FreeCinema

Follow us

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (2017)

(INTERLUDE: CITY OF A DEAD WOMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Ερωτικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντζελα Ισμαήλος
  • ΚΑΣΤ: Άντζελα Ισμαήλος, Σον Μπένσον, Έριχ Γουίλντπρετ, Σάρα Μάιλς, Μπέρναρντ Χιλ, Ρούλα Πατεράκη, Γιάννης Βόγλης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Βρετανός ιερέας καταφθάνει στο νησί της Πάτμου με σκοπό να αφοσιωθεί στη συγγραφή ενός βιβλίου, ώσπου αντικρύζει μια γοητευτική και μυστηριώδη γυναίκα από το απέναντι παράθυρο. Τι βασανίζει την ψυχή της; Θα μπορέσει να τη λυτρώσει; Ή να την κάνει να αγαπήσει ξανά;

Μετά το «Great Directors» (2010), η Άντζελα Ισμαήλος επιστρέφει με την πρώτη μεγάλου μήκους μυθοπλασία της, κρατώντας για τον εαυτό της τον πρωταγωνιστικό ρόλο και υπογράφοντας ακόμη και το σενάριο. Μια αναμφίβολη υποψία ναρκισσισμού πλανάται σε όλο το project, το οποίο επιδεικνύει αρτιότητα και επαγγελματισμό ως παραγωγή, αλλά μαστίζεται από ιδέες που δεν μεταφράζονται ποτέ σε κάτι το κινηματογραφικό που θα σε συνεπάρει πέρα από κάποια οπτικά προσεγμένα κάδρα. Με άλλα λόγια, η Ισμαήλος μπορεί να κουμαντάρει τον φακό, ξέρει πώς να σταθεί ακόμη και μπροστά από αυτόν, αλλά καλύτερα να ξεχάσει το λεκτικό μέρος του πράγματος ή το λεγόμενο storytelling…

Με έναν ρυθμό αφήγησης που παραπέμπει σε άλλες δεκαετίες, άδοξα «αναπαλαιωμένο» εδώ, η αινιγματική μορφή της Ντάφνι περιδιαβαίνει ημιφωτισμένα δωμάτια ή κοιτάζει μέσα από παράθυρα, δίχως να αποκαλύπτει την πηγή των βασάνων τής ύπαρξής της. Αντ’ αυτού, μονολογεί… «ποιητικά» και απομακρύνεται από κάθε απόπειρα ταύτισης του θεατή με το όποιο δράμα της, ενώ από δίπλα την πλαισιώνουν ένας Βρετανός ιερέας και ένας Ισπανός ταυρομάχος (!) που βρίσκονται έξαφνα στην Πάτμο για προσωπικούς τους λόγους. Η υποψία της δημιουργίας ενός ερωτικού τριγώνου είναι δικαιολογημένη, όμως η Ισμαήλος εμμένει στα φιλοσοφικά τσιτάτα κι ερωτήματα, τους διαλόγους που προδίδουν πομπώδη λογοτεχνικότητα παρά απτό, προφορικό λόγο και θυσιάζει έτσι ακόμη και τον ρυθμό τής εξιστόρησης ενός κατά τα άλλα απλοϊκού storyline. Υφολογικά, η «Πόλη της Σιωπής» βυθίζεται σε μια νωχελική διάθεση που πλατειάζει δίχως σωτηρία για τον ίδιο τον θεατή.

Σαν μεταφορά ενός αναγνώσματος λαϊκής κατανάλωσης που θα διάβαζε κάθε γυναίκα σε μια παραλία το καλοκαίρι, τούτο το φιλμ θα είχε ίσως λόγο ύπαρξης, ακόμη και ένα καλύτερο target group. Αντιθέτως, η Ισμαήλος το τυλίγει με ένα πέπλο «μυστηρίου» που εμπεριέχει υπαρξιακές ανησυχίες και σκεπτικά, όχι όμως και μια στοιχειώδη πλοκή για να αισθανθούμε κάτι το δραματικό που εξελίσσεται στην πορεία, πριν την όποια κάθαρση ή λύτρωση των τριών χαρακτήρων, τους οποίους υποστηρίζουν διακοσμητικά οι Σάρα Μάιλς και Μπέρναρντ Χιλ, ως ζεύγος Άγγλων που ερωτεύτηκε το νησί προ δεκαετιών και ζει μόνιμα εκεί. Παρόντες μαζί τους, εκπροσωπώντας την ελληνική εκκλησία, οι Ρούλα Πατεράκη και Γιάννης Βόγλης αδικαιολόγητα ομιλούν την αγγλική, ακόμη και όταν συναντιούνται κατ’ ιδίαν για να «μαρτυρήσουν» ένα twist (ασχολίαστο στο ηλικιακό του μέρος) που φωνάζει από τη στιγμή που βλέπουμε τον Ισπανό ταυρομάχο να καταφθάνει στην Πάτμο.

Σε άλλους τόνους, με το σεναριακό focus στην ιστορία και όχι σε περιττά «λογύδρια» ή voice-over, με ένα δυνατό χέρι πάνω από το μοντάζ και έναν πρωταγωνιστή λίγο περισσότερο εκφραστικό (ο Σον Μπένσον μάλλον είχε θέσει τους αισθητήριους νευρώνες του σε «χειμερία νάρκη»…), η «Πόλη» αυτή θα μπορούσε να ξυπνήσει κάπου, κάποτε ένα πάθος. Εδώ, όμως, κοντεύει να μετατραπεί σε… θρησκευτικό! Μέρες που έρχονται, ποτέ δεν ξέρεις…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάποια μερίδα γυναικείου κοινού θα βρει στοιχεία που θα την κρατήσουν. Σε κάθε ενδεχόμενο, μιλάμε για έργο που δε νοιάζεται για ρυθμούς αφήγησης, αφοσιωμένο σε ένα κάποιο «εσωτερικό ταξίδι», το οποίο φαντάζεται πολύ περισσότερα από αυτά που πραγματικά δίνει. Υπάρχει μια ομορφιά και ένα επίπεδο στη δουλειά από τους περισσότερους συντελεστές, αλλά το αποτέλεσμα μοιάζει να αυτο-τιμωρείται μέσα στην υποτονικότητά του. Αν περιμένεις να βρεις εδώ ένα μελλοντικό camp, πάντως, ούτε και έτσι μπορεί να «κανιβαλίσει» κανείς μελλοντικά την «Πόλη της Σιωπής». Άπονη ζωή.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Αν δεν έχεις πάει Πάτμο, μην το δεις. Θα φας στοιχειό μεγάλο, θα περπατάς και θα απαγγέλλεις μέσα στο αλάφιασμα. Θα δεις την Πατεράκη στον ύπνο σου, πώς το λένε;