FreeCinema

Follow us

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ (2014)

(THE NOVEMBER MAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρότζερ Ντόναλντσον
  • ΚΑΣΤ: Πιρς Μπρόσναν, Όλγκα Κουριλένκο, Λουκ Μπρέισι, Λαζάρ Ριστόφσκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο εξαιρετικά έμπειρος και υπερ-φονικός πράκτορας της CIA Πίτερ Ντέβερο, που έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση, επιστρέφει στο καθήκον για μια τελευταία αποστολή. Αναλαμβάνει να προστατέψει μια μάρτυρα, την Αλίς, που έχει πληροφορίες για μια μεγάλη συνομωσία. Ωστόσο, η ανάμιξη του Ντέβερο στην υπόθεση κάνει και τον ίδιο στόχο και μάλιστα με διώκτη του έναν πρώην φίλο του. Ο Ντέβερο ρίχνεται στην καταδίωξη χωρίς να μπορεί πια να εμπιστευτεί κανέναν.

Η έννοια της ανακύκλωσης είναι αυτή που περνάει συνεχώς από το μυαλό καθώς παρακολουθείς τον «Άνθρωπο του Νοέμβρη». Πρώην πράκτορας Μποντ ο Πιρς Μπρόσναν, πρώην κορίτσι Μποντ (αν και πιο πρόσφατο) η Κουριλένκο, σκηνοθέτης με επιτυχίες στην περιπέτεια («Αδιέξοδο», «Η Κορυφή του Δάντη», «Δεκατρείς Μέρες»), αλλά και πολλές… φουρλούκες («Θανάσιμο Είδος», «The Getaway» – το remake -, «Η Δοκιμασία») ο Ρότζερ Ντόναλντσον. Ο «Άνθρωπος του Νοέμβρη» είχε τους κατάλληλους συντελεστές ώστε να εξελιχθεί σε μια προσεγμένη περιπέτεια κατασκοπείας και καταδίωξης. Το τελικό αποτέλεσμα, όμως, μοιάζει κουρασμένο, βεβιασμένο, παλιομοδίτικο και ανέμπνευστο.

Ο Πιρς Μπρόσναν, αν και έχει αφήσει πίσω του την εποχή του Μποντ (θα μπορούσε να πει κανείς ότι τον έχει αφήσει πίσω της και αυτή…), παραμένει ένας συμπαθής πρωταγωνιστής, που διατηρεί το στιλ και την αξιοπρέπειά του, ακόμη κι όταν το κινηματογραφικό περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκεται δεν τον βοηθάει και ιδιαίτερα. Μια τέτοια περίπτωση είναι ο «Άνθρωπος του Νοέμβρη». Ο Μπρόσναν διατηρεί τη στιλάτη φιγούρα του, όμως το σενάριο φτάνει στα όρια του γελοίου. Πρώην πράκτορας που έχει καφέ στην Ελβετία επιστρέφει στη δράση για να προστατέψει μάρτυρα που κατέχει μύρια όσα μυστικά και για να εμποδίσει εγκληματία να εκλεγεί Πρόεδρος της Ρωσίας; Κάπου θα έπρεπε να μπει ένα stop στις υπερβολές τού σεναρίου, αλλά δεν το έβαλε κανείς.

Τη δυσαρέσκειά τους για τις ατάκες που πρέπει να πουν δείχνουν οι ανόρεχτοι ηθοποιοί, ενώ η μόνη μικρή και ένοχη «απόλαυση» για κάποιους θεατές ίσως να είναι κάποιες σκηνές βίας, που στους περισσότερους θα έρθουν κατακέφαλα και ανεξήγητα, καθώς δεν ταιριάζουν με το υπόλοιπο συγκρατημένο και ντεμοντέ κλίμα της ταινίας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σου λείπει ο Πιρς Μπρόσναν στον ρόλο του Τζέιμς Μποντ; Αναρωτιέσαι γιατί οι πρόσφατες περιπέτειες έχουν γίνει τόσο σύνθετες σεναριακά και δεν είναι σαν τις «παλιές καλές»; Ίσως ο «Άνθρωπος του Νοέμβρη» να γίνει και ο δικός σου άνθρωπος. Σε αντίθετη περίπτωση, θα σου φανεί αρκετά ξεπερασμένος.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.