FreeCinema

Follow us

STAR TREK BEYOND (2016)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Επιστημονικής Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάστιν Λιν
  • ΚΑΣΤ: Κρις Πάιν, Ζάκαρι Κουίντο, Ζόι Σαλντάνα, Σάιμον Πεγκ, Καρλ Έρμπαν, Ίντρις Έλμπα, Σοφία Μπουτέλα, Άντον Γέλτσιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Κατά τη διάρκεια επιχείρησης διάσωσης, το πλήρωμα του Enterprise δέχεται αιφνιδιαστική επίθεση από άγνωστο εχθρό που είχε στήσει ενέδρα για να πάρει στα χέρια του πολύτιμο υλικό, το οποίο θα ενεργοποιήσει όπλο μαζικής καταστροφής για ολόκληρο τον γαλαξία.

Ο γνωστός από το franchise των «Fast & Furious» Τζάστιν Λιν κάνει το ποδαρικό του στο τρίτο μέρος τού πρόσφατου reboot του «Star Trek» με ένα montage που επισημαίνει το χιούμορ και μια διάθεση επιστροφής στα basics της παλιάς σειράς, αντί να πηγαίνει τα πράγματα ακριβώς… «Beyond». Με εξαίρεση την ελάχιστη, openly gay αναφορά (αφορά τον χαρακτήρα του Σούλου) που πραγματοποιείται στο εισαγωγικό και είναι υπέρ το δέον καλοδεχούμενη, διότι απεικονίζεται και συνυπάρχει με φυσικότητα δίπλα σε όλες τις υπόλοιπες λεπτομέρειες της καθημερινότητας του πληρώματος του Enterprise.

Με τον Κερκ και τον Σποκ να βιώνουν ελαφρά υπαρξιακά προβλήματα και να μην απολαμβάνουν όσο θα ήθελαν τα αξιώματά τους, το φιλμ μάς μπάζει απότομα στη δράση, καθώς μια ενέδρα άγνωστης φυλής κακών κινδυνεύει να μετατρέψει τον Αστροστόλο σε παλιοσίδερα, προσγειώνοντας το κουφάρι τού Enterprise εντελώς βίαια στη μέση του πουθενά. Οι επιζώντες – πρωταγωνιστές χωρίζονται αναγκαστικά σε ομάδες με βάση το πώς και το πού τους έριξαν αλεξίπτωτα και σκάφη διάσωσης, ενώ ο Κερκ επιχειρεί να προστατεύσει έναν μυστηριώδη μηχανισμό αγνώστου αναγκαιότητας από τα χέρια του μοχθηρού Κραλ, του οποίου η ταυτότητα και προέλευση επιφυλάσσουν μια μεγάλη έκπληξη για το φινάλε.

Οι στιγμές των επιθέσεων του σμήνους από διαστημόπλοια, τα οποία «σιγοτρώνε» με δραματικό τρόπο το Enterprise, είναι και οι πιο καθηλωτικές, μαζί με τα κλωνοποιημένα παιχνίδια της νεοσύστατης στη σειρά ταινιών Τζέιλα (Σοφία Μπουτέλα), που εγκλιματίζεται χαλαρά στο κλασικό σύμπαν των χαρακτήρων, με το επιπλέον ατού των ικανοτήτων της στις πολεμικές τέχνες. Μοιραία, οι καταστροφές αποζημιώνουν περισσότερο εδώ, με την πλοκή να μην χωλαίνει ακριβώς, όμως ακόμη και οι πιο σκληροπυρηνικοί Trekkies δεν θα μπορούσαν να αρνηθούν ότι η εξέλιξη της δράσης κινείται σε ένα ανεξήγητο φαντασιακό πλαίσιο στο οποίο ο Σκοτ και… αλαμπουρνέζικα να έλεγε (αντί «επιστημονικών» συμπερασμάτων), θα είχε πάντα δίκιο (κι ας μην καταλαβαίνει κανείς Χριστό!).

Η κορύφωση που… αψηφά τους νόμους της βαρύτητας, σε έναν τόπο τόσο επικίνδυνα «συγγενή» με αυτόν που γνωρίσαμε στο «Elysium» (2013) του Νιλ Μπλόμκαμπ, αποζημιώνει σε θέαμα, αλλά το φιλμ δεν τολμά να καινοτομήσει σχεδόν σε κανέναν τομέα, καταλήγοντας να μοιάζει με μια φαντασμαγορία διπλού επεισοδίου μιας «μελλοντικά» εξελιγμένης εκδοχής της τηλεοπτικής σειράς.

Η τελική αίσθηση είναι θετική, προφανώς, όμως κάπου σκέφτεσαι ότι αν οι αστεϊσμοί ανάμεσα στον Σποκ και τον ΜακΚόι ήταν καλύτερα γραμμένοι (αν όχι και πιο χιουμοριστικοί) και το παρελθοντικό «bad-ass» hip-hop soundtrack (από Public Enemy μέχρι Beastie Boys!) απουσίαζε γιατί σε κανέναν δεν «κλείνει το μάτι», το σύνολο θα διέσωζε τη διασκέδαση των φανατικών και μη θεατών του franchise. Τώρα είναι, απλά, μια ακόμη ευπρόσωπη ταινία… της σειράς. Μέχρι το επόμενο sequel…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι χαρντκοράδες θα κάνουν ουρές την πρώτη μέρα και… σχεδόν θα εξαντληθούν. Σε αυτούς δεν απευθύνομαι, διότι θα δουν το φιλμ έτσι κι αλλιώς (και κακό δεν θα κάνουν). Οι υπόλοιποι, από τη στιγμή που ανέχονται το genre, θα δουν μια ικανοποιητική διαστημική περιπέτεια με λίγη παραπανίσια προσοχή στον τομέα «δράση», που καταναλώνεται χωρίς δυσκολία, με κάμποσες καταστροφές και άψογα οπτικά εφέ. Εσείς που την είδατε «άγνωστες λέξεις» μέχρι εδώ, απλά αποφύγετε τα multiplex, πεταχτείτε στο πλησιέστερο θερινό και δείτε κάτι πιο… down to Earth!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.