FreeCinema

Follow us

ΚΡΙΝΤ: Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ (2015)

(CREED)

  • ΕΙΔΟΣ: Αθλητικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράιαν Κούγκλερ
  • ΚΑΣΤ: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Σιλβέστερ Σταλόνε, Τέσα Τόμσον, Φιλίσια Ρασάντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 133'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Αν και έχει αποσυρθεί από τα ring, ο Ρόκι Μπαλμπόα επιστρέφει για ακόμη μια φορά, αλλά πια ως προπονητής τού γιου τού μεγαλύτερου αντιπάλου του, που στοχεύει σε μια καριέρα αντίστοιχη με εκείνη του πατέρα του.

Για να βάζουμε από την αρχή τα πράγματα στη θέση τους και να μην κοροϊδευόμαστε, ό,τι τίτλο κι αν έχουν δώσει στην ταινία, πρόκειται στην πραγματικότητα για το… «Rocky 7». Ένα από τα μακροβιότερα κινηματογραφικά franchise αποκτά νέα ζωή στην πρώτη ταινία της σειράς που δεν έχει γράψει ή σκηνοθετήσει ο Σταλόνε. Ο πρώτος «Rocky» τού 1976 ήταν ένα εξαιρετικό αθλητικό δράμα που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, με τον Σταλόνε να είναι υποψήφιος τόσο για την ερμηνεία του, όσο και για το σενάριο. Στη συνέχεια, όλοι ξέρουμε τι έγινε. Ο Σταλόνε έγινε star, ο Ρόκι προϊόν και οι ταινίες ακολούθησαν τη λογική τού franchise. Πιο πολύ, πιο εντυπωσιακό, πιο θεαματικό. Τα πράγματα ξέφυγαν από εκεί απ’ όπου είχαν ξεκινήσει, αν και με το «Rocky Balboa» (2006) ο Σταλόνε επιχείρησε να δώσει ένα έντιμο φινάλε στη σειρά.

Έλα, όμως, που ο Ράιαν Κούγκλερ πίστευε ότι υπάρχει κι άλλη ιστορία να ειπωθεί. Με την αρχική αντίθεση του Σταλόνε και τη διαρκή επιμονή του Κούγκλερ, ο Ρόκι επέστρεψε στο σινεμά, αυτή τη φορά όχι ως πρωταγωνιστής, αλλά ως supporting χαρακτήρας στην… καλύτερη, μαζί με την πρώτη, ταινία τού franchise! Κεντρικός ήρωας είναι εδώ ο Αντόνις Κριντ, νόθο παιδί του μεγαλύτερου αντιπάλου του Ρόκι, Απόλο Κριντ. Μεγαλωμένος σε ίδρυμα, στη συνέχεια έζησε υπό την προστασία της χήρας του Απόλο και προσπάθησε να κάνει μια καριέρα στα οικονομικά. Ο Αντόνις, όμως, ήθελε να ακολουθήσει την καριέρα του πατέρα του. Και έπειτα από παράνομους αγώνες στο Μεξικό, αποφασίζει να παρατήσει την «κανονική» ζωή του και πηγαίνει στη Φιλαδέλφεια για να προπονηθεί με τον Ρόκι Μπαλμπόα.

Ο Μπαλμπόα, ένας ζωντανός μύθος της πόλης, έχει αποσυρθεί για τα καλά. Έχει ένα εστιατόριο με το όνομα της μακαρίτισσας της γυναίκας του και δε θέλει να έχει πια σχέση με τους αγώνες. Ωστόσο, η επιμονή τού «μικρού» και το ότι θα «δει» κάτι μέσα του θα τον κάνουν να αλλάξει γνώμη και να δεχτεί να τον προπονήσει σκληρά, μέχρι να τον αναδείξει σε σημαντικό πυγμάχο.

Διαβάζοντας τη σύνοψη του «Κριντ» δεν εντυπωσιάζεσαι ιδιαίτερα γιατί η ταινία ακολουθεί σε γενικές γραμμές τη συνταγή του ανερχόμενου ταλέντου που έρχεται από το πουθενά και φτάνει στην κορυφή. Θα δεις περίπου ό,τι περιμένεις να δεις. Σκηνές προπόνησης σε γρήγορο μοντάζ, αντιπάλους που ειρωνεύονται, ένα κορίτσι που ανησυχεί. Παρ’ όλα αυτά, ο Κούγκλερ που είναι συνυπεύθυνος και για το σενάριο καταφέρνει να δώσει αυτά τα δεδομένα στοιχεία χωρίς να μοιάζουν με χιλιοειπωμένα κλισέ. Υπάρχουν λεπτομέρειες που δίνουν φρεσκάδα και κάνουν την ταινία να θυμίζει, να αποτελεί φόρο τιμής στην παλιά, αλλά να είναι σημερινή, όχι retro και όχι φτηνό και εύκολο homage. Υπάρχει χιούμορ, συναίσθημα και οι σκηνές μέσα στο ring είναι γυρισμένες με ένταση και ταχύτητα. Δεν μπορεί παρά να προσέξεις την ακρίβεια με την οποία έχει γυριστεί σε μονοπλάνο ο αγώνας που καθιερώνει τον Αντόνις.

Ερμηνευτικά, ο Μάικλ Μπ. Τζόρνταν και ο Σιλβέστερ Σταλόνε είναι ένα δεμένο ντουέτο. Έπειτα από το «Μια Στάση Πριν το Τέλος» (2013), ο Τζόρνταν συνεργάζεται ξανά με τον Κούγκλερ σε μια πολύ διαφορετική ταινία και με τους δύο να βρίσκονται πλέον μέσα στην κινηματογραφική βιομηχανία. Ο Τζόρνταν έχει τη μαχητικότητα και τη δύναμη να αναμετρηθεί με τον ρόλο και να μην τον καταπιεί η σύγκριση με τον Ρόκι. Αυτό που προσέχεις πάντως περισσότερο είναι, φυσικά, ο Σταλόνε. Έπειτα από δεκαετίες ως Ρόκι, με πόση γενναιοδωρία μπαίνει σε δεύτερο πλάνο και αφήνει έναν νέο πρωταγωνιστή να φανεί, αλλά και έναν νέο σκηνοθέτη να διαχειριστεί την ιστορία και τον ήρωα που τον έκανε διάσημο. Γερασμένος και χωρίς την ανάγκη να παραστήσει τον action hero, ο Σταλόνε κάνει εμφανή την εμπιστοσύνη που έχει δείξει στους συντελεστές του «Κριντ» και παίζει τον ρόλο τού προπονητή όχι ως star, αλλά ως ηθοποιός, έχοντας στιγμές πραγματικά συγκινητικές.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σου έχει λείψει να δεις την ιστορία τού «Rocky» να γυρίζει στις ρίζες της, ο «Κριντ» θα σου θυμίσει ότι υπάρχουν αθλητικά δράματα που είναι συναρπαστικά και δε σε κάνουν να βαριέσαι. Θα δεις και τον Σταλόνε να παίζει κανονικά και να τιμά τον ήρωα που τον έκανε διάσημο. Μην μπεις με το ζόρι αν δεν αντέχεις με τίποτα τον συνδυασμό «σπορ και θέαμα».


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;