FreeCinema

Follow us

ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ (2014)

(MELBOURNE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ψυχολογικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίμα Τζαβίντι
  • ΚΑΣΤ: Πεϊμάν Μοάντι, Νεγκάρ Τζαβαεριάν, Μάνι Χαγκίγκι, Ροσανάκ Γκεράμι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Νεαρό ζευγάρι Ιρανών ετοιμάζει ταξίδι στη Μελβούρνη της Αυστραλίας για να συνεχίσει τις σπουδές του. Τη μέρα της μετακόμισης δέχονται να φυλάξουν για λίγο το νεογέννητο μωρό του γείτονα και μια απρόσμενη, τραγική εξέλιξη τους φέρνει αντιμέτωπους με αβάσταχτα διλήμματα και αποφάσεις ζωής.

Σκηνοθετικό και σεναριακό ντεμπούτο με ουκ ολίγες φεστιβαλικές περγαμηνές και βραβεύσεις, από τη Βενετία και τη Στοκχόλμη, μέχρι και το Κάιρο. Ευτυχώς (για σένα), αντίθετα με άλλα συγγενικά φιλμικά πλάσματα, δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε φεστιβαλικό ή της βαριάς κουλτούρας κοινό. Δυστυχώς (για μένα), είναι πολύ δύσκολο να γράψω γι’ αυτό και να σε πείσω για το κατά πόσο αξίζει της προσοχής σου, χωρίς να χαλάσω σημαντικό ποσοστό της απόλαυσής του.

Η «Μελβούρνη», βλέπεις, είναι από εκείνες τις ταινίες που οφείλεις να ανακαλύπτεις παρθένα/ος. Ένα ψυχολογικό θρίλερ δωματίου, καθαρόαιμα κινηματογραφικό, αλλά και βγαλμένο ατόφιο από την πιο οικεία καθημερινότητα. Διαφορετικό και κάθε άλλο παρά κοινότοπο. Που αν δεν πίνεις νερό μόνο στο όνομα του mainstream, μπορεί να σε πιάσει εξαπίνης και να σε καθηλώσει, καθώς, μέσα στα λιγοστά δωμάτια ενός διαμερίσματος της Τεχεράνης, εξελίσσεται νωχελικό, ήσυχο, απλό, αλλά και συναρπαστικά αναπάντεχο. Από τα πρώτα λεπτά του, όταν συνειδητοποιείς πως ο τίτλος του, η πόλη της Αυστραλίας, δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από ένα απίθανο MacGuffin. Αρκεί το ρεύμα από ένα ανοιχτό παράθυρο και το θορυβώδες κλείσιμο μιας γυάλινης πόρτας για να έρθουν τα πάνω κάτω στη συνείδηση του ζευγαριού επί της οθόνης και στην αντίληψη των… μαρτύρων εκτός αυτής.

Ψυχολογικό θρίλερ, δράμα χαρακτήρων, ντοκιμαντέρ – τρία διαφορετικά κινηματογραφικά είδη από τα οποία δανείζεται και συνταιριάζει ευφυώς κώδικες και ποιότητες ο Τζαβίντι, για να φτιάξει ένα ξεκάθαρα δικό του σινεμά, που δεν κρύβει την ιρανική καταγωγή του, ούτε όμως και τις δυτικόθεν επιρροές του (με ίχνη ακόμα και από τη «Θηλιά» του Χίτσκοκ να έρχονται απρόβλεπτα, αθόρυβα στο μυαλό). Ένα σινεμά, που έτσι, και με την καταλυτική συνδρομή του συγκλονιστικού (και) εδώ Μοάντι («Ένας Χωρισμός»), των συνεχών, αλλά καθ’ όλα πιθανών, ρεαλιστικών σεναριακών ανατροπών, τη συνειδητή, παντελή έλλειψη ηθικοπλαστικών μηνυμάτων και το ατακτοποίητο, ανοιχτό φινάλε, γίνεται αβίαστα γοητευτικό σε ένα διεθνές, πολυπολιτισμικό κοινό ποικίλου γούστου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Απλό, απλούστατο, καλό, ξεχωριστό σινεμά. Νέτα σκέτα. Για ιθαγενείς των ανά τον κόσμο Φεστιβάλ, λοιπούς κουλτουριάρηδες, και όχι μόνο. Μόνο αν βγάζεις καντήλες με το αφτιασίδωτο, φτηνό σινεμά που δεν μιλάει αγγλικά γενικά, και το ιρανικό ειδικά, καλά θα κάνεις να μείνεις μακριά. Επίσης, όσα περισσότερα πάρεις πρέφα για την υπόθεσή του, τόσο λιγότερο θα του παραδοθείς.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.