FreeCinema

Follow us

Δεν είναι απλά μια… στα καλά καθούμενα αποτυχία της Ζέτας Μακρυπούλια. Είναι η αποτυχία ενός είδους που κατέβασε τον πήχη τόσο χαμηλά όσο το… τζάμπα θέαμα της τηλεόρασης, περιμένοντας να λειτουργήσει (και να «πιάσει») η ανακύκλωση υλικού από τα πρωινάδικα και τα μεσημεριανάδικα της επίσης τζάμπα προώθησης μέχρι τις ελληνικές σειρές που φυτοζωούν σε όποια κανάλια τολμούν να τις παράγουν, πλέον, ύστερα από την πλερέζα του lifestyle.

Η εισπρακτική πορεία των τελευταίων ταινιών «του είδους» είχε προδιαγράψει αυτό που έρχεται (ή βιώνουμε ήδη). Ο «Ακάλυπτος» (2013) των 100.000 εισιτηρίων «εξαργύρωνε» ένα τηλεοπτικό σουξέ απείρως πιο δημοφιλές στο original format του, ενώ το «Πέμπτη & 12» (2014) εκμεταλλεύτηκε τις μέρες γιορτών του Γενάρη, σερβίροντας μια υπόσχεση γέλιου με πρωταγωνιστή… γνωστή φιγούρα από διαφημιστικά spots… της τηλεόρασης, για να αγγίξει σχεδόν τα 125.000 εισιτήρια. Όλεθρος!

Με μοναδική και προφανή σανίδα σωτηρίας της τρέχουσας σεζόν το επερχόμενο φιλμ του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, αφού το «Αν…» (2012) κατάφερε να σκίσει με 530.000 εισιτήρια, ακριβώς γιατί ο άνθρωπος δεν έκανε τηλεόραση και σεβάστηκε το θεατή που βγήκε από το σπίτι του και πλήρωσε για να δει κάτι σωστό κινηματογραφικά, ασχέτου «καλλιτεχνικής» αξίας, το υπόλοιπο κινηματογραφικό τοπίο στην Ελλάδα διαγράφεται ζοφερό, με ή χωρίς «κρίση» (διότι, στην πραγματικότητα, τα εισιτήρια που κόπηκαν ως τώρα στο 2014 διαγράφουν… άνοδο σε σχέση με πέρσι!).

Το όλο σκηνικό φαντάζει ακόμη πιο τραγικό ή σουρεάλ, βάζοντας κάτω τα τριψήφια νούμερα των συνολικών εισιτηρίων που κόβουν συνήθως τίτλοι του (έξω πάμε καλά…) φεστιβαλικού «weird wave» ή των κριτικά αποδεκτών ταινιών που δημιουργούν έναν απίστευτο ντόρο, όπως το πρόσφατο «Xenia», για να καταλήξουν σε κάτι σαν 15.000 εισιτήρια σε όλη τους την καριέρα στις αίθουσες. Λίγο παραπάνω από το τετραήμερο της Ζέτας, δηλαδή…

TAGS: