FreeCinema

Follow us

Ο ΚΙΤΡΙΝΟΜΥΤΗΣ ΣΕ ΤΡΕΛΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ (2014)

(GUS: PETIT OISEAU, GRAND VOYAGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστιαν Ντε Βίτα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ορφανό, μεγαλωμένο από πασχαλίτσα και προσκολλημένο σ’ αυτήν στρουθίο ανοίγει επιτέλους φτερά για αλλού, έχοντας πάρει (ανάξια) το χρίσμα του νέου οδηγού οικογένειας migrateurs προς την Αφρική. Με την κοκόνα τού αποδημήσαντος πατριάρχη τους πλάι του, τον GPS ενστίκτου γλωσσά ξάδεφό της να τον κράζει καχύποπτα και τις αναποδιές να επωάζονται η μία μετά την άλλη, πού θα τους βγάλει;

Επίσης, πού είναι τα καταραμένα τα «Angry Birds»; Το ερώτημα κουρνιάζει στο μυαλό καθώς το πολλοστό (και πρώτο με φωλιά τη Γαλλία) digi κινούμενο με «πινακοθήκη» του πτηνά, το trend του κλάδου την τελευταία πενταετία, μολονότι μακριά από ασχημόπαπο παπαγαλίζει, αφενός σιλουέτες και μινιμαλιστικά περιβάλλοντα («Η Εποχή των Παγετώνων») στο post-Corel Draw information center, αφετέρου χαρακτήρες & μοτίβα («Valiant, Το Γενναίο Περιστέρι», «Rio», «Ζαμπίζια: Πουλιά στον Αέρα») στο σεναριακό πενάκι. Αυτά για ένα ταξίδι με 2-3 σεκάνς αποσβολωτικά παγώνια, ψιλοτσουρομαδημένη την αφήγηση ανά σημεία και τα γνωστά μηνύματα να σου κελαηδάνε: «we are family», «τέρμα τα ψέματα», «εκπλήρωσε το πεπρωμένο σου» κτλ. κτλ.

Το λοφίο που έχει εν πρώτοις να επιδείξει ο – animator και storyboard artist του Γουές Άντερσον, πρωτάρης πίσω απ’ τον φακό – Ντε Βίτα είναι οι αγγιχτικά ζωντανές σε μανιερισμούς (παρά τη basic κινησιολογία στο σχεδιαστήριο) και φωνολογία κομβικής περσόνες τού ενθουσιώδους ψεματούρη ήρωα, της θετικής ενέργειας ξενοφερμένης κόρης τού χαμένου αρχηγού που τον στηρίζει και του με ορμέμφυτο προσανατολισμού, ψυλλιαζόμενου πού μπλέκουν γκρινιάρικου «κοκορακίου» της παρέας.

Οι υπόλοιποι (η μαμά «κότα», ο χαζούλης μπούλης γιος, δύο ξεπεταρούδια κ.ά.) δεν βγαίνουν ποτέ πραγματικά από τ’ αυγό, αλλά είναι το κλώσσημα της κεντρικής ίντριγκας (του με αγαθό σκοπό πλαστοπρόσωπου επίλεκτου, που δοκιμάζεται και το σώζει μετά από αστειοεπικίνδυνες στραβές, στραβώματα με τη λεγάμενη, την αναγκαία εξομολόγηση και συγχώρεση συν την «η ισχύς εν τη ενώσει» υπερπροσπάθεια) που κουτσουλάει και λεκιάζει ανεξίτηλα αυτή την κωμικοαγαπησιάρικη περιπέτεια ορνιθοπανίδας σε στεριά, θάλασσα και αέρα.

Η ξώβεργα αντιέμπνευσης έχει, κοντά σ’ αυτό, «φάει» το άνοιξε-κλείσε του ράμφους των διαλόγων και, ιδίως, τη δράση (που πάει transit από λιμάνι της Ολλανδίας, κυκλώνες και καταιγίδες έως τους πάγους της Σκανδιναβίας) και σε κομμάτια όπως της «θρίλερ» εξερεύνησης στο ημιναυαγισμένο πλοίο, που λουφάζει αντί να γραπώσει με τα νύχια της το δυνητικό σασπένς, αλλά και της υπερ-απρόσκοπτης ευτυχούς έκβασης αιθέριου hitch-hiking με ανθρώπινο μεταφορικό μέσο προς τη Μαύρη Ήπειρο.

Η ξεπουπουλιάστρα ευτυχώς δεν έχει περιλάβει τη fun νίλα του προκομμένου μας στο Παρίσι, ένα πλουμιστό αστικό rollercoaster που τον αλαλιάζει α λα Τεξ Έιβερι μεταξύ άγριων πιτσουνιών, του σαρώθρου ενός οχήματος του Δήμου, ενός υπονόμου, ενός δορυφορικού πιάτου και δε συμμαζεύεται. Τιτιβίζoυν ευφάνταστα, επίσης, η σεκάνς του Γαλάζιου Δούναβη της τρόικας των αρσενικών σε… high και η ιδέα των σιδερένιων πετούμενων (μαντέψτε ποια είναι αυτά), ενώ το «κικιρίκου» της υποχρεωτικής ελληνικής μεταγλώττισης ακούγεται με χρώμα, στεντόρεια και προσφυώς τρελιάρικα από άποψη τόσο κάστινγκ όσο και σκηνοθεσίας. Αλλά τι τα θες; Κοψονούρικο και με δεύτερα γονίδια αυτό το φύσει Eurofighter σμήνος. Μη μείνεις πάλι με το ψηφιακό πουλί στο χέρι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι νεοσσοί σου θα περάσουν μια χαρά, εν πολλοίς κι εσύ αν ανήκεις στο κοπάδι της ψυχαγωγίας του Σαββατοκύριακου στο multiplex. Αν έχεις απαιτήσεις απ’ το είδος, μην αποχωριστείς τις «χήνες» σου: εδώ δεν θα γλαρώσεις μεν, σε ταΐζουν αρκετό καναβούρι δε. Toon lover, το γερακίσιο μάτι σου θα… κόψει αρπακτικά déjà-vu από φιλμικούς σταθμούς, αν το αντέχεις…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.