FreeCinema

Follow us

Ο ΚΥΝΗΓΟΣ (2011)

(THE HUNTER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνιελ Νέτχαϊμ
  • ΚΑΣΤ: Γουίλεμ Νταφόου, Σαμ Νιλ, Μοργκάνα Ντέιβις, Φράνσις Ο'Κόνορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102ʼ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Μυστηριώδης μισθοφόρος, που προσλαμβάνεται από εξίσου σκοτεινή εταιρεία βιοτεχνολογίας, ταξιδεύει μέχρι την άκρη της Αυστραλίας με στόχο την επιβεβαίωση της ύπαρξης του Τίγρη της Τασμανίας, παρά τις επίσημες αναφορές ότι το ζώο έχει εκλείψει. Εκεί, όμως, θα ανακαλύψει πτυχές του εαυτού του που δε γνώριζε ότι είχε και θα συνειδητοποιήσει ότι η άγρια φύση δεν είναι το μόνο αφιλόξενο στοιχείο της περιοχής.

Ο Γουίλεμ Νταφόου υποδύεται τον άνδρα που όταν καταφτάνει στην Αυστραλία συστήνεται ως Μάρτιν Ντέιβιντ, απεσταλμένος πανεπιστημίου, για να μελετήσει το πιο γνωστό ζώο της περιοχής, τον διάβολο της Τασμανίας. Η πραγματικότητα, όμως, είναι αρκετά διαφορετική. Ο Ντέιβιντ (αν είναι αυτό το πραγματικό του όνομα) είναι ουσιαστικά μισθοφόρος με άγνωστο παρελθόν, τον οποίο έχει προσλάβει μία εταιρεία βιοτεχνολογικών προϊόντων με στόχο να φέρει αποδείξεις και στοιχεία για την ύπαρξη του περίφημου τίγρη. Οι επίσημες αναφορές λένε ότι το ζώο έχει εκλείψει εδώ και δεκαετίες, όμως, τα στόματα των ντόπιων μαρτυρούν ιστορίες για τα τελευταία επιζήσαντα άτομα του είδους που τριγυρίζουν στα άγρια τοπία της περιοχής.

Εκεί ο Ντέιβιντ δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τις αντιξοότητες της φύσης αλλά και τους ίδιους τους ντόπιους, που φαίνεται να κατέχουν τα πρωτεία ως αφιλόξενοι. Βρίσκει κατάλυμα στο σπίτι ενός άλλου ερευνητή του πανεπιστημίου, ο οποίος αγνοείται εδώ και κάποιες εβδομάδες, αφήνοντας πίσω του δύο παιδιά και μια γυναίκα σε ημικωματώδη κατάσταση, που δεν μπορεί να διαχειριστεί την απώλεια. Ο Ντέιβιντ θα έρθει πιο κοντά από όσο (μάλλον) επιθυμεί με την οικογένεια, και σταδιακά θα αρχίσει να αντιλαμβάνεται όλο και περισσότερο την επιρροή της φύσης στην αποστολή του, καθώς το φυσικό τοπίο θα αρχίσει να γίνεται βασικός παράγοντας της μεταστροφής του.

Είναι εντυπωσιακό το πόσες ταινίες που προέρχονται από την Αυστραλία τοποθετούν σε πρώτο πλάνο την ίδια τη φύση. Μεγαλειώδες, εντυπωσιακό αλλά και ταυτόχρονα εξαιρετικά επικίνδυνο, το φυσικό περιβάλλον της Αυστραλίας αποτελεί το κατάλληλο σκηνικό για ταινίες που θέλουν να εξερευνήσουν τη δύναμη των περιβαλλοντικών στοιχείων πάνω στον άνθρωπο. O «Κυνηγός» του Ντάνιελ Νέτχαϊμ δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτή την προσέγγιση. Απλώνει τη μαγεία των αυστραλέζικων τοπίων σε ευρεία πλάνα ομορφιάς και καταφέρνει να μεταδώσει την άγρια μεταφορά της περιοχής, που περιγράφει η Τζούλια Λι (η σκηνοθέτις της περσινής «Ωραίας Κοιμωμένης» των Καννών) στο συγγραφικό της ντεμπούτο, του οποίου μεταφορά αποτελεί το φιλμ.

Μέσα στην αυστηρότητα και την αγριότητα του περιβάλλοντος, δεν αποτελεί έκπληξη που ο Νταφόου ταιριάζει τόσο ιδανικά στο σύνολο. Αν και εξαιρετικός ηθοποιός, σπάνια αναλαμβάνει πρωταγωνιστικούς ρόλους και είναι πάντα ευχάριστη έκπληξη όταν αποτελεί την κινητήριο δύναμη μιας ταινίας. Στον «Κυνηγό», σταδιακά ο χαρακτήρας του αρχίζει να αποκτά κι άλλες πτυχές, πέρα από την αρχική αποστασιοποίηση προς τα δρώμενα, και ο ηθοποιός καταφέρνει να μεταδώσει κάθε λεπτή μεταστροφή με μαεστρία. Οι ρόλοι του κυνηγού και του θηράματος αρχίζουν και μπλέκονται και είναι εμφανείς οι παραλληλισμοί του Ντέιβιντ με τον τίγρη της Τασμανίας, ίσως κατά στιγμές περισσότερο από όσο θα έπρεπε.

Είναι, λοιπόν, απογοητευτικό που η ίδια η ταινία, καθώς βαδίζει προς την τρίτη πράξη της, χάνει το ρυθμό, οδηγεί άτσαλα τις εξελίξεις και απομακρύνεται από τα δυνατά στοιχεία της (το φυσικό περιβάλλον και τον πρωταγωνιστή), στα οποία βασίζεται αναμφισβήτητα στην αρχή. Ενώ η αρχική προσέγγιση προβάλλει μια εσωτερικότητα και μια ανθρωποκεντρική ανάπτυξη, η ολοκλήρωση της ιστορίας φαντάζει εύκολη και χωρίς επαρκή στοιχειοθέτηση. Ειδικά η βιαστική λύση της ιστορίας χαρακτηρίζεται από μια απότομη αλλαγή ύφους που ξενίζει.

Ευτυχώς, η ταινία ολοκληρώνεται πριν καταστρέψει όλες τις αρχικές θετικές εντυπώσεις, με κυριότερο ευνοημένο της κατάστασης τον ίδιο τον Νταφόου, που μετατρέπει το ιδιότυπο αυτό θρίλερ σε μια ιστορία εσωτερικής αναζήτησης. Αν μόνο είχε και καλύτερη υποστήριξη μέχρι το τέλος…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η επιστροφή του Νταφόου σε πρωταγωνιστικό ρόλο αποτελεί κίνητρο για την επιλογή της ταινίας, με τον σκηνοθέτη, όμως, να αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων. Δε θα πάρεις και τα άγρια βουνά, πάντως…


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;