FreeCinema

Follow us
30.0110:10

The Posters Ensemble: Part 18


Αγαπάμε τις ωραίες αφίσες κάθε καινούργιας κυκλοφορίας. Αγαπάμε, επίσης, τις καλλιτεχνικές αφίσες που τιμούν παλαιότερες, κλασικές ταινίες του κινηματογράφου. Συνδυάζοντας και τα δύο, το FREE CINEMA σε ξεναγεί στα καλύτερα posters που κυκλοφόρησαν εκεί έξω αυτές τις μέρες.

Και όμως, το «Alien» του Ρίντλεϊ Σκοτ συμπλήρωσε φέτος 35 ολόκληρα χρόνια από την πρώτη κινηματογραφική διανομή του, γεγονός που η 20th Century Fox «γιόρτασε» με την κυκλοφορία μιας επετειακής έκδοσης της ταινίας σε Blu-Ray, αποδεικνύοντας πως στο διάστημα μπορεί να μην ακούει κανείς τις κραυγές της Έλεν Ρίπλεϊ, το ίδιο το Alien, όμως, παραμένει μία από τις πιο εμβληματικές οντότητες του σινεμά της επιστημονικής φαντασίας. Με αφορμή, λοιπόν, την επετειακή αυτή έκδοση, το Poster Posse ζήτησε από μερικούς από τους πιο αγαπημένους του σύγχρονους καλλιτέχνες να φιλοτεχνήσουν τις δικές τους αναμνήσεις από την ταινία, εν είδει εναλλακτικών αφισών του φιλμ, και το αποτέλεσμα όχι μόνο εμπνέεται από τη νοσταλγία (και τον τρόμο) της ταινίας αλλά αποδεικνύει και ότι, αν και η Ρίπλεϊ της Σιγκούρνι Γουίβερ είναι η κύρια πρωταγωνίστρια, ο… γάτος Τζόουνς είναι ο δεύτερο χαρακτήρας της ταινίας που έρχεται στο μυαλό πολλών illustrators. Στο διάστημα, ούτε το νιαούρισμά σου μπορεί να ακούσει κανείς!

Alien-35th-anniversary-by-Berkay-Daglar Alien-35th-anniversary-by-Chris-Garofalo Alien-35th-anniversary-by-Chris-Garofalo-1 Alien-35th-anniversary-by-Daniel-Nash Alien-35th-anniversary-by-Doaly Alien-35th-anniversary-by-John Aslarona Alien-35th-anniversary-by-Laurie-Greasley Alien-35th-anniversary-by-Rodolfo-Reyes Alien-35th-anniversary-by-scott-hopko Print

Η οσκαρική κούρσα καλά κρατεί και ακόμα κανείς δεν ξέρει προς ποια ταινία θα γείρει οριστικά η ζυγαριά της ψηφοφορίας. Ο Ματ Νιντλ, ωστόσο, έχει ήδη τα δικά του αγαπημένα, που δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τις επιλογές της Ακαδημίας. Μέσα στην «Oscar Baits» σειρά του, τελικά, βρήκαν θέση τα «Birdman», «Whiplash» και «Foxcatcher», όμως ούτε ο Τιμ Μπέρτον με τα «Μεγάλα Μάτια» έμεινε παραπονεμένος αλλά ούτε και ο Τζόναθαν Γκλέιζερ, του οποίου το αριστούργημα «Κάτω από το Δέρμα» φυσικά και δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να αξιωθεί οσκαρικής αναγνώρισης. Ο καλλιτέχνης δήλωσε ότι πέντε ακόμα prints βρίσκονται στο στάδιο της δημιουργίας. Μέχρι τότε, αυτή παραμένει η δική του «εκλεκτή» πεντάδα.

Oscar-Baits-Big-Eyes-by-Matt-Needle Oscar-Baits-BIRDMAN-by-Matt-Needle Oscar-Baits-Foxcatcher-by-Matt-Needle Oscar-Baits-Under-the-Skin-by-Matt-Needle Oscar-Baits-whiplash-by-Matt-Needle

Στην προηγούμενη έκδοση του The Posters Ensemble, είχαμε δει τα πρώτα δείγματα των «Charts» του Άντονι Πέτρι, της πρώτης, δηλαδή, προσωπικής του έκθεσης, γεμάτης από posters που μας ξεναγούν στη μυθολογία τού κάθε φιλμ, δίνοντάς του, όμως, μια καλοδεχούμενη… τοπογραφική διάσταση. Ύστερα από τον χάρτη τού Metro της Νέας Υόρκης των «Ghostbusters» και τις ενδείξεις ενός διαστημικού sonar των «Aliens», την έκθεση συμπληρώνουν, μεταξύ άλλων, o συγκοινωνιακός χάρτης ενός δυστοπικού Τόκυο, ακριβώς όπως το γνωρίσαμε στο «Akira», η κάτοψη του ξενοδοχείου Overlook από τον ψυχολογικό τρόμο της «Λάμψης» αλλά και τα υπόγεια σχέδια της επιστημονικής μονάδας της Ανταρκτικής, στην οποία έχει βρει καταφύγιο «Η Απειλή», κατευθείαν από τη φαντασία του Τζον Κάρπεντερ! Η έκθεση λαμβάνει χώρα στην Gallery 1988 West στο Λος Άντζελες ενώ στην επίσημη ιστοσελίδα του χώρου που την φιλοξενεί μπορείς να βρεις συγκεντρωμένα όλα τα έργα του καλλιτέχνη για το συγκεκριμένο project.

Anthony-Petrie-Akira Anthony-Petrie-Escape-from-New-York Anthony-Petrie-Taxi-Driver Anthony-Petrie-The-Shinning Anthony-Petrie-The-Thing

Η «Τριλογία της Απόκλισης: Οι Διαφορετικοί» μπορεί να μην κατάφερε να πείσει απόλυτα για το πόσο αξίζει να βρίσκεται σε έναν κινηματογραφικό κόσμο που έχει πλέον να επιδείξει άπειρα δείγματα ταινιών που βασίστηκαν σε young adult λογοτεχνήματα στη μετα-«Hunger Games» εποχή, όμως η εμπορική της επιτυχία ήταν αρκετή για να δώσει το πράσινο φως για τη συνέχεια.

Insurgent

Το δεύτερο μέρος τής – το μάντεψες – τριλογίας, ονομάζεται «Insurgent» (ή, αν θες, «Τριλογία της Απόκλισης: Η Ανταρσία») και ήδη έχει αρχίσει να «συστήνει» στο κοινό τους ήρωές του, μέσα από μια σειρά εξαιρετικών character posters, που φαίνονται… επικίνδυνα φιλόδοξα και παίζουν εικαστικά με την ιδέα ενός κόσμου που δεν υπακούει ακριβώς στους γνωστούς σε εμάς φυσικούς κανόνες! Πρέπει να το παραδεχτώ, τα συγκεκριμένα posters κάνουν πάρα πολύ καλά τη δουλειά τους. Η ταινία κυκλοφορεί στην Ελλάδα στις 19 Μαρτίου από την εταιρεία διανομής Odeon, ημερομηνία κατά την οποία θα μάθουμε αν οι προσδοκίες θα δικαιωθούν ή όχι.

Insurgent-Kate-Winslet Insurgent-Naomi-Watts Insurgent-Octavia-Spencer Insurgent-Shailene-Woodley Insurgent-Theo-James

Ο «Birdman» έχει πλέον ξεκινήσει να προβάλλεται στην Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου (εμάς στο FREE CINEMA μας δίχασε, εσύ με ποια πλευρά είσαι;), επομένως ύστερα από τις «πτήσεις» του στην Αμερική, οι οποίες συνοδεύτηκαν από την κυκλοφορία 10 μινιμαλιστικών, καλλιτεχνικών posters (που θα μπορούσε κάλλιστα να είχε δημιουργήσει η Mondo) από τη Fox Searchlight, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η φιγούρα του εθεάθη και σε περισσότερους διεθνείς προορισμούς. Η iconic tour τού ήρωα, πλέον, διασχίζει Ευρώπη, Ασία, Λατινική Αμερική και Αυστραλία, μπερδεύοντας ακόμα περισσότερο τα όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. «Fly, Birdman, Fly!», αν και δεν σε είδαμε να κάνεις στάση σε ελληνικό έδαφος. Ντροπή!

Birdman-Berlin Birdman-London Birdman-Madrid Birdman-Mexico-City Birdman-Moscow Birdman-Paris Birdman-Seoul Birdman-Sydney Birdman-Tokyo Birdman-Venice

Η Κατερίνα Ανδρεάκου ήταν ο άνθρωπος που ζηλέψαμε περισσότερο αυτές τις μέρες, αφού βρέθηκε στο Sundance για λογαριασμό του FREE CINEMA και μας έστειλε τις από πρώτο χέρι εντυπώσεις της για τις εναρκτήριες πρεμιέρες και τον προγραμματισμό των προβολών, που μετέτρεψαν το καθημερινό schedule της σε… αγώνα δρόμου, ταχύτητας αλλά και αντοχής! Όσο, λοιπόν, αναμένουμε με αγωνία τα καινούργια σχόλια και τις κριτικές από τις ταινίες που παρουσιάζονται στο Παρκ Σίτι, ας ρίξουμε μια ματιά στις αφίσες των φιλμ που συμμετέχουν φέτος και μας τράβηξαν την προσοχή με καθαρά εικαστικά κριτήρια. Αναμενόμενα, οι ταινίες τρόμου είναι εκείνες που «κλέβουν» τις εντυπώσεις με τις ευφάνταστες ιδέες των poster τους. Ας κρατήσουμε, βέβαια, υπόψη ότι, στατιστικά, αυτές είναι συνήθως και οι ταινίες που, στο τέλος, τείνουν να «γκρεμίζουν» κάθε θετική προσδοκία.

christmas-again Beauty, Power and Grace It follows Last-Days-in-the-desert The-forbidden-room the-hallow The-Russian-Woodpecker true_story welcome-to-leith western

Υ.Γ. Και μην ξεχνάς να πατάς και πάνω στις εικόνες, μεγαλώνουν κιόλας (duh!).