να χωθεί στο Χόλιγουντ. Η ίδια η Μόρτιμερ σε συνέντευξή της έχει πει με συμπαθέστατη ευθύτητα ότι οι Αμερικάνοι σκηνοθέτες προτιμούν από τις Βρετανίδες πάντα την Κέιτ Γουίνσλετ και την Κέιτ Μπέκινσεϊλ. Είναι πολύ πικρό, αλλά είναι και μια αλήθεια προφανώς, η οποία αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος. Παίζουν έτσι και τα χολιγουντιανά πρότυπα, οι τεράστιες δυσκολίες των ηθοποιών να τρυπώσουν σε αυτή τη μικρή πορτούλα που λέγεται budget entertainment business, το άγχος και η αγωνία να κρατήσεις ψηλά το όνομά σου κι όλα αυτά με την αναγκαία παρελκόμενη αυταρέσκεια: η Εμ τραβάει selfies παίρνοντας διάφορες εκφράσεις και γκριμάτσες, τις αποθηκεύει στον σκληρό της δίσκο, αλλά πάντα όταν είναι μόνη. Μια παραδοχή κρυστάλλινα ειλικρινής που επιβεβαιώνει ότι, κακά τα ψέματα, ηδυπάθεια και ναρκισσισμός πάνε πακέτο με την ηθοποιία. Στον αιώνα τον άπαντα. Είναι σύμφυτα αδελφάκια. Και το «Doll & Em» τούτο το δέχεται σαν αξίωμα.

Doll & Em - 5

Το θέμα, όμως, εξελίσσεται και στο ποιος κάνει κουμάντο σε τούτη τη φιλία. Εντάξει, είναι τεράστιο κεφάλαιο στις σχέσεις ποιος είναι από πάνω και από κάτω (σίγουρα, πάντα, υπάρχουν οι δυο αυτοί ρόλοι, ένας έχει μεγαλύτερη αδυναμία και πάει λέγοντας ο συγκριτικός βαθμός) και στο «Doll & Em», αφού η Εμ μάλλον υπερέχει στα σημεία, η Ντόλι κάνει αυτά που την τοποθετούν στο κέντρο της γενικής προσοχής, σπρώχνοντας την Εμ από αυτή. Αστεία περιστατικά, που την τσαλακώνουν κι αυτή και τη φιλενάδα της, υπογραμμίζουν μόνο την τελευταία πρόταση. Σαν το ιστορικό «The Servant» του Τζόζεφ Λόουζι, ενός πολύ αγαπημένου μας σκηνοθέτη, που έκανε με τούτο το φιλμ μια πραγματεία πάνω στη συναισθηματική εξάρτηση. Γιατί, όπως λέει και η ιστορία της Εμ και της Ντολ, η ένταση της συναισθηματικής εξάρτησης που νιώθει ο άνθρωπος δεν είναι ανάλογη με το αν είναι κοινωνικά / εξωτερικά ισχυρότερος. Μπορεί να ισχύει και το τελείως ανάποδο.

Doll & Em - 4

Με πολλά ευχάριστα cameos από τον Μπράντλεϊ Κούπερ, την Κλόι Σεβινί, την Σούζαν Σαράντον, τον Άντι Γκαρσία, και με τους Έβαν Ρέιτσελ Γουντ και Γιούαν ΜακΓκρέγκορ να έρχονται στον δεύτερο κύκλο, το «Doll & Em» βάζει ένα λιθαράκι στις γυναικείες buddy series με αξιοπρέπεια και γούστο. Δείτε το.

Doll & Em - 7