FreeCinema

Follow us

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ: ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ (2019)

(ESCAPE PLAN: THE EXTRACTORS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Χέρτζφελντ
  • ΚΑΣΤ: Σιλβέστερ Σταλόνε, Ντέιβ Μπαουτίστα, Τζέιμι Κινγκ, 50 Cent, Τζιν Ζανγκ, Χάρι Σουμ Τζούνιορ, Ντέβον Σάουα, Μελίζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η υπόθεση γίνεται πλέον προσωπική σε τούτο το τρίτο installment ενός franchise που ποτέ κανείς δεν ζήτησε, με τον Σταλόνε να ξανά μανά επιστρέφει προκειμένου να σώσει την γκόμενά του και κάτι τυχαίους χαρακτήρες από μια φυλακή κολαστήριο. Εμάς ποιος θα μας σώσει, επιτέλους;

Εδώ ήμασταν και πέρσι και τα λέγαμε για το (επίσης) εξαμβλωματικό «Σχέδιο Απόδρασης 2: Άδης», προφανέστατα θεωρώντας ότι έχουμε πιάσει πάτο, διερωτώμενοι πόσο χειρότερη να είναι, βρε παιδί μου, και η δεύτερη συνέχεια αυτής της κινηματογραφικής τραγωδίας, δεδομένου πως είχε ήδη ανακοινωθεί η τρίτη ταινία (γιατί;). Μετά και το νέο «Σχέδιο Απόδρασης», μπορούμε πλέον να πούμε με βεβαιότητα ότι ξεπεράσαμε τον πάτο και κατευθυνόμαστε με γρήγορη ταχύτητα προς τον τελευταίο λάκκο με τα σκατά, εκεί που ελπίζω ότι θα «θάψουμε» για πάντα τούτη τη γελοιότητα franchise.

Στη σκηνοθεσία αυτή τη φορά βρίσκουμε τον Τζον Χέρτζφελντ, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο μαζί με τον Μάιλς Τσάπμαν, σεναριογράφο και των δύο προηγούμενων ταινιών της σειράς, όχι πως έχει και καμία ιδιαίτερη σημασία να θυμάστε τα ονόματα των δημιουργών, μιας που η υπόθεση του καινούργιου φιλμ μοιάζει περισσότερο με συρραφή τυχαίων στιγμών bloopers, παρά με σοβαρό action αποτέλεσμα επαγγελματιών του χώρου.

Για μια ακόμη φορά, ο Ρέι Μπρέσλιν (Σταλόνε) πρόκειται να βρεθεί μπλεγμένος… από το πουθενά σε μια νέα αιματηρή περιπέτεια, όταν η Ντάια (Μελίζ), κόρη Κινέζου μεγαλοεπιχειρηματία, απαχθεί από έναν διαταραγμένο εγκληματία, ο οποίος στην πορεία θα αποδειχθεί πως είναι ο γιος τού πρώην αφεντικού του πρώτου. Διψασμένος για εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα του, ο Λέστερ (Σάουα) θα επιδιώξει να δελεάσει τον ορκισμένο του εχθρό απάγοντας όχι μόνο την πλούσια Κινέζα, αλλά και τη γυναίκα του Μπρέσλιν, Άμπιγκεϊλ (Κινγκ). Όταν στο παιχνίδι προστεθούν ένας πρώην σωματοφύλακας της Ντάια που θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του προκειμένου να τη σώσει, μια αχανής φυλακή γνωστή και ως «Ο Σταθμός του Διαβόλου», και μια ντουζίνα αιμοδιψείς κακοποιοί έτοιμοι να υπακούσουν σε οποιαδήποτε τρελή εντολή του Λέστερ, ποιος θα βγει ζωντανός από αυτή την αναμέτρηση;

Με την ταινία να έχει κυκλοφορήσει στην Αμερική straight σε DVD, Blu-Ray αλλά και online από τις 2 Ιουλίου, καταλαβαίνεις ότι η επακόλουθη εισπρακτική πανωλεθρία της στη χώρα μας είναι δεδομένη, γεγονός που θα σε κάνει ενδεχομένως να απορήσεις γιατί οι εταιρείες διανομής επιμένουν να φέρνουν ό,τι αηδία κυκλοφορεί προκειμένου να μπαλώσουν τις τρύπες του καλοκαιρινού προγραμματισμού! Ακόμα, βέβαια, κι αν δεν μιλούσαμε για την τραγική συνήθεια (που όχι, δεν έχει γίνει λατρεία) των εταιρειών να μην ενδιαφέρονται διόλου για το timing της κυκλοφορίας ενός φιλμ, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για το πόσο καθόλου δεν τους αφορά και η ίδια η ποιότητα της ταινίας που φέρνουν, δεδομένου ότι με τόση κινηματογραφική φόλα που έχουμε φάει τα τελευταία χρόνια, θα έπρεπε κάποιος, κάπου, κάποτε να έχει πει ένα «φρένο, ρε παιδιά, δεν πάει άλλο αυτή η σαπίλα!». Αμ δε…

Αναφορικά με την ίδια την ταινία, τι ακριβώς περιμένεις να σου πω; Ότι αυτό το πράγμα δεν βλέπεται καν ως Β-movie; Ότι δεν υπάρχει καμία συνοχή σε επίπεδο σεναρίου και αφηγηματικού χρόνου; Ότι οι ερμηνείες όλων ανεξαιρέτως είναι το λιγότερο κακές και ότι ακόμη και η σκηνοθεσία δεν κάνει καμία προσπάθεια να φτιασιδώσει (έστω στο ελάχιστο) μια ιδέα που μοιάζει να μπάζει από παντού; Δέχομαι ότι το φιλμ του Χέρτζφελντ θα μπορούσε να αποτελέσει μια επιλογή για το ορκισμένο κοινό του Σταλόνε, όταν όμως βλέπεις πως δεν έχει γίνει η παραμικρή προσπάθεια για ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα, τότε είναι σίγουρο πως οι πρώτοι που θα σνομπάρουν τούτη την ταινία θα είναι οι θαυμαστές του Σλάι (και πολύ καλά θα κάνουν). Πέρα από το τραγικό σενάριο και τις κρυόκωλες ατάκες, θα δεις εδώ (ειλικρινά, μην το δεις, κάνε κάτι καλύτερο με τη ζωή σου!) πράγματα που αψηφούν τον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνουμε εμείς οι φυσιολογικοί άνθρωποι την πραγματικότητα, όπως για παράδειγμα το πόσο γρήγορα η απαχθείσα Άμπιγκεϊλ μεταφέρεται αεροπορικώς στη φυλακή, την ίδια στιγμή που για να φτάσει με αεροπλάνο ο Μπρέσλιν και η ομάδα του οι ώρες περνούν δίχως τελειωμό, αλλά και η ευκολία με την οποία καταφέρνουν τελικά να μπουκάρουν στον «Σταθμό του Διαβόλου», παρά το γεγονός ότι έχουν προειδοποιηθεί πως πρόκειται για μια από τις καλύτερα φυλαγμένες φυλακές του κόσμου. Σιγά το Αλκατράζ, καλέ!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το «Σχέδιο Απόδρασης: Προσωπική Υπόθεση» είναι μια ταινία που δεν θα έπρεπε να έχει δει το φως της μέρας, πόσο μάλλον το σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας (αλήθεια, υπάρχει περίπτωση να παίξει και σε θερινά τούτο το χάλι;). Ένα άθλιο φιλμ, ακόμα και για το είδος της «ελαφρόμυαλης» περιπέτειας. Μείνε μακριά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.