FreeCinema

Follow us

ΧΟΡΩΔΙΑ (2015)

(BOYCHOIR)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανσουά Ζιράρ
  • ΚΑΣΤ: Γκάρετ Γουέαρινγκ, Ντάστιν Χόφμαν, Τζος Λούκας, Τζο Γουέστ, Κέβιν ΜακΧέιλ, Έντι Ίζαρντ, Κάθι Μπέιτς, Ντάντε Σοριάνο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Το ξωπέταγμά του (μετά τον χαμό της αλκοολικής μητέρας του) σε φημισμένη σχολή χορωδών της Ανατολικής Ακτής απ’ τον από-μακριά-κι-αγαπημένοι, παντρεμένο με ανήξερη άλλη και κόρες βιολογικό πατέρα του φέρνει έναν παραπτωματία μα αηδόνι 11χρονο Τεξανό αντιμέτωπο με τις προκλήσεις και τις απαιτήσεις τού χαρίσματός του, του ιδρύματος, των συμμαθητών, του μαέστρου, ενός recital – σταθμού. Στα ψηλά ή στα χαμηλά θα βρει τη φωνή του;

Κάτι ασυνήθιστα… φάλτσο «πιάνεις» σ’ αυτό το mash-up τού «Τα Παιδιά της Χορωδίας» με το «Η Μελωδία της Καρδιάς» – και δεν πρόκειται για την αδυναμία του σεναριογράφου τού «Τα Τελευταία 5 Λεπτά» να βγάλει την ιστορία απ’ το διάφραγμα του σώματος των αμερικανιών της και την αδυναμία τού σκηνοθέτη όπερας και των επίσης πενταγραμμικού κλου feature «Το Κόκκινο Βιολί» & «Thirty Two Short Films About Glenn Gould» (διόλου συμπτωματικά, οι καλύτερες ταινίες του) να φέρει σε συντονισμό θεατή και παρτιτούρα. Είναι ότι οι concertante σεκάνς, ατραξιόν ακόμη και των χειρότερων τέτοιων ταινιών για έναν ανεξαρτήτως είδους μουσικόφιλο, εδώ δεν οδηγούν σε ποδοκρουσία κι αντηχούν ελάχιστα μετά το πέρας καθεμιάς τους (παρότι δεν θα πιάσετε ούτε ένα τοσοδά ασύγχρονο στο lip-synching).

Άρα πώς να «την ακούσεις» με το conservatoire, έναν εφηβικό ανδριάντα απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια κλίμακας ατίθασου (ελέω τραγικά πλημμελούς γονικής μέριμνας) prodigy, κατόπιν αντιστικτικού (πότε support πότε bullying και μονίμως ευγενής ή μη άμιλλα οι συνομήλικοι, πότε εκπαίδευση και νουθεσίες πότε επιπλήξεις και απειλές για τιμωρίες οι διδάσκοντες) βιο-masterclass Διάπλασης των Παίδων, με εύφημο μνεία συνειδητοποίησης (κι όχι μόνο του μικρού σολίστα μας) στο τέλος του σχολικού έτους, το όλον με pitch perfect λαιμούς σε υπόκρουση από Μπρίτεν έως Χέντελ;

Δύσκολο όταν ο κονδυλοφόρος – μπαγκέτα τού Ρίπλεϊ, πρώτα, καταπνίγει καίρια πληροφοριακά μινόρε στις συστάσεις μας με τον family challenged Γιάνκη Άλεντ Τζόουνς των 2010’s του (μία σεκάνς τάξης δεν αρκεί για να βγάλει απ’ το λαρύγγι τού script τεκμήρια της κλίσης του, ενώ και η ημιάβολα αθόρυβη λόγω οιονεί αποχής απ’ τα σινεπλατώ Ντέμπρα Γουίνγκερ, στον ρόλο της σχολικής διευθύντριας – πρώιμου κλειδιού του sol τού μέλλοντος του αγορίνα, θάβεται στις πίσω σειρές της κομπανίας). Και μετά φρασάρει αδέξια δραματουργία όταν επιτρέπει στον μικρό ορφανό να περάσει στα… αζήτητα, απαρατήρητος απ’ τους πάντες, τις χριστουγεννιάτικες διακοπές κρυμμένος μονάχος μέσα στο σχολείο (καλύπτοντας και την ύλη) ή τη μια μέρα να άδει αυτοδίδακτα αλάνθαστα το «Pie Jesu» και την άλλη, αφού έχει κατακτήσει την τεχνική του και το κοινό σε συναυλίες, να διορθώνεται απ’ τον μέντορά του επειδή βγάζει το «κομμάτι» δήθεν απ’ τον λάρυγγα.

Με πιθανότατο υπεύθυνο για τέτοιες τσαλκάντζες που δεν καταπίνονται το μοντάζ καθώς και την πρεμούρα τού Ρίπλεϊ να κάνει επίδειξη γνώσεων στο αντικείμενο, το πρόγραμμα των μικροευτραπέλων και των αντιξοοτήτων του gig περιλαμβάνει το στάνταρ ρεπερτόριο: ο κόπος της κατάκτησης του ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι-ντο σύμπαντος & του βοκαλιστικού άριστα κι οι φιλίες ή έχθρες με τη λοιπή «μαρίδα» για τον πιτσιρίκο, οι τακτές κόντρες των καθηγητών για το ακατέργαστο διαμάντι τους, ο συνειδησιακά αμφιταλαντευόμενος για το ρίξιμο του βλασταριού του γεννήτορας. Έως μια (ανα)τροπή… κλεψιάς πριν από ένα live, που θα ενώσει σε γιούχα εν χορώ τους fan τού – 8 μήνες νεαρότερου, θυμίζουμε ότι και στις indie ΗΠΑ τα σενάρια κάνουν κύκλους με ό,τι δυσάρεστο αυτό συνεπάγεται – «Χωρίς Μέτρο». Αυτό το ενοχλητικό καταστασιακό alto έρχεται να σιγοντάρει την απουσία ενός νευραλγικά «βγαλμένου» vibrato συγκίνησης, καλή ώρα σαν αυτού που το βούλωνε συγκινητικά στο κοινό, μέσω του αναδρομικά χτισμένου forte – coup de coeur, στα «Παιδιά της Χορωδίας».

Το saving grace αυτού του μοτέτου είναι αρχικά κάποιοι απ’ τους βαρύτονους, αλλά όχι τα «ονόματα». Γιατί ενώ ο Λούκας καλείται απλώς ανά σημεία να ζεστάνει το μπάσο του, ο Χόφμαν με την Μπέιτς πατάνε με μουράτη ασφάλεια στις ρολίστικες νότες τους και η κάμερα κάνει babysitting στο άνετο (πραγματικοί classical κανταδόροι, γαρ) αμούστακο ensemble με μεσαιομακρινά αιθουσών στο οικοτροφείο και στα venues εμφάνισης συν κάποια κοντινά με «νόημα» στο αγγελoύδι Γουέαρινγκ (look the part, αυτό είναι το δικό του lied), ο ΜακΧέιλ και, κυρίως, ο φυσικού brit τονισμού Ίζαρντ γίνονται οι ματζόρε προφέσορες της υποκριτικής τέχνης εδώ.

Είναι αδύνατον, επίσης, να κάνεις γαργάρα τον mini κόμπο στον λαιμό σου καθώς η μελαγχολία δίνει το ηχόχρωμα στους αποχαιρετισμούς αυλαίας. Οι χορδές τού φευγάτου και με οικογένεια πια αστεριού ωριμάζουν και η ψηλότερη οκτάβα του ίσως γίνει παρελθόν. Οι teachers και, χαρακτηριστικά, ο αρχιμουσικός που τον έσπασε και τον ξανάφτιαξε σωστά ως άνθρωπο κι αρτίστα μένουν μόνοι. Η φράση «The Lessons Are the Point» ολοκληρώνει το παιδαγωγικό, έστω, refrain τού «You Have the Gift. Nurture It!». Σωστό. Κρίμα που οι διέσεις κι οι υφέσεις «χτυπάνε» σ’ αυτό το όχι καλώς συγκερασμένο κλειδοκύμβαλο. Λιγότερο yankee Δημήτρης Τυπάλδος την επόμενη φορά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Της «σοβαρής»; Βαράει μέχρι και «Parsifal» αλλά στο αυστηρά τραγουδιάρικο, έτσι; Βλέπεις «The Voice», είπες; Φαντάσου το με μπόμπιρες αλλά τα «κομμάτια» είναι πολύ baroque στιλάκι. Καγκούρια του «Glee», το αυτόν και χωρίς τις φούρλες. Αν δεν στήνεις αυτί ειδικά για το OST στη μεγάλη οθόνη αλλά είσαι ψυχοπονιάρης, το κανακεύεις για τα μαθησιακά, συσφικτικά, ενηλικιωτικά και εξιλεωτικά themes του, αλλά να το ξέρεις, αυτοί οι Les Choristes τα πονάκια στις αμυγδαλές τους τα έχουν. Φέρτε και τ’ ανήλικα, μπορεί να τους βγάλει ταλέντο.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.