FreeCinema

Follow us

ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΙ ΞΑΝΑ (2012)

(VENUTO AL MONDO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σέρτζιο Καστελίτο
  • ΚΑΣΤ: Πενέλοπε Κρουζ, Εμίλ Χερς, Σααντέτ Ακσόι, Αντνάν Χάσκοβιτς, Σέρτζιο Καστελίτο, Πιέτρο Καστελίτο, Τζέιν Μπέρκιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ιταλίδα και Αμερικανός ερωτεύονται τρελά στο προπολεμικό Σαράγεβο και καταλήγουν ζευγάρι παρά τα αρχικά εμπόδια. Που δε θα είναι και τα μόνα. Η αδυναμία τους να αποκτήσουν παιδί, τους οδηγεί στη σκέψη να ζητήσουν τη βοήθεια μιας «δανεικής» μητέρας, η παρουσία της οποίας θα περιπλέξει τα πράγματα στη σχέση. Και ο πόλεμος θα τα κάνει ακόμη πιο δύσκολα.

Όποιος σκέφτηκε ότι η Πενέλοπε Κρουζ και ο Εμίλ Χερς θα έκαναν ωραίο κινηματογραφικό ζευγάρι, θα πρέπει να αποκλειστεί από οποιαδήποτε διαδικασία casting στο μέλλον. Από τις ατυχέστερες επιλογές πρωταγωνιστικού ζευγαριού, η παντελής έλλειψη χημείας ανάμεσα στους δύο ηθοποιούς είναι απολύτως ενδεικτική της ατμόσφαιρας της ταινίας, που χαρακτηρίζεται από την υπερβολή, τον εύκολο μελοδραματισμό, την έλλειψη μέτρου και την απουσία πραγματικού συναισθήματος, παρά τους τόνους κλάματος που ρίχνουν οι ήρωες. Πριν από μία δεκαετία, το 2004, ο Καστελίτο, ξανά με πρωταγωνίστρια την Κρουζ, είχε γυρίσει το «Μείνε Ακίνητη». Υπερ-δραματική, με το ίδιο ζευγάρι σκηνοθέτη πρωταγωνίστριας και βασισμένη και εκείνη, όπως και το «Γεννημένοι Ξανά», σε βιβλίο της – συζύγου του Καστελίτο – Μάργκαρετ Ματσαντίνι, η πρώτη τους συνεργασία έμοιαζε πιο δεμένη και ολοκληρωμένη.

Η δεύτερη φορά δίνει την εντύπωση του άγχους και της υπερπροσπάθειας της ταινίας να πείσει ότι είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό από αυτό που είναι στην πραγματικότητα, δηλαδή ένα μελό «Άρλεκιν» για κοινό που θεωρεί ότι είναι υψηλότερου επιπέδου από λαϊκά αναγνώσματα και αντίστοιχες ταινίες. Δεν είναι, όμως. Οι μηχανισμοί της ιστορίας, οι επιλογές της σκηνοθεσίας και οι ασυγκράτητες ερμηνείες με γκριμάτσες, ανοιχτά χέρια στον ουρανό, κραυγές και ποταμούς δακρύων, δεν κρύβουν το γεγονός ότι δεν πρόκειται για τίποτα περισσότερο από μια κλισαρισμένη μελούρα που μπορεί να σου κάψει τον εγκέφαλο.

Η ζουμερή Πενέλοπε υποδύεται την Τζέμα, μια Ιταλίδα που μιλάει αγγλικά με… ισπανική προφορά και σε ένα ταξίδι στο Σαράγεβο (πριν από τους χειμερινούς Ολυμπιακούς της πόλης) γνωρίζει τον Αμερικανό φωτογράφο Ντιέγκο, που μοιάζει με γιο που έκανε σε εφηβική ηλικία, ή τον μικρό της ανιψιό. Όπως και νά ΄χει, οι δυο τους ερωτεύονται τρελά, ξεπερνούν μέσα σε λίγα λεπτά κινηματογραφικού χρόνου το γεγονός ότι εκείνη παντρεύεται και χωρίζει έναν άλλον και πριν προλάβουν να απολαύσουν την ευτυχία τους, τρώγονται από την αδυναμία τους να αποκτήσουν παιδί.

Τις λεπτομέρειες, της γέννησης του παιδιού από μια όμορφη fan των Nirvana και της φύσης της σχέσης της με τον Ντιέγκο, τις μαθαίνουμε σε διαρκή flashback, όπου χωράει και ο πόλεμος της πρώην Γιουγκοσλαβίας, αλλά χωρίς ίχνος πληροφορίας για το πώς άρχισε, ποιοι πολεμούν, γιατί… Για την ταινία, είναι απλώς ένας πόλεμος- φόντο. Στα flashback, πάντως, μπορείς να απολαύσεις τον αμίμητο διάλογο της Τζέμα με την κοινωνική λειτουργό υιοθεσιών, που υποδύεται η Τζέιν Μπέρκιν.

Τζέμα: Θέλω να τον δέσω πάνω μου με ένα λουκέτο από σάρκα.
Κοιν. Λειτουργός: Τι γεύση έχει η αλήθεια;
Τζέμα: Απαίσια.

Όπως και η ταινία, θα μπορούσε να συμπληρώσει κανείς (και μόλις το έκανε). Εκτός από το κουβάρι συναισθηματικών ξεσπασμάτων, υπερβολών, ερώτων, βιασμών, πυροβολισμών, θανάτων και του τρίπτυχου «ιταλικό πάθος – αμερικάνικη τρέλα – βαλκανική ψυχή» που συνοψίζει τα κλισέ που αραδιάζονται στο σενάριο, δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ένα βασικό εξόφθαλμο λάθος. Το σχεδόν ενήλικο παιδί της Τζέμα παίζει ο Πιέτρο Καστελίτο, γιος του σκηνοθέτη και θετού πατέρα του στην ταινία. Οι δυο τους, ωστόσο, είναι τόσο ίδιοι που είναι αδύνατον να αμφισβητήσει κανείς τη βιολογική τους σχέση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις διαβάσει όλα τα βιβλία της Λένας Μαντά και της Εύας Ομηρόλη; Ρίξε μια ματιά και στην αντίστοιχη ιταλική παραγωγή. Η Μάργκαρετ Ματσαντίνι γράφει με την ίδια «οικονομία» και έχει και άνδρα σκηνοθέτη και ηθοποιό να της τα κάνει ταινίες. Αμ πώς!

MORE REVIEWS

SUPERCONDRIAQUE

ΣΟΥΠΕΡΧΟΝΔΡΙΟΣ

Κατά φαντασίαν ασθενής γίνεται φόρτωμα στο γιατρό που τον κουράρει, σε βαθμό να θέτει σε κίνδυνο την οικογενειακή κατάσταση του τελευταίου, ο οποίος, πλέον, ελπίζει σε μια και μοναδική θεραπεία: τον έρωτα. Τι θα γίνει, όμως, όταν το ερωτικό αντικείμενο του πόθου αποδειχθεί πως είναι… η ακτιβίστρια αδελφή του γιατρού και επίσης περίπτωση αθεράπευτου μπελά;

Venga a prendere il caffe... da noi

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΤΟΝ ΚΑΦΕ Σ' ΕΜΑΣ

Μεσήλιξ εφοριακός που θέλει να «αράξει» ιδανικά μπαίνει στο σπίτι τρίου από άβγαλτες μεγαλοκοπέλες κωμόπολης, κληρονόμων μακαρίτη εύπορου φυσιολόγου. Παντρεύεται τη μεγαλύτερη αλλά «βολεύει» και τις άλλες αδελφές, ενώ οπορτουνιστής ποπολάρος βατεύει ανίερα τη μεσαία - του κάκου, ωστόσο. Πού θα (την) κάτσει ο signore άπαξ και τον «φτιάξει» επίσης η υπηρέτριά τους καμπόσο;

Marina - 2013 movie

MARINA

Η αληθινή ιστορία των πρώτων - μέχρι την επιτυχία - χρόνων της ζωής τού Ρόκο Γκρανάτα, που από την ηλιόλουστη Ιταλία βρέθηκε στο συννεφιασμένο Βέλγιο, στη δύσκολη ζωή του μονόχνωτου ανθρακωρύχου πατέρα του και στην αφιλόξενη κουλτούρα μιας ξένης χώρας. Δεν εγκατέλειψε, όμως, ποτέ το πάθος του για τη μουσική, καταφέρνοντας να κάνει, μόλις ενήλικος, το - ερωτοχτυπημένο - τραγούδι του «Marina» τεράστια, παγκόσμια, αθάνατη επιτυχία.

OCHO APELLIDOS VASCOS

ΕΡΩΤΑΣ ΑΛΑ ΙΣΠΑΝΙΚΑ

Ο Ράφα, περήφανος Ανδαλουσιανός, γνωρίζει τυχαία την επίσης υπερήφανη Βάσκα, Αμάια. Στην αρχή τσακώνονται, αλλά μετά πέφτουν στο κρεβάτι. Την επόμενη ημέρα εκείνη εξαφανίζεται κι εκείνος ψάχνει να τη βρει. Αλλά τα πράγματα θα μπερδευτούν, με τον προγραμματισμένο γάμο της να έχει διαλυθεί και τον εξαφανισμένο πατέρα της να επιστρέφει.

PARKER

PARKER

Εξαπατημένος από τα υπόλοιπα μέλη της συμμορίας του μετά από μια πετυχημένη ληστεία, ο Πάρκερ γλιτώνει απ’ το θάνατο και επιστρέφει για να πάρει εκδίκηση, αφήνοντας πίσω του μονάχα πτώματα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Η Πενέλοπε Κρουζ μιλάει αγγλικά. Δεν χρειάζεται να δεις το είδος της ταινίας. Το δράμα θα το ζήσεις έτσι κι αλλιώς…

ΝΕΑ