FreeCinema

Follow us

OUIJA: ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ (2014)

(OUIJA)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στάιλς Γουάιτ
  • ΚΑΣΤ: Ολίβια Κουκ, Άνα Κότο, Ντάρεν Καγκάσοφ, Μπιάνκα Σάντος, Ντάγκλας Σμιθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Μετά την αυτοκτονία (;) της καλύτερής τους φίλης, οι κολλητοί της μαζεύονται πάνω από ένα τραπέζι και προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί της χρησιμοποιώντας ένα Ouija board. «Μιλάνε», όμως, με τη… σωστή μακαρίτισσα;

Εφετζής, σεναριογράφος με έφεση στο συγκεκριμένο genre και για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα ως σκηνοθέτης, ο Στάιλς Γουάιτ χρησιμοποιεί αυτό το κλασικό επιτραπέζιο πνευματιστικού αλφαβητισμού ως όχημα για να κάνει «παιχνίδι» με τις νεότερες γενιές που αρέσκονται στα κινηματογραφικά «μπου», αλλά τα… hi-tech gadgets τους μάλλον δεν τους επέτρεψαν να γνωρίσουν τα… σκιαχτικά χαρίσματα αυτού του τόσο «αθώου» πίνακα. Εννοείται πως οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί τού τρόμου και του μεταφυσικού θρίλερ (οι οποίοι γνωρίζουν σχεδόν όλες τις φιλμικές εμφανίσεις των Ouija boards, από το νοσταλγικά ατμοσφαιρικό «The Uninvited» του 1944 μέχρι σήμερα) δεν είναι το target group τούτης της ταινίας…

Το μοτίβο αναμειγνύει στοιχεία από φιλμ τρόμου με δαιμονικά πνεύματα που κρύβουν ένα σαδιστικά βασανισμένο, θνητό παρελθόν, σε συνδυασμό με το ξεκλήρισμα των αναλώσιμων teen ηρώων (τύπου «Βλέπω το Θάνατό σου»), οι οποίοι δεν υπάκουσαν πιστά τις εντολές του παιχνιδιού και κάλεσαν στη δική μας διάσταση μια κάποια οντότητα αφυπνισμένου κακού, χωρίς να… «κλείσουν την πόρτα» στα μούτρα της!

Φυσικά, το επεξηγηματικό μέρος της πλοκής θα μας οδηγήσει μέχρι το τοπικό άσυλο, το σπίτι της νεκρής φίλης κρύβει τη δική του ιστορία και οι φονικές του αναμνήσεις θα ξαναζήσουν μέσα από τους εκδικητικούς θανάτους των νεαρών πρωταγωνιστών, μέχρι τη δυσοίωνη, τελική σύγκρουση των τελευταίων επιζώντων με το πνεύμα του κακού (που μπορεί και να μην είναι μονάχα ένα…). Η αρχική σεκάνς με το κρέμασμα φέρνει αναμνήσεις από «Suspiria», αλλά τα πράγματα εδώ είναι… PG-13 και αναίμακτα, διότι το προϊόν πρέπει να καταναλωθεί από teens, δε θα λέμε συνέχεια τα ίδια πράγματα…

Υπάρχουν πετυχημένες σεκάνς που θα προκαλέσουν ανατριχίλες στους μη μυημένους θεατές, το σασπένς στα πιο… ύπουλα σιωπηλά μέρη του φιλμ λειτουργεί καλύτερα από το θορυβώδες μιξάζ ή τα αναμενόμενα ξαφνιάσματα των whip pans της κάμερας και, αν εξαιρέσεις την υποχρεωτική «λογοκρισία» του rating (που έδειξε αρκετά χαλαρό στην περίπτωση του οδοντικού νήματος…), ο «Πίνακας Πνευμάτων» πλήττεται κυρίως από το μπέρδεμα της αφήγησης στη λύση του μυστηρίου και το γεγονός ότι οι… ανθρώπινες απώλειες στο φιλμ είναι σχετικά περιορισμένες αριθμητικά (αλλά, διάβολε, πόσους να έβαζαν να παίξουν με ένα Ouija board, εντάξει, κατανοητό…).

Η εισπρακτική καριέρα της ταινίας στις ΗΠΑ εξασφαλίζει σίγουρα ένα sequel, άρα καλό θα ήταν να θυμάσαι τους κανόνες του παιχνιδιού, που ελπίζω να… μην τηρήσουν με ωριμότερη σκέψη (και καλύτερους φόνους!) τα επερχόμενα θύματα (αλλά και οι παραγωγοί) του «Ouija».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σαν «προκαταρκτική» τάξη που διδάσκει το genre των ταινιών τρόμου, το «Ouija: Πίνακας Πνευμάτων» κάνει τη δουλειά του για το εφηβικό κοινό που θέλει να τσιρίξει στο σινεμά, βρίσκοντας ταυτόχρονα και ήρωες αναγνωρίσιμους, κοντινούς σε αυτό και αρκετά ρεαλιστικούς ως προς την ταύτιση. Οι γνώστες θα το αντιμετωπίσουν ως κάτι το ρουτινιάρικο, μαθημένοι και στις ανατροπές και σε πιο gory θεάματα. Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, δεν προσβάλλει ούτε τις δικές τους απαιτήσεις. Απλά, είναι αυτό που λέμε… «you know, for kids»!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια γκάου γκόμενα που γουστάρει να καλεί πνεύματα μ’ ένα επιτραπέζιο, αλλά ξεχνάει να πει «οξαποδώ» σε ένα από δαύτα και… κακάρει. Οι φίλοι της θα τον πιούν παρομοίως; Για παιδική και πρώτη απογευματινή, αιματάκι μην περιμένεις.