FreeCinema

Follow us

THE AMAZING SPIDER-MAN 2 (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρκ Γουέμπ
  • ΚΑΣΤ: Άντριου Γκάρφιλντ, Έμμα Στόουν, Τζέιμι Φοξ, Ντέιν ΝτεΧάαν, Φελίσιτι Τζόουνς, Πολ Τζιαμάτι, Κολμ Φιόρε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 142’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Πίτερ Πάρκερ ανησυχεί όλο και περισσότερο για την ασφάλεια της αγαπημένης του, Γκουέν Στέισι, αλλά το μέλλον τού δεσμού τους δεν είναι η πιο δύσκολη «αποστολή» του, καθώς η πόλη της Νέας Υόρκης έρχεται αντιμέτωπη με έναν πανίσχυρο εχθρό… υψηλής τάσης!

Μετά το άξιο reboot τού franchise με το «The Amazing Spider-Man» (2012), ο Μαρκ Γουέμπ στήνει και πάλι τον ιστό της δράσης για ένα από τα πιο αναμενόμενα sequels της χρονιάς, αλλά αυτή τη φορά τα συστατικά που επιχειρεί να συνδυάσει ξεπερνούν την αντοχή της φόρμουλας και μεταλλάσσουν επικίνδυνα το φιλμικό DNA τού προσφιλούς (κυρίως στο πιο εφηβικό κοινό) superhero. Με άλλα λόγια, το άγχος εδώ παραείναι ορατό…

Η πρόθεση του Γουέμπ να μας δώσει έναν πιο ανθρώπινο, απλό και αληθοφανή Πίτερ Πάρκερ μέτρησε πολύ στο προηγούμενο φιλμ και, σε μεγάλο βαθμό, είναι ό,τι πιο ανθεκτικό περιέχει τούτο το φιλμ. Απλά, με ένα σενάριο που σηκώνει υπερφόρτωση σε υποπλοκές, ψυχαναλυτικού βάθους ενοχές και κάμποσους κακούς αντιπάλους, ο ιστός τού «αραχνάκια» δεν την παλεύει για να συγκρατήσει το ενδιαφέρον τού κοινού… σε ποια απ’ όλες τις ιστορίες, πραγματικά; Στο χρέος προς τον νεκρό πατέρα της Γκουέν που λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγων στη βιωσιμότητα αυτού του έρωτα; Στα προσωπικά, παιδικά τραύματα του Πίτερ που πάντοτε θα τον φέρνουν αντιμέτωπο με την απουσία της γονικής καθοδήγησης; Ή στην εμφάνιση του αντίπαλου δέους με την τρόικα των Electro, Green Goblin και Rhino;

Από μόνα τους, όλα αυτά τα κομμάτια των υποπλοκών έχουν λιγότερο ή περισσότερο ενδιαφέρον, προσφέρουν συγκινήσεις και δράση που δεν απαξιώνουν το εγχείρημα. Όλα μαζί, όμως, δε δένουν σωστά, δε λειτουργούν για το καλό μιας ταινίας, αλλά φαντάζουν σαν ένα παράξενο collage επεισοδίων του φανταστικού season μιας σειράς με κεντρικό ήρωα το Spider-Man, το οποίο προσπαθεί να «χωνέψει» πλοκή και ανάπτυξη χαρακτήρων αρκετά μεγαλύτερης σε ώρες διάρκειας από τα 142 λεπτά τού sequel αυτού.

Το παράδοξο με το «The Amazing Spider-Man 2» είναι ότι καταφέρνει να σε πείσει περισσότερο με το δράμα του ή τις πιο σοβαρές στιγμές του, εκεί όπου και η ανάλυση των χαρακτήρων επιχειρεί να επουλώσει μια κάποια καταραμένη «κληρονομιά» που κουβαλάει στο αίμα του, είτε ο Πίτερ Πάρκερ είτε ο παλιός του φίλος, Χάρι Όσμπορν / Green Goblin, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους κακούς, οι οποίοι παρουσιάζονται φλερτάροντας με το γκροτέσκο και με δόσεις χιούμορ παιδιάστικες και διόλου εμπνευσμένες. Εντάξει, comic είναι, θα μου πεις, τι περιμένεις κι εσύ… Κι όμως, δες τη δραματικότητα της εισαγωγικής σκηνής που μας αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο πέθαναν οι γονείς του Πίτερ, δες την τραγικότητα της σκηνής όπου ο Χάρι συναντά τον ετοιμοθάνατο πατέρα που δεν του κρύβει την κληρονομικότητα της αρρώστιας του ή ξαφνιάσου με τη λυρικότητα της πτώσης που… όχι, δε θα το πω, θα ήταν χοντρό το spoiler! Ναι, ο Γουέμπ κάνει σοβαρά τη δουλειά του. Αλλά το target group του είναι καθαρά νεανικό. Και το studio θέλει να βολέψει του κόσμου τα… δημογραφικά!

Στον παράγοντα διασκέδαση, το φιλμ κάνει μεγάλη ζημιά στην Times Square, ίπταται αδρεναλινικά σε κάθε πρώτη ευκαιρία, με 3D που τα αξίζει τα λεφτά του και εφέ που καταργούν όσους φυσικούς νόμους θέλεις για να την καταβρείς στην αίθουσα. Σε αυτούς τους τομείς, η παραγωγή είναι αψεγάδιαστη. Και οι ιστοί της θα σώσουν και πάλι το θεατή που αγαπά το είδος. Αλλά ένα μικρό στραβοπάτημα σε σχέση με την προηγούμενη ταινία δε γίνεται να κάνουμε πως δεν το είδαμε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από τις πιο ανάλαφρες και teen μεταφορές comic στο σινεμά, προσφέρει γενναίες δόσεις δράσης, χαρακτήρων και υποπλοκών, προκαλώντας, τελικά, σκαμπανεβάσματα στο δέσιμο των άνισων σε αξία συστατικών της. Η πιτσιρικαρία δε θα αντιληφθεί αυτά τα μικροπροβλήματα και θα κρεμαστεί στο κενό της αίθουσας, ακολουθώντας τον τρισδιάστατο ιστό του αγαπημένου της ήρωα. Τα πατημένα -άντα, θα αναζητήσουν το… εντομοαπωθητικό!


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;