FreeCinema

Follow us
30.0111:00

«Το Μεγάλο Σορτάρισμα» παίρνει προβάδισμα και από τους μοντέρ.


Μετά το Σωματείο των Παραγωγών, το «Μεγάλο Σορτάρισμα» ανακηρύσσεται νικητής και από το Σωματείο των Αμερικανών Μοντέρ. Κοινώς, έχουμε φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Αλλά με κάμποσες… παγίδες. Και δεν εννοώ μονάχα το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»!

Τα Eddie Awards, τα βραβεία του Σωματείου των Μοντέρ Αμερικής, ακολούθησαν εκείνο των Παραγωγών, μετατρέποντας το «Μεγάλο Σορτάρισμα» του Άνταμ ΜακΚέι σε μεγάλο φαβορί για το φετινό Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Βέβαια, υπάρχουν και κάποιοι παράγοντες που θα έπρεπε να επηρεάζουν τα οσκαρικά προγνωστικά. Το συγκεκριμένο Σωματείο διαχώρισε το βραβείο του σε είδη (δράματος ή κωμωδίας / μιούζικαλ) από το 2000, το οποίο σημαίνει ότι υπάρχει και έτερος νικητής: το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» του Τζορτζ Μίλερ.

Από το 2000, λοιπόν, η δραματική κατηγορία («Mad Max») τείνει να έχει τις περισσότερες επιτυχίες σε σχέση με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στατιστικά (έξι φορές), με εκείνη της κωμωδίας / μιούζικαλ («Το Μεγάλο Σορτάρισμα») να… αστοχεί χειρότερα (μόλις δύο φορές «έδωσε» την οσκαρική νίκη). Επιπλέον βαθμός δυσκολίας; Τα τελευταία δύο χρόνια, το Σωματείο των Μοντέρ έχει δώσει… άλλα αντί άλλων σε σχέση και με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας αλλά και με το Όσκαρ καλύτερου μοντάζ! «Captain Phillips» και «Οδηγός Διαπλοκής» στις αντίστοιχες κατηγορίες του 2014, στο «Gravity» το Όσκαρ μοντάζ και στο «12 Χρόνια Σκλάβος» το ταινίας. Πέρσι, το Σωματείο ψήφισε «Μεγαλώνοντας» και «Ξενοδοχείο Grand Budapest», το «Χωρίς Μέτρο» τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερου μοντάζ και το «Birdman» πήρε την ταινία. Μπορεί να υπάρχει τόσο χαοτική διάσταση και φέτος;

Mad Max Fury Road - teaser

Το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», λογικά, έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσει το Όσκαρ καλύτερου μοντάζ. Απίστευτος όγκος δουλειάς, ρυθμός που «οδηγεί» ολόκληρο το φιλμ, σκηνές δράσης που σου ρίχνουν το σαγόνι στο πάτωμα. Υπόδειγμα για την κατηγορία αυτή. Δύσκολο, όμως, να πιστέψω πως τα μέλη της Ακαδημίας θα το προτιμούσαν και για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Εκεί δεν μετράει πια τόσο το entertainment όσο το μήνυμα. Το «Μεγάλο Σορτάρισμα» μπορεί να λανσάρεται ως κωμωδία, αλλά η πικρία του σαφώς adult θέματός του, σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται στα πρόθυρα ενός μεγάλου κραχ, δείχνει πιο σεβαστό ως φιλμ για το μεγάλο βραβείο της χρονιάς. Εάν η ταινία «συμπαρασύρει» και το Όσκαρ καλύτερου μοντάζ στις 28 Φεβρουαρίου, το φινάλε της βραδιάς της απονομής δεν θα έχει ιδιαίτερο σασπένς…

Spotlight

Υπάρχει μια μικρή παρένθεση, όμως: το «Spotlight» του Τομ ΜακΚάρθι. Είναι το φιλμ που στέκεται… στον ίσκιο του «Μεγάλου Σορταρίσματος», ερχόταν με κάποια φόρα από το περσινό Φεστιβάλ του Τορόντο, μέχρι πρότινος είχε τη φήμη του φαβορί και διεκδικεί παρόμοια βραβεία με εκείνα της ταινίας του ΜακΚέι, με επίσης σοβαρότατο θέμα. Που εντοπίζεται η «τρικλοποδιά»; Το «Spotlight» είναι υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερου μοντάζ, αλλά δεν έτυχε υποψηφιότητας από το Σωματείο των Μοντέρ! Και είναι και ο μεγάλος αντίπαλος του «Σορταρίσματος» στην κατηγορία του ensemble καστ στα βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών. Αύριο θα δούμε πως πήγανε τα πράγματα κι εκεί. Εάν υπερισχύσει ξανά το φιλμ του ΜακΚέι, έχει ξεκαθαρίσει το πράγμα. Όπου κι αν το δώσει τον επόμενο μήνα το Σωματείο Σκηνοθετών!

Τέλος, τα βραβεία των Μοντέρ στις κατηγορίες του καλύτερου animated φιλμ («Τα Μυαλά που Κουβαλάς») και ντοκιμαντέρ («Amy»), τα οποία συμφωνούν απόλυτα και με τα βραβεία του Σωματείου των Παραγωγών, «κλειδώνουν» πλέον τα αντίστοιχα Όσκαρ.