FreeCinema

Follow us
26.0112:30

Οι ηθοποιοί σηκώνουν πιο ψηλά το «Birdman».


Σήμερα τα ξημερώματα, το Screen Actors Guild έδωσε και αυτό τα βραβεία του, δίχως την παραμικρή έκπληξη, αφού προηγήθηκε το «spoiler» των Παραγωγών, μια μέρα πριν. Το «Birdman» κέρδισε στην κατηγορία του καλύτερου ensemble καστ, ενώ σε όλους τους υπόλοιπους ρόλους φαίνεται πως έτσι ακριβώς «κλειδώνουν» και τα οσκαρικά βραβεία.

Οι ηθοποιοί αποτελούν το βασικό ποσοστό των ψηφοφόρων της Ακαδημίας. Αυτό τα λέει όλα. Τα βραβεία του Σωματείου τους, όμως, έχουν ένα μικρό «ντεζαβαντάζ» σε σχέση με τα προγνωστικά που «δίνουν» για τα επερχόμενα Όσκαρ: αυτό λέγεται ensemble καστ. Αφού δεν έχουν κατηγορία ταινίας για να βραβεύουν, αντικαθιστούν τη μεγαλύτερη διάκριση προς τους συναδέλφους τους με ένα βραβείο συνόλου ερμηνευτών και υποκριτικής. Ενίοτε, αυτό μπερδεύει τα πράγματα. Ένα φιλμ με εξαιρετικούς ρόλους και ομάδα ηθοποιών δεν είναι πάντα και το… καλύτερο της χρονιάς! Αν συμπεριλάβουμε και περιπτώσεις… χαμένες από χέρι όπως το περσινό «Gravity» (στο οποίο έπαιζε σχεδόν μόνη της η Σάντρα Μπούλοκ…), αντιλαμβανόμαστε τις παγίδες που θέτει το συγκεκριμένο Σωματείο, παρά την αριθμητική του υπεροχή στα μέλη της Ακαδημίας.

Το περσινό παράδειγμα της βράβευσης του «Οδηγού Διαπλοκής» είχε δημιουργήσει ένα τέτοιο μπέρδεμα, έχοντας δυναμική παρουσία σε ρόλους (κατέληξε να έχει 4 οσκαρικές υποψηφιότητες σε κάθε κατηγορία ερμηνείας!) και σαφώς βάζοντας κάτω το «Gravity» αλλά και το… ασθενέστερο σε ηθοποιούς «12 Χρόνια Σκλάβος».

Birdman SAG1

Φέτος, τα βραβεία του Σωματείου των Παραγωγών έκαναν το μέγα spoiler και ανακοινώθηκαν μια μέρα πριν από εκείνα του SAG. Αυτοί μας υποψίασαν για «στροφή» προς το «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Προσωπικά, δεν εξεπλάγην καθόλου με την επιλογή των Ηθοποιών να βραβεύσουν και αυτοί με τη σειρά τους το «Birdman». Έχει 3 οσκαρικές υποψηφιότητες για ρόλους, κατέχει ένα δυνατό καστ (για να αρπάξει το ensemble) με μεγαλύτερους ρόλους από κείνους του πολυπληθούς «Ξενοδοχείου Grand Budapest» και το θέμα του μιλά για… το επάγγελμά τους. Του κουτιού, που λέμε!

SAGawards-TheorySAG-AliceSAG-WhiplashSAG_Boyhood

Αν το «Birdman» έχει περάσει ουσιαστικά μπροστά στη φετινή κούρσα των Όσκαρ, θα το επικυρώσει το Σωματείο των Σκηνοθετών. Πάντως, απ’ ότι φαίνεται, δεν θα βαρεθούμε τα ξημερώματα της 22ας Φεβρουαρίου. Παρά το γεγονός ότι τα βραβεία ερμηνειών «κλείδωσαν» από τώρα! Ο Έντι Ρέντμεϊν του «The Theory of Everything» πολύ δύσκολα χάνει το Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου, η Τζουλιάν Μουρ με το «Still Alice» πρέπει να αισθάνεται εντελώς μόνη στον πρώτο γυναικείο ρόλο, ο Τζ. Κ. Σίμονς του «Whiplash» έχει ξεχωρίσει με διαφορά στον δεύτερο ανδρικό και η Πατρίσια Αρκέτ θα σηκώσει το δεύτερο γυναικείο ως… μάνα για το «Μεγαλώνοντας».