FreeCinema

Follow us

ΠΟΙΟΣ ΣΩΖΕΙ ΠΟΙΟΝ; (2015)

(WHO IS SAVING WHOM?)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λέσλι Φράνκε, Χερντολόρ Λόρεντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Τα PIIGS αλλά και τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα ανεπτυγμένων χωρών τα τελευταία χρόνια χειμάζονται, με το κοινωνικό κράτος να υποχωρεί ραγδαία, επειδή το εξωτερικό χρέος χωρών επιβάλλει (μέσω κυβερνήσεων και «τοποτηρητών») χαράτσια, μισθούς πείνας, αρπαγές πρώτης κατοικίας. Πίσω απ’ όλα βρίσκονται οι μεγατράπεζες, τα επενδυτικά κεφάλαια και οι αγορές, που τζόγαραν επί χρόνια (με τα παράγωγα, τα ενυπόθηκα δάνεια και δε συμμαζεύεται), και η ισχύς τους ως κολοσσών αλλά και οι πολιτικοί τα προστατεύουν απ’ το να φαλιρίσουν. Υπάρχουν λύσεις, και με την κρίση ως επιχειρηματικό μοντέλο εις βάρος της δημοκρατίας και των φορολογουμένων… ποιος σώζει ποιον;

Εννοείται ότι ξέρουν, και στην κάνουν γενικά επαρκώς πειστικά λιανά, την απάντηση οι Λέσλι Φράνκε και Χερντολόρ Λόρεντς. Αλλά πρώτον… δώσαμε, δώσαμε σε άλλους πιο ψηλά στο ταμπλώ τού doc συναγωνιστές τους, δεύτερον πτωχεύει (ως συνήθως σε ανάλογες πολεμικές) ο αντίλογος στον χρηματοδοτημένο από το κοινό (βλέπε crowdfunding) και κοσμογυρισμένο (σε ΗΠΑ, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Ισλανδία, Γερμανία κτλ.) φιλμικό μπούσουλά τους για την κατανόηση του modus operandi της ολιγοπωλιακής χρηματοπιστωτικής εκμετάλλευσης με θύμα τους πιο ανυπεράσπιστους, πολίτες και χώρες.

Εάν αυτό το ακτιβιστικό «Κατηγορώ» βγαίνει λίγο μείον είναι επειδή «παίζει» αφερέγγυα ο δείκτης τόσο τού φωτισμού όσο και κάποιων ποικίλων πηγών λήψεων εκνευριστικά αρχικά, επί ώρα η αντι-σπέκουλα τύπου «συνεντευξούλα, πλανάκια πόλης, οργανική μουσικούλα» ειδικά στο ρωμέικο κομμάτι αποδίδει ημιπενιχρά (όπως παραδείγματος χάριν με την κουβέντα περί ομολόγων και τον τσολιά στο Σύνταγμα), σε μεγέθη όπως της «ουράς» της ανάλυσης του Ινδού γκουρού των swaps θα τραβήξει ζόρια και απόφοιτος ΑΣΟΕΕ ακόμα (παρά τα infographics), ενώ το καστιγιάνικο μελό τής υπό απειλή απώλειας της κατοικίας της φαμίλιας στο κόκκινο είναι σχεδόν τοξικό χαρτί για τη δημοσιογραφική νηφαλιότητα.

Όχι ότι δεν υπάρχουν limit up: εμπνέει και μάλιστα με διαύγεια πάγου το κομμάτι για το πώς σώθηκε μετά το κραχ της η χώρα της Μπιόρκ (επιμελημένο μάλιστα από τη συνάδελφο Ευρυδίκη Μπερσή), στοιχειοθετημένο το πούλημα του πρώην αρχιgolden boy και «Πρωθυπουργού» της Ψωροκώσταινας, Λουκά Παπαδήμου, ως «αυτό ξέρεις, αυτό εμπιστεύεσαι» των τροϊκανών, παραστατικά τα couleur locale αποκαλυπτήρια όπως του «Όλε!» σφυριού κατοικιών (κι ενός Προαστιακού) – φαντασμάτων στην Goldman Sachs, γλαφυρό μάθημα η ξήγα περί «δανειοκρατίας» από έναν των συνεντευξιαζόμενων Yankee προφεσόρων. Αλλά πάλι ΕΡΤ, πάλι λουκέτο Lehman Brothers, πάλι οι κακοί Άνγκελα – ΔΝΤ – ΚΤ; Λίγο εγκλωβισμένο και σποραδικά μόνο blue chip το «Ποιος Σώζει Ποιον;». Μην πιεστείς για οψιόν…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είσαι του οικονομικού κλάδου ή του καναπέ αλλά ο Βαρουφάκης είναι όλα τα λεφτά για σένα; Όλοι στην «πυραμίδα» των θεατών – απλώς τα αδελφά «Master of the Universe», «Η Νονά» και, εσχάτως, «Agora» είναι λίγο πιο βαριά «χαρτιά». Καπιτάλα, είναι νέτα-σκέτα ο εχθρός. Αγανακτισμένε, συνεισέφερες ή όχι με τον οβολό σου, εισιτηριάκι και Occupy το σινεμαδάκι (προσοχή: σκάνε και παλιοί τίτλοι και θεωρία, μετά της απομακρύνσεως απ‘ το ταμείον ουδέν λάθος αναγνωρίζεται).


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.