FreeCinema

Follow us

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ (2014)

(QUI VIVE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαριάν Ταρντιέ
  • ΚΑΣΤ: Ρεντά Κατέμπ, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Ρασίντ Ντεμπούζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Σεκιουριτάς σε κατάστημα ηλεκτρονικών παρενοχλείται διαρκώς από παρέα νεαρών, μέσα του καταπιέζεται, το φλερτάκι του με όμορφη δασκάλα δεν φουντώνει και, για πολλοστή φορά, προσπαθεί να περάσει από εξετάσεις για να γίνει νοσηλευτής.

Πάνω-κάτω αυτά συμβαίνουν, μαζί με μια εγκληματική ανατροπή «της κακιάς της ώρας», στο multiethnic vérité ντεμπούτο της Γαλλίδας οπερατρίς Μαριάν Ταρντιέ που ατυχεί όχι στις προθέσεις αλλά στις σεναριακές του επιλογές, τη διόλου ώριμη σκιαγράφηση του κεντρικού χαρακτήρα και τη σχηματική απόπειρά του να μεταδώσει ένα κάποιο μήνυμα.

Ο Ρεντά Κατέμπ υποστηρίζει όσο μπορεί τον ρόλο του, ενός τριανταφεύγα προλετάριου που μένει στο σπίτι των γονιών εξαιτίας της γνωστής υφεσικής κατάστασης στην Ευρώπη, όμως η εξέλιξη της ιστορίας τον μετατρέπει σταδιακά στα μάτια τού θεατή σε έναν παθητικό ήρωα ο οποίος και καταπιέζεται σε κάθε κομμάτι της καθημερινότητάς του και δεν ξέρει τι ακριβώς ζητά από τη ζωή του. Στην τελική, ένας χαρακτήρας που δεν «τραβάει» για να δικαιολογήσει την ύπαρξη αυτού του φιλμ ή να προκαλέσει την ταύτιση και το ενδιαφέρον. Η ένθεση του μικροκόσμου παρανομίας μέσω κάποιων παλιών κολλητών του αποτελεί μια δικαιολογία για να φτάσουμε στη δραματική κορύφωση, σεκάνς που μαρτυρά και τη σκηνοθετική αδυναμία της Ταρντιέ να στήσει ατμόσφαιρες πέραν της απλής καταγραφής.

Ακριβώς όπως και το «Σε Επιφυλακή» δεν δίνει το έναυσμα να ειπωθούν πολλά, καταλήγουμε σε ένα σύντομο και αμήχανο συμπέρασμα. Όχι, δεν είναι κακό ή ακριβώς αδιάφορο τούτο το έργο. Απλά, στέκει ως ένας παρατηρητής των καταστάσεων, ένας αυτόπτης μάρτυρας μιας διόλου συναρπαστικής και αβέβαιου μέλλοντος ζωής. Σε μια εποχή στην οποία ο θεατής αναζητά προτάσεις ή πιθανές απαντήσεις, γιατί ν’ απευθυνθεί σε ένα κοινωνικό φιλμ που δεν έχει να του δώσει κάτι από αυτά;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι ακόμη μια γαλλική… φλυαρία, αλλά ούτε και κάτι πραγματικά ξεχωριστό ή ανανεωτικό για το εκεί σινεμά. Πολύ μικρό για να εκτιμηθεί ως κάτι για το οποίο αξίζει τον κόπο να χάσεις χρόνο ή χρήμα. Οι fans της Αντέλ Εξαρχόπουλος ας γνωρίζουν ότι η εμφάνισή της είναι περιορισμένη χρονικά και δίχως μεγάλη σημασία για την εξέλιξη της ιστορίας.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας σεκιουριτάς σε πόρτα μαγαζιού, αλλά δεν του αρέσει η δουλειά και θέλει να γίνει νοσοκόμος. Στο καλό.