FreeCinema

Follow us

ΩΡΑΙΟ ΜΟΥ ΔΙΑΖΥΓΙΟ (2018)

(BRILLANTISSIME)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μισέλ Λαρόκ
  • ΚΑΣΤ: Μισέλ Λαρόκ, Καντ Μεράντ, Φρανσουάζ Φαμπιάν, Ζεράρ Νταρμόν, Ρόσι ντε Πάλμα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Ευκατάστατη σαραντάρα από τη Νίκαια κάνει μαύρα Χριστούγεννα, όταν ο αγαπημένος της σύζυγος την εγκαταλείπει για μια άλλη γυναίκα. Πώς θα ξαναφτιάξει τη ζωή της έχοντας για συντροφιά μια teenager κόρη, μια αχάριστη μάνα, έναν πλανόδιο μανάβη, μια υστερική φιλενάδα και έναν ψυχαναλυτή που την έχει… σαν εικόνισμα;

Από θεατρικό έργο ξεκίνησε τούτη η γαλλική κομεντί, με την ωραία comedienne Μισέλ Λαρόκ να ταυτίζεται τόσο πολύ με τον πρωταγωνιστικό ρόλο, σε σημείο να μην μπορεί να τον αποχωριστεί και εξαιτίας αυτού να κάνει εδώ και το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στο σινεμά. Γεννημένη και στη Νίκαια, η Λαρόκ εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα locations ενός τόπου που προφανώς γνωρίζει εξίσου καλά, όμως ως αφηγήτρια αυτής της ενδιαφέρουσας ιστορίας δεν είναι (ακόμη) ικανή να την απογειώσει, μετατρέποντας το «Ωραίο μου Διαζύγιο» σε μια χαμένη ευκαιρία για κάτι το διαφορετικό από τούτο το μαρτυρικό (για το ελληνικό καλοκαίρι, ειδικά) genre.

Τουλάχιστον, υπάρχει μια κάποια πρωτοτυπία, κάτι που ξεπερνά την υπερβολή άλλων κομεντί από τη Γαλλία, που βασίζονται σε καταστασιακά εξωφρενικά σενάρια. Εδώ η ηρωίδα είναι μόνη. Παρά το ότι συναναστρέφεται τόσους ανθρώπους, μέσα της είναι εντελώς μόνη. Ήταν εδώ και αρκετά χρόνια, από τότε που έγινε μάνα, με τη δική της να παραμένει τυραννική και «απούσα», με έναν σύζυγο με τον οποίο δεν είχε τι να μοιραστεί πια και μια φιλενάδα που περισσότερο αναζητούσε μια συντροφιά που θα παίρνει… όσα ψυχοφάρμακα καταναλώνει η ίδια. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο δυστυχίας, ουσιαστικά, η Άντζελα κατορθώνει και επιβιώνει χάρη στην αφέλειά της, τη ζωηράδα της, μια σχεδόν χαζοχαρούμενη άνεση, από μέσα της αθώα και τόσο θετική.

Οι χαρακτήρες που την πλαισιώνουν είναι, βέβαια, επίσης μόνοι. Άσχετα από περιστασιακές σχέσεις (της κόρης ή του συζύγου της Άντζελα). Το ίδιο και οι άνδρες της «νέας» της ζωής. Ο ίσως όχι και απόλυτα αφοσιωμένος στη δουλειά του και πάντα μόνος Δρ Σταινμάν, ο ψυχαναλυτής της, ο οποίος κάποια στιγμή θα της αποκαλύψει ότι η κορνίζα που κοσμεί το γραφείο του έχει τη δική της φωτογραφία, αλλά και η πιο πρόσφατη ένθεση στην καθημερινότητά της, ένας μανάβης του δρόμου, φιγούρα σοφίας και εμπιστοσύνης, που θα ακούσει οτιδήποτε κατεβάσει σαν εξομολόγηση το κεφάλι της ηρωίδας, καθώς θα του διακοσμεί τον πάγκο με γλάστρες και ασημικά από το νοικοκυριό της.

Δίχως την προκάτ ρομαντική διάθεση άλλων γαλλικών παραγωγών του είδους, αυτή το φιλμ μοιάζει λες και έχει πάρει… διαζύγιο από τα στερεότυπά του και διαθέτει σκηνές που θα μπορούσαν να εκτροχιαστούν με σουρεαλιστικό τρόπο, σε συνδυασμό με το ταλέντο και τη σωστή, «τρελούτσικη» παρουσία της Λαρόκ. Ταυτόχρονα, όμως, η σκηνοθετική της απειρία δεν υποστηρίζει το εγχείρημα καλλιτεχνικά και το «Ωραίο μου Διαζύγιο» κάπου «βαλτώνει» στην πορεία, όσο κι αν έχει καταφέρει να νοιάζεσαι για το τι θα απογίνουν αυτοί οι άνθρωποι. Σίγουρα πιο διασκεδαστικό είναι το κομμάτι που αφορά τον καρδιοχτυπημένο ψυχαναλυτή της Άντζελα, του οποίου μερικούς πελάτες συναντάμε και γελάμε με τις απίθανες νευρώσεις τους.

Ως ετυμηγορία, η ταινία της Λαρόκ διαθέτει θετικά στοιχεία που… δεν σε κάνουν να μετανιώνεις την ώρα και τη στιγμή, τολμά να αντιπροτείνει με καλοσυνάτο τρόπο την αποδοχή της επιλογής (ή μη) ενός βίου μοναχικού και επιχειρεί να πλησιάσει τις ανθρώπινες νευρώσεις σαν μια κακοτυχία της στιγμής που η αγάπη και η γενναιοδωρία του άλλου μπορεί να «διορθώσει». Αυτά τα κάνει με μια διάθεση απροσδόκητα ευπρόσδεκτη. Αλλά σαν ταινία, όπως λέει και το ρητό, «όλα του γάμου δύσκολα»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι η τυπική ρομαντική κωμωδιούλα με τον αστείο κι άσχημο ή αρκετά μεγαλύτερο σε ηλικία που θα «ρίξει» την γκομενάρα μετά από καταστάσεις ακραίες και εκτός τόπου και χρόνου. Έχει τα υπέρ της, αλλά δεν υποστηρίζεται από τη σκηνοθεσία της πρωταγωνίστριας του φιλμ, που δηλώνει μια κάποια εμφανή απειρία σε ρυθμό αφήγησης και το κάτι παραπάνω που ζητούσε σαν πρόταση το σεναριακό υλικό. Τουλάχιστον, δεν θα βρίζεις… στα «γαλλικά» όπως έκανες σχεδόν όλο το καλοκαίρι (και εφέτος!). Οι γυναίκες (αποκλειστικά) μπορούν να σπεύσουν, πάντως.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.