FreeCinema

Follow us
24.0112:00

«Το Μεγάλο Σορτάρισμα» παίρνει την οσκαρική σκυτάλη από τους παραγωγούς!


Πριν από μερικές ώρες, το Σωματείο των Παραγωγών της Αμερικής ψήφισε για την καλύτερη ταινία του 2015. Πέρσι είχε «φανερώσει» τον τελικό νικητή των Όσκαρ, δίνοντας ένα σαφές προβάδισμα στο «Birdman». Φέτος η σκυτάλη παραδίδεται στο «Μεγάλο Σορτάρισμα» του Άνταμ ΜακΚέι. Και πιστεύω πως τα πράγματα δεν θα ανατραπούν τον επόμενο μήνα…

Είναι ίσως το πιο… σοβαρό βραβείο που απονέμεται πριν από τα Όσκαρ και εδώ και 26 χρόνια έχει προβλέψει το βραβείο καλύτερης ταινίας της Αμερικανικής Ακαδημίας 19 φορές! Δεν το λες και άστοχο… Τα μέλη του PGA που ψηφίζουν αριθμούνται στα 7.000 και αποτελούν σχεδόν το 8% των μελών – ψηφοφόρων της AMPAS. Επίσης, είναι το μοναδικό βραβείο που απονέμεται κατόπιν παρόμοιου συστήματος καταμέτρησης ψήφων με εκείνο της Ακαδημίας. Τα τελευταία 8 χρόνια οι Παραγωγοί έχουν συμφωνήσει με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η τελευταία φορά που δεν είχε συμβεί αυτό ήταν το 2007, με τους Παραγωγούς να προτιμούν το «Little Miss Sunshine», αλλά τα μέλη της Ακαδημίας να δίνουν το Όσκαρ στο «The Departed».

Πέρσι ο μεγάλος νικητής ήταν το «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Και για τους Παραγωγούς και, κατόπιν, για τα Όσκαρ. Πολλοί ήθελαν να πιστεύουν πως «Η Επιστροφή» του ιδίου θα είναι το φετινό φαβορί. Να, όμως, που οι Παραγωγοί έρχονται να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά… Κατά έναν παράδοξο τρόπο, στο πρώτο μεγάλο κομμάτι που έγραψα για τα φετινά Όσκαρ είχα βάλει τον τίτλο «Back to the BIG picture?», αλλά δεν περίμενα και τόσο να έχει «διπλή» έννοια. Διότι το «big», τελικά, πήγαινε στο «Μεγάλο Σορτάρισμα»! Εάν η Ακαδημία προτιμήσει μια… μεγάλη ταινία που, όμως, κουβαλάει μέσα της και ένα πολύ σοβαρό θέμα (μετά μηνύματος), τότε ήδη γνωρίζουμε ποιο είναι το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Ακόμη και υπό αυτούς τους όρους, βέβαια, το φιλμ του Άνταμ ΜακΚέι δεν ήταν εκείνο που έτρεχε ως το φαβορί της «κούρσας». Το «Spotlight» του Τομ ΜακΚάρθι έμοιαζε να έχει περισσότερους υποστηρικτές στο Χόλιγουντ. Αλλά, σκέψου το πάλι, η οικονομική κρίση που δημιούργησε η «φούσκα» των τιτλοποιημένων ενυπόθηκων ομολόγων και οδήγησε μέχρι και στη χρεοκοπία της τράπεζας Lehman Brothers, δεν είναι ένα αρκετά πιο ισχυρό και global ζήτημα από τη δημοσιογραφική έρευνα που αποκάλυψε ένα controversial σκάνδαλο παιδεραστίας στις ρίζες της Καθολικής Εκκλησίας;

The Big Short

Στις επόμενες μέρες θα γνωρίζουμε αν και άλλα Σωματεία συμφωνούν με αυτό των Παραγωγών. Διότι εάν το ensemble καστ των Ηθοποιών πάει στο «Μεγάλο Σορτάρισμα» (πιθανότατο) και ακόμη και οι Σκηνοθέτες προτιμήσουν ΜακΚέι (τρελό), τότε το πράγμα έχει «κλειδώσει». Εάν, δε, στις 29 του μήνα, το βραβείο Eddie των Μοντέρ (το οποίο προηγείται των υπολοίπων) δεν πάει στο «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» αλλά στο «Μεγάλο Σορτάρισμα», τότε ξεκινάμε να ασχολούμαστε με τα φιλμ της φετινής παραγωγής που θα πάνε για τα Όσκαρ του 2017 και βλέπουμε την τελετή απονομής από συνήθεια…

Βέβαια, υπάρχουν και οι ανατροπές. Εάν το «Spotlight» κερδίσει το ensemble καστ από τους Ηθοποιούς (τεράστιο ποσοστό ψηφοφόρων στα Όσκαρ ο κλάδος αυτός) και εάν ο Τζορτζ Μίλερ του «Mad Max» (ή ο Ινιάριτου της «Επιστροφής») έχει με το μέρος του τους Σκηνοθέτες, το πράγμα δεν είναι και τόσο απλό. Από την άλλη, υπάρχει και… ο Μπραντ Πιτ! Ο δημοφιλέστατος star δεν είναι μονάχα ένας από τους πρωταγωνιστές του «Μεγάλου Σορταρίσματος». Είναι και παραγωγός. Με αυτή την ιδιότητα, ο Πιτ από το 2007 «φλέρταρε» με το Όσκαρ χάρη στο «The Departed». Η Ακαδημία, όμως, δεν του είχε δώσει το αντίστοιχο credit, έτσι μονάχα ο παραγωγός Γκρέιαμ Κινγκ είχε παραλάβει το μεγάλο βραβείο εκείνης της χρονιάς. Το 2014, όμως, ο Πιτ απέκτησε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας χάρη στο «12 Χρόνια Σκλάβος». Μαζί του και οι Ντίντι Γκάρντνερ και Τζέρεμι Κλάινερ, οι οποίοι αποτελούν και την τριάδα των παραγωγών που προτάθηκαν φέτος για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας με το «Μεγάλο Σορτάρισμα». Η παρουσία του Πιτ εδώ σίγουρα έλκει και μεγάλο μέρος των ηθοποιών – ψηφοφόρων της Ακαδημίας.

Σοβαρή παρατήρηση (αν δεν σου φτάνει ο Μπραντ Πιτ, δηλαδή). Την τελευταία δεκαετία, καμία ταινία με βραβείο του PGA και οσκαρικές υποψηφιότητες για σενάριο και μοντάζ δεν έχασε το μεγάλο Όσκαρ. «Η Επιστροφή» δεν έχει καν υποψηφιότητα για – ποιο; – σενάριο (γέλια στο βάθος)…

Τα αντίστοιχα βραβεία των Παραγωγών στις κατηγορίες του καλύτερου animated φιλμ («Τα Μυαλά που Κουβαλάς») και ντοκιμαντέρ («Amy») δίνουν ένα σαφές προβάδισμα και για τα Όσκαρ, με το πρώτο να «κλειδώνει» απόλυτα, πια.