FreeCinema

Follow us

22 JUMP STREET (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φιλ Λορντ, Κρίστοφερ Μίλερ
  • ΚΑΣΤ: Τζόνα Χιλ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Άις Κιούμπ, Πίτερ Στορμάρε, Γουάιατ Ράσελ, Άμπερ Στίβενς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Οι ντετέκτιβ Σμιντ και Τζένκο επιστρέφουν… στα θρανία, αυτή τη φορά προσπαθώντας να εξιχνιάσουν υπόθεση ναρκωτικών μετά φόνου σε κολέγιο. Τι… βαθμούς θα πιάσουν undercover;

Είναι η δεύτερη φορά που βλέπουμε αυτούς τους πράκτορες στη μεγάλη οθόνη και, όπως έδειξε το αμερικανικό box-office (βλέπε κάτι σαν 190.000.000 δολάρια) αλλά και άφησαν να εννοηθεί δύο teasing αναφορές (που έφτασαν να «καρφώνουν» έως και το χώρο δράσης, ίσως) κατά τη διάρκεια του φιλμ, δεν πρόκειται να είναι και η τελευταία. Το αστείο εδώ, όμως, είναι «τελευταίο», άρα, όσοι περιμένατε ένα βελτιωμένο και πιο κανιβαλιστικό sequel, μάλλον θα πρέπει να κάνετε υπομονή λίγα χρονάκια ακόμη…

Υπάρχει μια διάθεση déjà vu στο «22 Jump Street», που ξεπερνά την ιδέα ενός meta-sequel, το οποίο όχι μόνο πρέπει να θυμίζει την προηγούμενη ταινία αλλά και να την ξεπερνά… σε βλακεία! Είναι αυτοσαρκαστική η απόπειρα, προφανώς. Και ενώ το σενάριο περιλαμβάνει ουκ ολίγους λεκτικούς αστεϊσμούς και pop trivia παιχνιδίσματα, η ίδια η ιστορία δεν καταφέρνει ποτέ να χτίσει μια στέρεα πλοκή και η δράση παίρνει μπρος μόλις στα τελευταία λεπτά τού φιλμ, αφήνοντας για τη μέση όλο το «κλου» στο διαφυλετικό ρομάντζο του Τζόνα Χιλ (χωρίς περαιτέρω spoilers…).

Η αρχική σεκάνς της undercover αποστολής gone wrong, απλά, σε κάνει να ξύνεις λίγο το κεφάλι σου και υποψιάζει για τη διαπίστωση ότι θα τη βγάλεις με ένα παγωμένο χαμόγελο, ειδικά όταν εξέρχεται… ένα χταπόδι! Ο οδηγός επιβίωσης για το κολέγιο είναι σκηνή ανθολογίας, όμως το stand-up ποίησης και ένα «απαραίτητο» πέρασμα από τη φυλακή για τη σύνδεση με το προηγούμενο, αποδεικνύονται άστοχα χιουμοριστικά, έως και ρατσιστικά, εις το όνομα της δήθεν παρωδίας (seriously, τόσο αίμα όσο στη «Λάμψη» του Κιούμπρικ;).

Η σκηνή του μαστουρώματος σε split screen βγάζει το έξαλλο κέφι που θα ονειρευόμασταν για τούτο το sequel, όμως τα συστατικά (σε γραφιάδες και σκηνοθέτες) δεν ήταν τα κατάλληλα και το franchise έπρεπε να παραμείνει στα γνώριμα χωράφια του, για να ξανα-πουλήσει ένα προϊόν προκάτ εξωφρενικότητας που μας πηγαίνει στα λόγια του Αρχηγού Χάρντι (ο Νικ Όφερμαν κάνει και πάλι ένα μικρό πέρασμα, με το επικό μειδίαμά του) από το «21 Jump Street» του 2012: «The guys in charge of this stuff lack creativity and are completely out of ideas». Αυτή κι αν είναι μια σεβαστή τοποθέτηση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι οπαδοί της «καμενιάς» θα βρουν κάτι για να διασκεδάσουν, όμως όλοι οι υπόλοιποι (νορμάλ) θεατές θα εύχονταν να έπεφτε και στα δικά τους χέρια το συγκεκριμένο, φανταστικό ναρκωτικό που κάνει τη ζημιά στο κολέγιο… Ο Τσάνινγκ Τέιτουμ, πάντως, ή ντοπαρισμένος είναι ή δεν κάνει για κωμωδία.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Πάνε κάτι μυστικοί σε κολέγιο για υπόθεση θανάτου που κάνει σύνδεση με νέο ναρκωτικό. Αν δεν έκανα ντραγκζ, θα έλεγα ότι κάπου το έχω ξαναδεί…