FreeCinema

Follow us
04.120:35

«Zero Dark Thirty» για τους Κριτικούς της Νέας Υόρκης.


Δίχως την παραμικρή έκπληξη, η νέα ταινία της Κάθριν Μπίγκελοου, «Zero Dark Thirty», ανακηρύχτηκε η καλύτερη ταινία του 2012 για την Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης. Το λες και déjà vu…

Λες και ήταν… 2009! Καλύτερη ταινία και σκηνοθεσία είχαν δώσει και τότε στην Κάθριν Μπίγκελοου οι Κριτικοί της Νέας Υόρκης, για το «The Hurt Locker», έτσι και φέτος, για να μην «κόψει» το γλυκό (θυμάσαι τι είχε γίνει και στα Όσκαρ που ακολούθησαν, ε;), είπαν να επαναλάβουν την… πρωτοτυπία, ψηφίζοντας τη Μπίγκελοου για τα ίδια ακριβώς βραβεία, αυτή τη φορά για το «Zero Dark Thirty», ένα πολιτικό θρίλερ με θέμα το ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψη του Οσάμα Μπιν Λάντεν.

Το «Zero Dark Thirty» ψηφίστηκε και στην κατηγορία της διεύθυνσης φωτογραφίας, ενώ ο άλλος μεγάλος νικητής από την Ένωση της Νέας Υόρκης για φέτος είναι το «Lincoln» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που τιμήθηκε για το σενάριο και τις ερμηνείες (πρώτου ανδρικού στο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις και δεύτερου γυναικείου στη Σάλι Φιλντ).

Η Ρέιτσελ Βάις είναι η νικήτρια στον πρώτο γυναικείο ρόλο, με το «Deep Blue Sea» του Τέρενς Ντέιβις (το μοναδικό outsider από τη φετινή ψηφοφορία της Ένωσης). Ο δεύτερος ανδρικός ενισχύει την οσκαρική υποψηφιότητα του Μάθιου ΜακΚόναχεϊ για το «Magic Mike» (εδώ μέτρησε και η ερμηνεία του στο «Bernie» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ). Το βραβείο του καλύτερου animated φιλμ πήγε στο «Frankenweenie» του Τιμ Μπέρτον, ενώ εκείνο της ξενόγλωσσης ταινίας είχε ως προφανή νικητή το Μίκαελ Χάνεκε και το «Amour».

Το ποσοστό επιτυχίας της Ένωσης Κριτικών της Νέας Υόρκης (η οποία ιδρύθηκε το 1935) σε σχέση με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας δεν ξεπερνά συνήθως το 40% και, αν ρωτάς κι εμένα, ελπίζω κάπου εκεί να βρίσκονται και φέτος, διαφορετικά, έχει να πέσει επική νύστα (ή και καντήλι…) στην απονομή των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου! Η ίδια η Ένωση θέλει να δηλώνει πιο… σκεπτόμενη από την αντίστοιχη του Λος Άντζελες και συχνά διαχωρίζει τη θέση της από εμπορικές επιλογές και «πολιτικές» πιέσεις των studios. Παραδόξως, πέρσι είχε κάνει την έκπληξη, ακολουθώντας το μαζικό ρεύμα υπέρ του «The Artist», του μεγάλου οσκαρικού νικητή της χρονιάς.