FreeCinema

Follow us

ΑΟΡΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ (2017)

(CONTRATIEMPO)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Οριόλ Πάουλο
  • ΚΑΣΤ: Μάριο Κάσας, Μπάρμπαρα Λένι, Άνα Γουάχενερ, Χοσέ Κορονάδο, Φρανσέσκ Ορέγια
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Νεαρός επιχειρηματίας συνέρχεται σε δωμάτιο ξενοδοχείου και ανακαλύπτει πως η ερωμένη του έχει δολοφονηθεί. Αντιμέτωπος με ένα σκάνδαλο που πρόκειται να καταστρέψει την επαγγελματική του καριέρα αλλά και την οικογένειά του, πρέπει να αποδείξει την αθωότητά του για να μην καταλήξει στη φυλακή. Η φημισμένη δικηγόρος που θα τον αναλάβει ξεκινά την «ανάκριση»…

Ο συγκεκριμένος τύπος κινηματογραφικών θρίλερ πάσχει συχνά από ένα τεράστιο πρόβλημα: η πλοκή μοιάζει εξαιρετικά στημένη, αλλά η κατάληξη αποτελεί ένα φιάσκο ολκής, με μια «αποκάλυψη» που επιχειρεί να «λύσει» το μυστήριο αλλά στην πραγματικότητα δυναμιτίζει ολόκληρο το φιλμ. Ο «Αόρατος Επισκέπτης» έρχεται να ανατρέψει αυτή την κατάσταση με έναν ιδιόρρυθμο τρόπο. Ξεκινά με μια ιστορία που φοβάσαι ότι θα σου… «τραβάει τα μαλλιά» για όση ώρα διαρκεί η ταινία, το σενάριο τη φορτώνει (με την κακή έννοια) διαρκώς, αλλά στο φινάλε σου κάνει μια γυριστή που θα σου προκαλέσει ένα μειδίαμα ικανοποίησης και τότε θα παραδεχτείς ότι ο Οριόλ Πάουλο (επίσης σεναριογράφος εδώ) το έσωσε!

Ο Αντριάν έχει σύζυγο, παιδί και μια απίστευτα επιτυχημένη καριέρα ως επιχειρηματίας, όντας στα πρόθυρα μιας πολύφερνης συμφωνίας που θα τον μπάσει στην ασιατική αγορά. Έχει, όμως, και μια παράνομη σχέση με τη Λάουρα, μια γοητευτική φωτογράφο, με την οποία «αποδρούν» τακτικά μαζί για λίγες μέρες μοναξιάς, χαλάρωσης και… σεξ. Ο Αντριάν θα ξυπνήσει σε δωμάτιο χειμερινού θερέτρου όπου πήγε για να συναντήσει τη Λάουρα μ’ εκείνη νεκρή μέσα σε ένα λουτρό αίματος. Δεν θυμάται τίποτα, το δωμάτιο είναι κλειδωμένο από μέσα και, κατόπιν της σύλληψής του, κατηγορείται για φόνο. Μια σπουδαία δικηγόρος, με βαριά παράδοση στην επιλογή και την προετοιμασία των ενόρκων, αν και στα πρόθυρα του να αποσυρθεί από το επάγγελμα, αναλαμβάνει (και ως χάρη σε συνεργάτη τού επιχειρηματία) την υπόθεση και εμφανίζεται στο γραφείο του για να τον «ανακρίνει» και να τον πιέσει να ξεκαθαρίσει κάποια σκοτεινά στοιχεία που αφορούν τον ιδιωτικό του βίο.

Μέχρι εκείνο το σημείο, ο θεατής έχει λάβει τις βασικές πληροφορίες και ένα κάποιο «τσίγκλισμα» γύρω από το ποιόν του κεντρικού χαρακτήρα που μάλλον θα θέλαμε να είναι αθώος – αλλά μπορεί και να μην είναι, φυσικά. Σταδιακά, στην όλη πλοκή προστίθεται και η παράλληλη ιστορία ενός τροχαίου ατυχήματος που είχαν οι δύο εραστές στο πρόσφατο παρελθόν, πριν από το θανάσιμο συμβάν στο ξενοδοχείο. Είναι κάτι που και οι δύο είχαν προσπαθήσει να αποκρύψουν από τους πάντες και είχε προκαλέσει δυσάρεστες τριβές στη σχέση τους, με αποτέλεσμα να διακόψουν. Για ποιον λόγο βρέθηκαν ξανά μαζί, λοιπόν; Τι είχαν να ξεκαθαρίσουν στο τελευταίο τους ραντεβού στο ξενοδοχείο; Και γιατί μονάχα ο ένας από τους δύο βγήκε ζωντανός από εκείνο το δωμάτιο;

Και το σενάριο φορτώνει και φορτώνει και φορτώνει! Τρελές απιθανότητες, άπειρα ψέματα που λένε μεταξύ τους οι ήρωες, ανατροπές που φοβάσαι ότι θα σε οδηγήσουν στον… εκνευρισμό, με το σασπένς να έχει πάρει διαζύγιο από την οικονομία στην αφήγηση! Η προηγούμενη δουλειά του Πάουλο, το επίσης θρίλερ (και αποτυχημένο, αν ρωτάς κι εμένα) «Το Σώμα» (2012), δεν με έκανε να αισιοδοξώ για την εξέλιξη τούτου εδώ. Κι όμως, το χτίσιμο όλων αυτών των υποπλοκών, που κάποια στιγμή θα σε κάνουν να χάσεις την υπομονή σου γιατί το όλο μπέρδεμα θα σου φαίνεται αδικαιολόγητο, οδηγεί σε ένα άκρως καλοσχεδιασμένο φινάλε, το οποίο θα σε κάνει να σκεφτείς ότι το πρόβλημα του σεναριογράφου του «Αόρατου Επισκέπτη» ήταν… να βρει έναν τρόπο να συνδέσει το τέλος με την αρχική ιδέα του εγκλήματος, άρα να «τσουβαλιάσει» έναν σκασμό από πληροφορίες και twists σε όλο το ενδιάμεσο μέρος του φιλμ. Η αλήθεια είναι πως το κάνει ελαφρώς άγαρμπα στο γράψιμο, όμως η εικόνα και ο ρυθμός υποστηρίζουν κάτι το αξιοπρεπές, το οποίο σε παραπλανά πετυχημένα μέχρι να πάρεις μια αρκετά τολμηρή τελική απάντηση που δικαιώνει… την ηθική! Με αμφιλεγόμενη λογική, αλλά σίγουρα κοινώς αποδεκτή. Γι’ αυτό και τούτο το θρίλερ αποτελεί το καλύτερο δείγμα ενός crowd pleaser για το είδος του το φετινό καλοκαίρι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ιδανικό για διασκέδαση σε θερινό σινεμά, από ένα genre με παράδοση δημοφιλίας στη χώρα μας για τούτη την περίοδο. Κάπου μπλέκει τα μπούτια της η ιστορία και θα υπάρξουν στιγμές που ο θεατής θα αναφωνήσει «ε, όχι, μας δουλεύουν!». Αλλά η κατάληξη είναι τόσο εκρηκτική, που διορθώνει τυχόν παρασπονδίες ή υπερβολές της υπόλοιπης ταινίας (ειλικρινά, το ελάφι θα μπορούσε και να απουσιάζει, για να κάνω και μια παρατήρηση δίχως spoiler…). Δεν είναι γραμμένο κι από την Άγκαθα Κρίστι, που λέει ο λόγος, αλλά προσφέρει ψυχαγωγία χωρίς να προσβάλλει το είδος. Με αυτή την καλή γεύση θα βγεις από το σινεμά. Και εδώ και μερικούς μήνες, μάλλον είχες ξεχάσει να νιώσεις έτσι έχοντας επιλέξει τον κινηματογράφο για τη βραδινή σου έξοδο…


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας τύπος που τον κατηγορούν ότι σκότωσε την γκόμενά του, εκείνος αρνείται, αλλά το δωμάτιο ήταν κλειδωμένο από μέσα. Ποιος το έκανε; Ο Σπάιντερ-Μαν; Κάνει ζαβολιές το εργάκι, αλλά στο τέλος σου την πετάει τη σφαλιάρα!