FreeCinema

Follow us

STEP UP ALL IN (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Χορευτική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τρις Σι
  • ΚΑΣΤ: Ράιαν Γκουζμάν, Μπριάνα Έβιγκαν, Άνταμ Τζι Σεβάνι, Μίσα Γκάμπριελ Χάμιλτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Καθώς οι εκ του Μαϊάμι MOB, απογοητευμένοι από αμέτρητες άκαρπες auditions, διαλύονται, ο – πωρωμένος με την επιτυχία – επικεφαλής τους, Σον, δημιουργεί νέα ομάδα, με παλιούς γνώριμους (από όλες τις προηγούμενες, τέσσερις ταινίες της σειράς), για να λάβει μέρος σε… σούπερ-ντούπερ διαγωνισμό χορού στο Λας Βέγκας.

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια. Σε πείσμα της κριτικής, που ποτέ δε στάθηκε πραγματικά γενναιόδωρη με κάποια από της ταινίες της (με πρώτη εκείνη του 2006, με τον άσημο ακόμα Τσάνινγκ Τέιτουμ και τη μέλλουσα τότε σύζυγό του, Τζένα Ντιούαν). Όπου κολόνια, αυτή η κινηματογραφική σειρά, που εξακολουθεί να καθηλώνει και να σημειώνει τόση επιτυχία στα ταμεία (ιδιαίτερα σε συνάρτηση με το μηδαμινό, για τα δεδομένα του Χόλιγουντ, κόστος της) ώστε να συνεχίζει να… χορεύει, σχεδόν μια δεκαετία τώρα. Έχει, όμως, και η κριτική τα δίκια της…

Όπως και – λιγότερο ή περισσότερο – στα προηγούμενα «Step Up», έτσι και σ’ αυτό το καινούργιο, πλοκή δεν υπάρχει. Ή πιο σωστά δε θα έπρεπε να υπάρχει. Γιατί η λίγη ιστορία, η οποία εξελίσσεται (παραγεμίζοντας το χρόνο) μεταξύ των χορευτικών, είναι τόσο αφελής και αδιανόητα προβλέψιμη, που γίνεται κουραστική και κατά λάθος αστεία. Άσε που ως παύσεις στο μουσικοχορευτικό υπερθέαμα σου επιτρέπει να συνειδητοποιήσεις τη μετριότητα των – αστεριών μόνο στο χορό – πρωταγωνιστών στην ηθοποιία, αλλά και να αποπροσανατολιστείς με το πόσο μοιάζουν (ως κακέκτυπα) στην όψη, στη γλώσσα του σώματος και στη φωνή οι Έβιγκαν και Ιζαμπέλα Μίκο (στο ρόλο της diva της pop, Αλέξα Βέγκα) με τις Ντεμί Μουρ και Μισέλ Φάιφερ, αντίστοιχα!

Έχει, όμως, και το (φανατικό) κοινό τα δίκια του… Τα χορευτικά, αν και πλέον αποκλειστικά σε κλειστούς χώρους, και όχι πια (και) στους δρόμους (όπως της Νέας Υόρκης ή του Μαϊάμι, σε προηγούμενα φιλμ), εξακολουθούν να αποπλανούν και να συνεπαίρνουν. Από τα αποσπασματικά, κωμικά, των τίτλων της αρχής, και το video που ετοιμάζει η ομάδα για το διαγωνισμό (αποδομώντας άφοβα το μύθο του δρος Φρανκενστάιν!), μέχρι τις μάχες στο ring, και το αποκορύφωμα της πολυπρόσωπης, πολυδιάστατης χορογραφίας του φινάλε, δύσκολα θα αποχωριστείς το επίμονο χαμόγελο στο πρόσωπό σου, με τα… πανευτυχή μάτια, και το ρυθμικό κούνημα στα πόδια, στα χέρια, στο σώμα ολόκληρο, μη σου πω. Την όλη εμπειρία κάνει ακόμα επιβλητικότερη το 3D, που (όπως και στο αριστουργηματικό «Pina» του Βιμ Βέντερς) σε βάζει όσο πιο μέσα στο χορό γίνεται, χωρίς να κλέβει την παράσταση απ’ αυτόν (αν και 3-4 φορές, θα σου ‘ρθουν κατά πρόσωπο, ως χαριτωμενιά, καπέλα, σπασμένα γυαλιά, και άλλα αντικείμενα).

Μα δε βρίσκεται ένας θαρραλέος άνθρωπος να φτιάξει ένα «Step Up» μόνο με χορό, μουσική και τίποτα άλλο;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ναι (φυσικά), αν είσαι fan της συγκεκριμένης σειράς ταινιών, ή αν γουστάρεις, έστω και στο ελάχιστο, την τέχνη του χορού όλων των ειδών, ενώ ταυτόχρονα είσαι διατεθειμένος να παραβλέψεις (και να κάνεις υπομονή κατά τη διάρκειά της) την υποτιθέμενη πλοκή. Με λίγα λόγια, ναι αν θες να δεις χορό, όχι (σε καμία περίπτωση) αν θες να δεις σινεμά.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;

MR KLEIN

MR KLEIN

Εγώ «Όλα Μέσα» διάβασα και μπήκα, αλλά στο έργο σαβουρντιζόντουσαν με κάτι ακροβατικά, και καλά χορευτικές φιγούρες. Απάτη!