FreeCinema

Follow us
17.1211:15

Μοντέλα δεν υπάρχουν πια, τα πάτησε το… Χόλιγουντ!


Με αφορμή την τηλεοπτική διαφήμιση του – γυναικείου αρώματος – Chanel N°5, με αναπάντεχο πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ, περιπλανόμαστε σε μερικές από τις, αν μη τι άλλο, ομορφότερες διαφημιστικές καμπάνιες της… πραμάτειας των μεγαλύτερων οίκων μόδας, της τελευταίας διετίας, στις οποίες πρωταγωνιστούν, σχεδόν κατά αποκλειστικότητα πλέον, μικροί ή μεγάλοι stars του Χόλιγουντ.

Μια φορά κι έναν καιρό, τα αστέρια της αμερικάνικης (και όχι μόνο) βιομηχανίας των κινούμενων εικόνων, «συμπλήρωναν» το εισόδημά τους ταξιδεύοντας μέχρι την αλλότρια, παράξενη στα μάτια τους, Άπω Ανατολή, για να διαφημίσουν, όντως «Χαμένοι στη Μετάφραση», όχι απαραίτητα haute couture αλλά διεθνή ουίσκι, ρολόγια, αξεσουάρ, ρούχα και καλλυντικά. Εν τω μεταξύ, στη Δύση, η έντυπη και τηλεοπτική προώθηση των αντίστοιχων, επώνυμων προϊόντων για υψηλούς πελάτες ήταν αποκλειστική ευθύνη των (πάλαι ποτέ;) top models.

Το παραπάνω παραμύθι, όμως, έχει πια προ πολλού φτάσει στο happy (για τους μεν) ή το unhappy (για τα δε, που εξάλλου, όσο και αν προσπάθησαν, ουδέποτε διέπρεψαν ως ηθοποιοί) end του. Οι stars του Χόλιγουντ, αφού πρώτα διείσδυσαν σε λιγότερο ελιτίστικες διαφημιστικές αγορές, σαν αυτή του αυτοκινήτου (με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Ούμα Θέρμαν, ως το ανθρώπινο πρόσωπο της Alfa Romeo Giulietta) ή του καφέ (μόνο αν γεννήθηκες χθες, δε θα έχεις δει τον Τζορτζ Κλούνεϊ να κάνει τα πάντα για να απολαύσει τον Nespresso του, ακόμα και να τα βάλει με το Θεό / Τζον Μάλκοβιτς), κατέκτησαν ορμητικά και το χώρο της μόδας.

Alfa Romeo Giulietta and Uma Thurmannespresso-angels

Γεγονός που, τελευταία, κάθε χρόνο τέτοια εποχή, γίνεται εξόφθαλμα προφανές. Γιατί ένα κόσμημα, ένα αξεσουάρ, αλλά κυρίως ένα – οικονομικά πιο προσιτό – άρωμα, με περίφημη υπογραφή, φαντάζει ως το ιδανικό δώρο για τις λαμπερές γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς που πλησιάζουν. Έτσι, η τηλεόραση και τα περιοδικά γεμίζουν με οικεία, αγαπημένα και μη, κινηματογραφικά πρόσωπα, τα οποία περιφέρουν τα κάλλη τους ή να φιλοσοφούν, όχι πάντα ευφάνταστα, περί ακριβοθώρητων, εμβληματικών αντικειμένων του lifestyle.

Κινηματογραφικά μεγαλεία, στην οθόνη…

Φέτος, η Chanel (αφού ξόδεψε τα μαλλιά της κεφαλής της για το δια χειρός Μπαζ Λούρμαν υπερθέαμα με τη Νικόλ Κίντμαν, και δοκίμασε μια πιο οικονομική και καλλιτεχνική προσέγγιση με τους Οντρέ Τοτού και Ζαν-Πιερ Ζενέ, μπροστά και πίσω από την κάμερα, αντίστοιχα) είπε να πρωτοτυπήσει για τη διαφήμιση του θρυλικού αρώματός της, Chanel N°5. Επέλεξε, λοιπόν, έναν υπέρ-διάσημο (κατά το «υπέρ-ηρωικό») άνδρα, και δη τον Μπραντ Πιτ, ως πρωταγωνιστή μιας εύστοχα απέριττης, έντυπης καταχώρισης, αλλά και μιας άστοχα μινιμάλ, τηλεοπτικής… μπουρδολογίας, που ξένισε τόσο το target group της (και όχι μόνο), ώστε χρειάστηκε και επεξηγηματική συνέχεια! Πάντως, εδώ αξίζει να συμπληρωθεί και η περίπτωση του Τζο Ράιτ, ο οποίος χρησιμοποίησε την… ανορεξική μούσα του, Κίρα Νάιτλι (βλέπε και την επερχόμενη «Άννα Καρένινα»), για το εντυπωσιακό φιλμ του Coco Mademoiselle, πάντα για τη Chanel (όλα τα spots παίζουν στη video gallery του θέματος).

Chanel KidmanTautou ChanelChanel TV ad PittCoco Keira

Τα λοιπά TV spots επώνυμων αρωμάτων της σεζόν, μπορεί να μην πάσχουν από αστοχία, αλλά παρά τις υψηλές κατασκευαστικές προδιαγραφές τους, προκύπτουν εντυπωσιακά μεν, άνευρα και ασφαλή δε – άξια λόγου μόνο για τις λαμπερές πρωταγωνίστριές τους: την αριστοκρατική Σαρλίζ Θέρον, σε αναπάντεχες συναντήσεις με θρύλους του σινεμά, σαν τη Μέριλιν Μονρόου και την Γκρέις Κέλι, για το J’ adore του Dior, τη χυμώδη (μόνο) Σκάρλετ Τζοχάνσον, με λάχανο μαλλί, για το The One των Dolce & Gabbana, την Έμιλι Μπλαντ ως αιλουροειδές για το Opium του Yves Saint Laurent και τη στιλπνή Γκουίνεθ Πάλτροου για το Boss Nuit του Hugo Boss. Μοναδική φωτεινή εξαίρεση, η εξαιρετική, αιχμηρή, παρά… τρίχα ασπρόμαυρη δουλειά του κομίστα Φρανκ Μίλερ («Sin City») για το Gucci Guilty, με πρωταγωνιστές τους Έβαν Ρέιτσελ Γουντ και Κρις Έβανς.

J' adore TheronD and G ScarlettOpium BluntBoss NuitGucci Guilty

… και στο χαρτί.

Στις έντυπες διαφημίσεις τους, αντίθετα, οι stars ως μοντέλα σπάνια ατυχούν, αφού συνήθως πρωταγωνιστούν σε αν όχι εκθαμβωτικές και αριστοτεχνικές, τουλάχιστον σε αξιοπρεπείς καταχωρίσεις. Φάτε μάτια ψάρια, λοιπόν…

Τη Μαριόν Κοτιγιάρ και τη Μίλα Κούνις για τον Dior

Dior Marion Cotillard1 Dior Marion Cotillard2 Dior Marion Cotillard3 Dior Marion Cotillard5 Dior Marion Cotillard6 Dior Marion Cotillard4Mila Kunis Dior1 Mila Kunis Dior2 Mila Kunis Dior3 Mila Kunis Dior4 Mila Kunis Dior5 Mila Kunis Dior6

Τη Σκάρλετ Τζοχάνσον για τα καλλυντικά των Dolce & Gabbana

scarlett johanssonDG1 scarlett johanssonDG2 scarlett johanssonDG3 scarlett johanssonDG4 scarlett johanssonDG5 scarlett johanssonDG6

Τη Ρέιτσελ Βάις και την Τζουλιάν Μουρ για τον Bvlgari

rachel weisz BUL1 rachel weisz BUL2 rachel weisz BUL3 rachel weisz BUL4 rachel weisz BUL5 rachel weisz BUL6Bulgari_Julianne Moore1 Bulgari_Julianne Moore2 Bulgari_Julianne Moore3 Bulgari_Julianne Moore4 Bulgari_Julianne Moore5 Bulgari_Julianne Moore6

Τον Ντάνιελ Κρεγκ (ως 007) και τη Νικόλ Κίντμαν για τα ρολόγια Ωmega

Omega-DCraig1 Omega-DCraig3nicole kidman omega ladymatic Nicole_Kidman_Omega_Ladymatic_01

Την Τίλντα Σουίντον για τα κοσμήματα Pomellato

Pomellato Tilda1 Pomellato Tilda2 Pomellato Tilda3

Την Κρίστεν Στιούαρτ για το Florabotanica της Balenciaga

Stewart Balenciaga1 Stewart Balenciaga2

Τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο για τα ρολόγια Tag Heuer

tag-heuer-leonardo-dicaprio-ad-campaign tag-heuer-leonardo-dicaprio-ad-campaign1

Την Έμα Γουότσον για τον Burberry

Emma Burberry1 Emma Burberry2 Emma Burberry3