FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 2: ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ (2014)

(THE WOMAN IN BLACK 2: ANGEL OF DEATH)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τομ Χάρπερ
  • ΚΑΣΤ: Φίμπι Φοξ, Όουκλι Πέντεργκαστ, Χέλεν ΜακΚρόρι, Τζέρεμι Ίρβαϊν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αγγλία, Β΄ Παγκόσμιος: σκαστοί απ’ το blitzkrieg στην πρωτεύουσα, τρυφερούδια χωρίς γονείς και οι 2 επιβλέπουσες του ιδρύματός τους καταφεύγουν στην επαρχία, σ’ «εκείνο» το σπίτι. Μπόμπιρας έχει πιει το αμίλητο νερό κι ελκύει εκτόπλασμα βάι-βάι, δασκαλίτσα «τι τρέχει;» επίμονα ρωτάει, η διευθύντρια στραβά όλους τους κοιτάει, αεροπόρος με αφανή πληγή βοηθάει, το αερικό τής Τζινέτ Χάμφρυ λυσσάει. Στον άλλο κόσμο ποιος (μετά τον… Χάρι Πότερ) θα πάει;

Νεαρός, χήρος και με αγοράκι δικηγόρος απ’ το βικτωριανό Λονδίνο, σε χωριό για τακτοποίηση των τίτλων αδειανού αρχοντικού ψιλορημαδιού, ακούει φωνές στη σιγαλιά και βλέπει νεκρούς ανθρώπους, ενώ του φορτώνονται σωβινιστές ντόπιοι, αυτόχειρες παρθένοι, αερικά. Αλλά το déjà vu στοιχειωτικής γριφοπλοκής, οι μία ιδέα σκιαχτικές «να ‘το, πετιέται» τεχνικές, το ημινόθο σάβανο baroque chic & ομιχλωδών ατμοσφαιρών, άσε τα σάπια τού Αποκάλυψη Τώρα επεξηγηματικού ματσό λαλά χαροκαμένης και τού εξορκισμού πτωματικού αναπαμού τη φύλαγαν στην προ τριετίας συγγνωστή τυμβωρυχία εις βάρος (και του ισπανικού «Το Ορφανοτροφείο») του best seller της Σούζαν Χιλ – αν και ο Διευθυντής μας έχει ελαφρώς θετικότερη άποψη για δαύτο.

Με το δέος για την κλασική αχλύ τής ξανά συμπαραγωγού Hammer Films σε υποχώρηση (και λόγω των νέων χρονοσυντεταγμένων) αλλά ξανά θύμα εμπνεύσεων του ασιατικού φανταστικού σε ανεπιθύμητα κρούσματα, στη δεύτερη séance επίκλησής της, «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» μένει τελικά, η δύστυχη, εκ νέου σκιά τού δυνητικά σοκαριστικού εαυτού της. Τώρα ως, αξιοσημείωτα υποδόρια μα λειψά και τελικά ξέπνοα υποβάλλον τη φρίκη τού πολέμου, rustique έπους του ‘40 μεταγοτθικό και σιριαλκιλερικά εκδικητικού κλου ντουβρουτζά επιβίωσης horror μυστήριο φαντασματικό, που δε σε στοιχειώνει.

Το παίρνουν στο λαιμό τους επίσης το ότι, αν και η δυσοίωνη madam κινεί τα νήματα των ντου, η διαλείπουσα… φιγούρα της τη στιγματίζει ως λίγο – πολύ άφαντη (και στο πρώτο φιλμ αυτό το φαινόμενο ήταν πρόβλημα), κάτι που εξαϋλώνει και δραματουργικά την ύστερη αχρείαστη αιφνίδια τροπή διεκδίκησης δεσμών αίματος με τον πιτσιρίκο του original ως ξεφουρνισμένο αίτιο της εκδικητικής εγκαταβίωσής της στο συφοριασμένο οίκημα. Το ότι το διακύβευμα παιδιού – ενδιαμέσου & στόχου σε παραψυχολογικό χαμό έχει ξεσκιστεί στο παίξιμο την τελευταία πενταετία (από φραγκοφονιάδες όπως τα «Παγιδευμένη Ψυχή» και «Το Κάλεσμα»). Το ότι τα εφετζίδικα «αρπάγματα» του μοντάζ (ιδίως τα blink and you miss them «ηλεκτροσόκ») παθαίνουν αντί να σου προκαλούν σύγκρυο. Το ότι στην κλιμάκωση το «φύγε συ – έλα συ» επαπειλούμενων προσώπων κρεμάται επί… ξύλου ντεκουπαζιακά.

Καταληκτικά, το ότι η εκμυστήρευση του τραύματος του πιλότου σκάει φροϋδικά ψιλοαπότομα και βαλτά, προτού βουτήξει (νύξη…) ξανά εξιλεωτικά προβλεπτά, ενόσω το τελειώνει σχηματικά η «Δώσε και Σώσε» survivor θυσία υπό το νερό – και μετά γιατρεύεται και παίρνει και πάνω του (ανακουφιστικά κιόλας) ξαφνικά το μικρό. Είναι… αμαρτία – καθώς το πρώτο ημίωρο υπόσχεται δέος λάου λάου χτίζοντας σασπένς στα θεμέλια, το βιζέρ καδράρει στοχευμένα κολοριζέ τις γκραβούρες με συνεργό το design που αραχνιάζει ωραία το νοτισμένο ερμάριο παλιάμπελου, και φοβιστικά εμψυχωμένα παιχνίδια, μια φουρκισμένη μακρυμαλλούσα, ένα τυμπανισμένο στο ύδωρ ανήλικο κορμί, ένα πουλί βαρεμένο σε πόρτα παρότι δεν κοψοχολιάζουν (συν)εκτιμώνται ως σκιαχτικά «νούμερα», με τη Φίμπι Φοξ όχι άμοιρη μιας υποκριτικής Έκτης Αίσθησης (με κάτι από Νατάσα Μποφίλιου!), τη Χέλεν ΜακΚρόρι προσηκόντως αυστηρή παρουσία και τον βουβό μπούλη νέο «Ντέιμιαν» στο πιο στρουμπουλό και μη κακιασμένο. Αλλά «Η Γυναίκα με τα Μαύρα 2» Άγγελος του δικού της Θανάτου ως franchise είναι. Μαζί με το γλίσχρο υστέρημά σου και κατάρα δίνε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μανιακέ της category, θα ιντριγκαριστείς και, πιθανότατα, θα απογοητευθείς. Ενδεχομένως θα σε καταλάβει κάπως περισσότερο της σακαφιόρας ο δαίμων αν είσαι μάνα και υπερδεισιδαίμων. Κανίβαλε των multiplex, αν το βρεις παλαιάς σχολής, τουλάχιστον μην το γελοιοποιείς με το να θορυβείς. «Κότα» ενώπιον του genre; Δεν έχει άγριες «φάσεις» – αλλά μην προκαλείς το ριζικό σου.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.