FreeCinema

Follow us

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ (2017)

(WHAT HAPPENED TO MONDAY)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Επιστημονικής Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόμι Βίρκολα
  • ΚΑΣΤ: Νούμι Ραπάς, Γκλεν Κλόουζ, Γουίλεμ Νταφόου, Μαργουάν Κενζάρι, Κρίστιαν Ρούμπεκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στο κοντινό μέλλον, όπου οι οικογένειες είναι περιορισμένες δια νόμου στο ένα παιδί λόγω υπερπληθυσμού, οι επτάδυμες αδελφές Σέτμαν έχουν καταφέρει να ξεγελάσουν το σύστημα αναλαμβάνοντας εναλλάξ την ταυτότητα μιας γυναίκας, της Κάρεν. Το σύστημα και οι ζωές τους, όμως, μπαίνουν σε κίνδυνο όταν μία από αυτές εξαφανίζεται.

Οι οιωνοί γι’ αυτή την ταινία, που πρωτοεμφανίστηκε στον κατάλογο του βρετανικού Netflix στις αρχές του φθινοπώρου, εξαρχής δεν ήταν καλοί. Προορισμένη αποκλειστικά για κατ’ οίκον κατανάλωση στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, Βρετανίας και Κίνας, έδειχνε προβληματική ήδη από το trailer. Και γιατί φάνταζε εξαιρετικά αποπροσανατολισμένη και επειδή έδινε έντονα την εντύπωση κακέκτυπου του «Orphan Black», καθώς η Νούμι Ραπάς ενσαρκώνει και τις επτά αδερφές.

Τελικά, ελάχιστη σχέση έχει με την εν λόγω cult καναδέζικη σειρά, καθώς εξελίσσεται αλλιώς και καταπιάνεται με διαφορετικά θέματα. Οι συγκρίσεις, όμως, παραμένουν αναπόφευκτες και λειτουργούν αρνητικά γι’ αυτή την τηλεταινία. Όχι μόνο γιατί η Ραπάς τρώει σαφώς τη σκόνη τής Τατιάνα Μασλάνι στην ερμηνεία πολλαπλών – ίδιων μόνο εμφανισιακά – χαρακτήρων. Παρά τις ατέλειές του, το «Orphan Black» είχε όραμα και ήξερε ακριβώς, τόσο τι ήθελε να πει (όσον αφορά το τι σημαίνει οικογένεια, γονιός και παιδί, αγάπη, θύτης και θύμα ή άνθρωπος, άνευ κάθε ετικέτας φύλου, καθωσπρεπισμού ή του αυθαίρετα ορισμένου «φυσιολογικού»), όσο και πώς να σε συνεπάρει ανεπιστρεπτί στο σύμπαν του. Το «Τι Συνέβη στη Δευτέρα», αντίθετα, δεν ξέρει την τύφλα του.

Λίγο από δυστοπικό θρίλερ, που όμως κανένα αφυπνιστικό άγχος δεν προκαλεί για το μέλλον της ανθρωπότητας. Αφενός γιατί η επικεφαλής της προσπάθειας ελέγχου του υπερπληθυσμού, Δρ Κέιμαν (της αποκαρδιωτικά τυποποιημένης σε ρόλο κακιάς Κλόουζ), είναι απροκάλυπτα, αδικαιολόγητα μονοδιάστατη. Και αφετέρου επειδή καμία απολύτως ηθική ή μη λύση δεν δίνεται για το πρόβλημα του κατασπαραγμένου από το ανθρώπινο είδος πλανήτη. Κάθε άλλο, το άστοχο, ειρωνικό και καλά (;) φινάλε μόνο μοιραία να το επιδεινώσει μπορεί.

Λίγο από οικογενειακό δράμα που, όμως, καταργεί κάθε επιχείρηση ταύτισης με τους ήρωές του. Γιατί από τη μια, ούτε νύξη δεν γίνεται για τα κίνητρα, την προέλευση των τύπου «MacGyver» γνώσεων ή έστω τη δουλειά του παππού και μέντορα των κοριτσιών τού τραγικά ανεκμετάλλευτου Νταφόου. Και από την άλλη, μόνο μια μικρή ιδέα (με ελάχιστα ψίχουλα «πώς» και «γιατί») παίρνουμε για τον χαρακτήρα των επτά αδελφών, πριν η μια τους εξαφανιστεί κι αρχίσει ο αγώνας της λύσης του μυστηρίου και της επιβίωσης. Έτσι, ίχνος οικείου γκρίζου ανθρωπιάς δεν κατοικεί στους άχρωμους (κυριολεκτικούς ή μεταφορικούς) τοίχους αυτού του φιλμ. Και δη, τα πάθη και τα λάθη των επτά Σέτμαν ποσώς σε ενδιαφέρουν.

Και λίγο από whodunnit, το οποίο όμως απαιτεί τη minimum προσοχή στα επί της οθόνης δρώμενα (στη σκηνή με τις τρεις αδερφές στο μπάνιο, συγκεκριμένα), για να λυθεί εύκολα και γρήγορα στο πρώτο μισό της ασυγχώρητα μεγάλης διάρκειάς του. Πολύ κακό για το τίποτα, τελικά, σε ένα άτολμο, άγευστο και χωρίς έμπνευση φιλμ, που έχει μια καλή κεντρική ιδέα, την οποία όμως ούτε πουθενά την πάει, ούτε πρωτότυπα την εκτελεί.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε καμία περίπτωση αν είσαι φανατικό μέλος του #CloneClub ή αλλιώς του #Sestrahood. Θα νιώσεις σαν κάποιος να κόλλησε στην ιδέα της μιας ηθοποιού σε πολλούς ρόλους, αλλά αντί για κλώνους σκαρφίστηκε επτάδυμες αδελφές και κατόπιν καθώς έμεινε από έμπνευση… το χάος. Όχι, επίσης, αν αγαπάς Ραπάς, ή Νταφόου ή Κλόουζ ή σου κάνουν κάτι οι (πολύ τιθασευμένες εδώ) trash / camp τάσεις του Βίρκολα («Dead Snow», «Χάνσελ & Γκρέτελ: Κυνηγοί Μαγισσών»). Κάνε λίγη υπομονή να το… αντέξεις από την άνεση του καναπέ σου, όποτε κυκλοφορήσει στο home cinema. Ή ψάξε το (ήδη) στο Netflix.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.