FreeCinema

Follow us

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΝΤΑΜΣ (2019)

(THE ADDAMS FAMILY)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκρεγκ Τίρναν, Κόνραντ Βέρνον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Η οικογένεια Άνταμς έρχεται αντιμέτωπη με τον… κανονικό κόσμο μιας μικρής προαστιακής κοινότητας έξω από το Νιου Τζέρζι, την οποία ελέγχει μία τηλεπερσόνα του home improvement.

Αν το «Πάρτι με… Λουκάνικα» (2016) δεν ήταν μία αρκετά ασυνήθιστη εμπειρία για το είδος του animation, τι μπορεί να πει κανείς για τούτη την επιστροφή του σκηνοθετικού διδύμου των Γκρεγκ Τίρναν και Κόνραντ Βέρνον, οι οποίοι παίρνουν τις cartoonish βινιέτες του Τσαρλς Άνταμς και τις ζωντανεύουν ψηφιακά για να μας προσφέρουν μία… παιδική εκδοχή της «Οικογένειας Άνταμς»! Η παραδοξότητα του εγχειρήματος δεν είναι τόσο εξωφρενική, ειδικά για μία εποχή στην οποία θριαμβεύει ταμειακά το franchise του «Ξενοδοχείου για Τέρατα» (με ήδη δύο sequel, από το 2012 μέχρι πέρσι). Αλλά το αποτέλεσμα εδώ κάπου μπερδεύεται για το ηλικιακό κοινό στο οποίο απευθύνεται…

Με έναν τρόπο, το φιλμ λειτουργεί και λίγο σαν origin story, με την εισαγωγή του γάμου του Γκόμεζ και της Μορτίσια, ο οποίος διακόπτεται από όχλο λαουτζίκου (μία κάποια γεύση από τον κλασικό «Frankenstein» του Τζέιμς Γουέιλ) που τους καταδιώκει ως «μάγους». Σε κατάσταση φυγής, το ζεύγος μαζεύει από τον δρόμο και τον Λερτς, που θα γίνει ο butler τους, καταλήγοντας σε εγκαταλελειμμένο άσυλο για τρελούς, στο οποίο βρίσκουν μόνιμη στέγη. Την περίφημη έπαυλη της οικογένειας Άνταμς, δηλαδή. Μερικά χρόνια αργότερα, έχουν προστεθεί τα τέκνα των Γουένσντεϊ και Πάγκσλι και η ζωή συνεχίζεται με παιχνιδίστικη μακαβριότητα, μέχρι τη στιγμή που θα ανακαλύψουν ότι «κάτω από τα πόδια τους» υπάρχει μία ολόκληρη πόλη… κανονικών ανθρώπων, που έχει για πρότυπο τη Μάργκο, μία λαϊκιά ξανθιά Αμερικάνα που ασχολείται με το interior design (σε reality TV show) σαν πρόφαση, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τα κτηματομεσιτικά της πλάνα για την περιοχή.

Συνδετικός κρίκος μεταξύ της οικογένειας Άνταμς και της Μάργκο θα γίνουν οι κόρες τους, με τη Γουένσντεϊ να ξεχωρίζει αμέσως ως το φρικιό του σχολείου (η σκηνή στο εργαστήριο με τα νεκρά βατραχάκια όχι μόνο παραπέμπει στο σινεμά του Γουέιλ, αλλά κάνει και μία – προφανέστατη – λατρευτική σύνδεση με το «Frankenweenie» του Τιμ Μπέρτον) που τραβά το ενδιαφέρον τής οριακά outcast κορούλας τής Μάργκο (εύκολα μαντεύει κανείς την… γκοθοεξέλιξή της). Ακολουθούν κόντρες, ίντριγκες και πάθη με την αρμόζουσα αίσθηση ενός μαύρου χιούμορ που επικοινωνεί καλύτερα με το adult κοινό, αλλά εδώ έχει μετριαστεί ώστε να μην κάνει τα ανήλικα να θέλουν να τρέξουν έξω από την αίθουσα ουρλιάζοντας (το φιλμ θα προβληθεί και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά). Αυτή η διάθεση «αυτο-λογοκρισίας» της παραγωγής κάνει την «Οικογένεια Άνταμς» να χάνει σημαντικό ποσοστό από εκείνο το «snap» τής παραξενιάς της, όσο κι αν οι δημιουργοί προσπαθούν να πείσουν ότι μπορούν να ικανοποιήσουν τους πάντες. Παρά τα αντικρουόμενα στοιχεία, πάντως, η διασκέδαση είναι εξασφαλισμένη, αρκεί να είναι κανείς έστω και ελάχιστα γνώστης του παρελθόντος των ηρώων του Τσαρλς Άνταμς, που έχουν μία τεράστια παράδοση στην pop κουλτούρα, από τη δεκαετία του ’30 έως και σήμερα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάποιοι από τους θεατές θα βγουν από το σινεμά σιγοτραγουδώντας το κλασικό θέμα της live-action τηλεοπτικής σειράς από το 1964 με ίχνη συγκίνησης, άλλοι θα βγουν σαστισμένοι από το πόσο «weird» είναι τούτο εδώ σαν οικογενειακό θέαμα. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Εάν τα παιδιά σας έχουν αγαπήσει ήδη το «Ξενοδοχείο για Τέρατα», είναι υγιές και ωφέλιμο να μάθουν και την «Οικογένεια Άνταμς». Το ψηφιακό σχέδιο θα ξενίσει λίγο στην αρχή, με τη σχεδόν primitive αισθητική του, αλλά είναι κάτι που ξεπερνιέται γρήγορα, καθώς ο σκοπός ήταν να προσεγγίσουν οι δημιουργοί του φιλμ τις πρωτότυπες cartoonish μορφές της δεκαετίας του ’30. Το βασικό στόρι δεν είναι και κάτι το τρομερό, όμως υπάρχουν διάφορες υποπλοκές και σεκάνς creepy γέλιου που ανεβάζουν το κέφι. Γονείς, δεν θα «παρκάρετε» τα παιδιά σας στο σινεμά αναθεματίζοντας μέσα σας!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.