FreeCinema

Follow us

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ (2016)

(THE ACCOUNTANT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάβιν Ο’Κόνορ
  • ΚΑΣΤ: Μπεν Άφλεκ, Άννα Κέντρικ, Τζ. Κ. Σίμονς, Σύνθια Αντάι-Ρόμπινσον, Τζον Μπέρνθαλ, Τζον Λίθγκοου, Τζέφρι Τάμπορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 128'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ιδιόρρυθμος freelance λογιστής, φωστήρας των αριθμών από τα προβληματικά παιδικά του χρόνια, εξυπηρετεί πλέον κυρίως εξαιρετικά επικίνδυνες εγκληματικές οργανώσεις, σε όποιο μέρος του πλανήτη υπάρχουν… φορολογικά βιβλία. Ο επικεφαλής της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος τον έχει στο μάτι, αλλά ουδείς γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα. Μέχρι πότε;

Οι πελάτες τού Κρίστιαν Γουλφ είναι κυρίως cartel ναρκωτικών, έμποροι όπλων, εγκληματίες που ψάχνουν τρόπους να «ξεπλύνουν» χρήμα χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τα χέρια του Νόμου. Η βιτρίνα του είναι ένα εντελώς low profile «επαρχιακό» γραφειάκι, στο οποίο μπορεί και να του προκύπτουν ολίγοι μεροκαματιάρηδες που αναζητούν λύσεις για να αποφύγουν κάποιους «πενιχρούς» (σε αναλογία) φόρους. Ο κύριος Γουλφ μένει σε ένα σπίτι με μονά σερβίτσια, επαναλαμβάνει καθημερινά το ίδιο πρόγραμμα ασκήσεων, παίρνει τα χάπια του και χαλαρώνει χαζεύοντας έναν original πίνακα του Πόλοκ που έχει καρφώσει στο ταβάνι της κρεβατοκάμαράς του στο τροχόσπιτο – καταφύγιο που αποτελεί και το ουσιαστικό όχημα διαφυγής του, αν κάτι πάει στραβά. Ο κύριος Γουλφ δεν είναι απλά ένας ιδιόρρυθμος άνθρωπος που τυγχάνει να εργάζεται ως λογιστής από βίτσιο με τους αριθμούς. Είναι μια μαθηματική ιδιοφυία, που στα παιδικά της χρόνια βασανίστηκε από πολλαπλά συμπτώματα αυτισμού, μεγαλώνοντας στο σπίτι ενός πατέρα στρατιωτικού, σαφέστατα αυταρχικού και ψυχρού συναισθηματικά, ο οποίος διέλυσε την οικογένειά τους και έσωσε (ίσως και να κατέστρεψε εν μέρει) τον ίδιο.

Η διαμόρφωση της προσωπικότητας του Κρίστιαν Γουλφ γίνεται κατανοητή στον θεατή μέσα από flashback που διακόπτουν την αφήγηση του σήμερα και ξεδιαλύνουν πτυχές που ενίοτε ανατρέπουν τα δεδομένα που είχαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Με τη Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος να αδυνατεί να στοχοποιήσει την πραγματική του ταυτότητα, αν και έχει εντοπίσει πολλές από τις πελατειακές του διασυνδέσεις παγκοσμίως (!), ο κύριος Γουλφ αναλαμβάνει μια νέα υπόθεση, αναζητώντας κάποια χαμένα εκατομμύρια δολάρια από τα περιουσιακά στοιχεία τού πάμπλουτου ιδρυτή μιας εταιρείας ρομποτικής και παρασκευής προσθετικών άκρων.

Τα πρόσωπα και οι υποπλοκές… πληθαίνουν, όμως! Ένας συγκρατούμενός του (από κάποια άγνωστη ποινή φυλάκισης), που του έμαθε πολλά στο παρελθόν, και ένας μυστηριώδης hitman με top πελάτες προσθέτουν δόσεις σασπένς που, αν και φαντάζουν άκομψα μπερδεμένες στα λόγια, στο ίδιο το φιλμ λειτουργούν μια χαρά. Εκεί που «Ο Λογιστής» δοκιμάζεται, λοιπόν, είναι ο τρόπος σύνδεσης όλων αυτών των στοιχείων της πλοκής, μέσα σε μια αρκούντως περίτεχνα δουλεμένη timeline δίχως γραμμικότητα. Η απάντηση που επιθυμεί να πάρει ο θεατής είναι ότι, όντως, η ταινία του Γκάβιν Ο’Κόνορ δεν διαψεύδει ποτέ στον τομέα της ψυχαγωγίας. Αρχικά, ο Μπεν Άφλεκ ξεφεύγει από… υπερ-ηρωικές «παγίδες» αμφιβόλου υποκριτικής και φοράει ακριβώς όπως πρέπει τη «στολή» τού παιδιού της διπλανής πόρτας, με την ήσυχη, αντικοινωνική ζωή, ενώ σε πείθει ακόμη και στις πιο βίαιες εκρήξεις του, που σαρκάζουν μοβόρικα όλο αυτό το είδος της περιπέτειας δράσης. Είναι και ο nerd λογιστής, αλλά και μια φονική μηχανή. Με ένα χιούμορ που σχεδόν πάντα πιάνει τον σωστό τόνο.

Σχεδόν, γιατί η αποκαλυπτική ανατροπή, λίγο πριν το αρκετά αιματηρό και πολυάριθμο σε θύματα κρεσέντο της ταινίας, τραβάει τα μαλλιά τής υπερβολής με παραπανίσια αστείο τρόπο από αυτόν με τον οποίο πετύχαιναν να ισορροπούν μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Ο’Κόνορ και το σενάριο του Μπιλ Ντουμπούκ, ρισκάροντας να γκρεμίσει την κάθε καλή διάθεση με την οποία παρακολουθούσες το φιλμ. Ευτυχώς, αυτός δεν είναι ο τελευταίος άσσος που κρύβει στο… τσεπάκι του ο «Λογιστής», οδηγώντας το φινάλε σε ένα κλείσιμο του ματιού που αιφνιδιάζει ευχάριστα ως κατακλείδα.

Το όλο puzzle της ταινίας μπορεί να μην είναι τόσο ολοκληρωμένο όσο εκείνο ενός «Άφθαρτου» (2000), για παράδειγμα, όμως ο χαρακτήρας του Κρίστιαν Γουλφ έχει τα χαρίσματα ενός υπερβατικού ήρωα που απολαμβάνεις στη μεγάλη οθόνη και θα μπορούσε να γεννήσει ένα κάποιο franchise, είτε κινηματογραφικό είτε τηλεοπτικό. Με άλλα λόγια, δεν θα μας χάλαγε καθόλου να μαθαίναμε ακόμη περισσότερα πράγματα από την προ-ιστορία του κυρίου Γουλφ, ακόμη κι αν χρειαζόταν να στεκόμαστε καρτερικά δίπλα από μια τηλεφωνική συσκευή…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όταν το goofy ξεφεύγει, τον παρακολουθείς ελαφρώς σαστισμένος. Όταν σκοτώνει ή βαράει (άσχημα), σε κάνει να μειδιάς πιο ευχάριστα. Συνολικά, «Ο Λογιστής» σού εξασφαλίζει μια σωστά (ίσως και απρόσμενα) ψυχαγωγική βραδιά στην κινηματογραφική αίθουσα. Αν δεν γουστάρεις να μετράς πτώματα ή σε σοκάρει η έντονη βία, θα ζητήσεις… φοροαπαλλαγή. Οι κλασικοί fans της κομιξάδικης περιπέτειας δράσης θα ικανοποιηθούν, επίσης. Χωρίς υπερδυνάμεις, βέβαια. Οι καταστάσεις εδώ είναι πιο γήινες, αν και ελαφρώς εξωπραγματικές. Απλά, χαβαλές να γίνεται!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.