FreeCinema

Follow us

ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΙ ΞΑΝΑ (2012)

(VENUTO AL MONDO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σέρτζιο Καστελίτο
  • ΚΑΣΤ: Πενέλοπε Κρουζ, Εμίλ Χερς, Σααντέτ Ακσόι, Αντνάν Χάσκοβιτς, Σέρτζιο Καστελίτο, Πιέτρο Καστελίτο, Τζέιν Μπέρκιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ιταλίδα και Αμερικανός ερωτεύονται τρελά στο προπολεμικό Σαράγεβο και καταλήγουν ζευγάρι παρά τα αρχικά εμπόδια. Που δε θα είναι και τα μόνα. Η αδυναμία τους να αποκτήσουν παιδί, τους οδηγεί στη σκέψη να ζητήσουν τη βοήθεια μιας «δανεικής» μητέρας, η παρουσία της οποίας θα περιπλέξει τα πράγματα στη σχέση. Και ο πόλεμος θα τα κάνει ακόμη πιο δύσκολα.

Όποιος σκέφτηκε ότι η Πενέλοπε Κρουζ και ο Εμίλ Χερς θα έκαναν ωραίο κινηματογραφικό ζευγάρι, θα πρέπει να αποκλειστεί από οποιαδήποτε διαδικασία casting στο μέλλον. Από τις ατυχέστερες επιλογές πρωταγωνιστικού ζευγαριού, η παντελής έλλειψη χημείας ανάμεσα στους δύο ηθοποιούς είναι απολύτως ενδεικτική της ατμόσφαιρας της ταινίας, που χαρακτηρίζεται από την υπερβολή, τον εύκολο μελοδραματισμό, την έλλειψη μέτρου και την απουσία πραγματικού συναισθήματος, παρά τους τόνους κλάματος που ρίχνουν οι ήρωες. Πριν από μία δεκαετία, το 2004, ο Καστελίτο, ξανά με πρωταγωνίστρια την Κρουζ, είχε γυρίσει το «Μείνε Ακίνητη». Υπερ-δραματική, με το ίδιο ζευγάρι σκηνοθέτη πρωταγωνίστριας και βασισμένη και εκείνη, όπως και το «Γεννημένοι Ξανά», σε βιβλίο της – συζύγου του Καστελίτο – Μάργκαρετ Ματσαντίνι, η πρώτη τους συνεργασία έμοιαζε πιο δεμένη και ολοκληρωμένη.

Η δεύτερη φορά δίνει την εντύπωση του άγχους και της υπερπροσπάθειας της ταινίας να πείσει ότι είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό από αυτό που είναι στην πραγματικότητα, δηλαδή ένα μελό «Άρλεκιν» για κοινό που θεωρεί ότι είναι υψηλότερου επιπέδου από λαϊκά αναγνώσματα και αντίστοιχες ταινίες. Δεν είναι, όμως. Οι μηχανισμοί της ιστορίας, οι επιλογές της σκηνοθεσίας και οι ασυγκράτητες ερμηνείες με γκριμάτσες, ανοιχτά χέρια στον ουρανό, κραυγές και ποταμούς δακρύων, δεν κρύβουν το γεγονός ότι δεν πρόκειται για τίποτα περισσότερο από μια κλισαρισμένη μελούρα που μπορεί να σου κάψει τον εγκέφαλο.

Η ζουμερή Πενέλοπε υποδύεται την Τζέμα, μια Ιταλίδα που μιλάει αγγλικά με… ισπανική προφορά και σε ένα ταξίδι στο Σαράγεβο (πριν από τους χειμερινούς Ολυμπιακούς της πόλης) γνωρίζει τον Αμερικανό φωτογράφο Ντιέγκο, που μοιάζει με γιο που έκανε σε εφηβική ηλικία, ή τον μικρό της ανιψιό. Όπως και νά ΄χει, οι δυο τους ερωτεύονται τρελά, ξεπερνούν μέσα σε λίγα λεπτά κινηματογραφικού χρόνου το γεγονός ότι εκείνη παντρεύεται και χωρίζει έναν άλλον και πριν προλάβουν να απολαύσουν την ευτυχία τους, τρώγονται από την αδυναμία τους να αποκτήσουν παιδί.

Τις λεπτομέρειες, της γέννησης του παιδιού από μια όμορφη fan των Nirvana και της φύσης της σχέσης της με τον Ντιέγκο, τις μαθαίνουμε σε διαρκή flashback, όπου χωράει και ο πόλεμος της πρώην Γιουγκοσλαβίας, αλλά χωρίς ίχνος πληροφορίας για το πώς άρχισε, ποιοι πολεμούν, γιατί… Για την ταινία, είναι απλώς ένας πόλεμος- φόντο. Στα flashback, πάντως, μπορείς να απολαύσεις τον αμίμητο διάλογο της Τζέμα με την κοινωνική λειτουργό υιοθεσιών, που υποδύεται η Τζέιν Μπέρκιν.

Τζέμα: Θέλω να τον δέσω πάνω μου με ένα λουκέτο από σάρκα.
Κοιν. Λειτουργός: Τι γεύση έχει η αλήθεια;
Τζέμα: Απαίσια.

Όπως και η ταινία, θα μπορούσε να συμπληρώσει κανείς (και μόλις το έκανε). Εκτός από το κουβάρι συναισθηματικών ξεσπασμάτων, υπερβολών, ερώτων, βιασμών, πυροβολισμών, θανάτων και του τρίπτυχου «ιταλικό πάθος – αμερικάνικη τρέλα – βαλκανική ψυχή» που συνοψίζει τα κλισέ που αραδιάζονται στο σενάριο, δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ένα βασικό εξόφθαλμο λάθος. Το σχεδόν ενήλικο παιδί της Τζέμα παίζει ο Πιέτρο Καστελίτο, γιος του σκηνοθέτη και θετού πατέρα του στην ταινία. Οι δυο τους, ωστόσο, είναι τόσο ίδιοι που είναι αδύνατον να αμφισβητήσει κανείς τη βιολογική τους σχέση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις διαβάσει όλα τα βιβλία της Λένας Μαντά και της Εύας Ομηρόλη; Ρίξε μια ματιά και στην αντίστοιχη ιταλική παραγωγή. Η Μάργκαρετ Ματσαντίνι γράφει με την ίδια «οικονομία» και έχει και άνδρα σκηνοθέτη και ηθοποιό να της τα κάνει ταινίες. Αμ πώς!

MORE REVIEWS

The Second Best Exotic Marigold Hotel

ΕΞΩΤΙΚΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΜΑΡΙΓΚΟΛΝΤ ΙΙ

Μόνιμοι ένοικοι πλέον του ξενοδοχείου Μάριγκολντ, οι αξιαγάπητοι Βρετανοί τρίτης ηλικίας δοκιμάζουν να στρώσουν για τα καλά τη ζωή τους στην Ινδία, ενώ η manager του πια, Μίριελ, και ο πολυμήχανος ιδιοκτήτης του, Σάνι, επιχειρούν να εξασφαλίσουν την έγκριση μεγάλης αμερικάνικης αλυσίδας ξενοδοχείων, για να επεκταθεί και σε άλλο κτίριο.

THE GUNMAN

THE GUNMAN: ΣΕ ΘΕΣΗ ΒΟΛΗΣ

Και καλά σεκιουριτάς ανθρωπιστικής οργάνωσης στο υπό σπαραγμό Κονγκό, μισθοφόρος σκοπευτής «φυτεύει» αντιδραστικό υπουργό ορυκτών για λογαριασμό αγνώστου και διατεταγμένος αλλάζει ήπειρο, αφήνοντας αμόρε Γιατρίνα του Κόσμου. Οχτώ χρόνια μετά, παραιτημένος για τη UNICEF, θα την ξαναβρεί Βαρκελώνη παντρεμένη με τον κουμανταδόρο τής «δουλειάς», ενώ κάποιοι θέλουν να τον «φάνε». Πάει να... σπάσει το κεφάλι του ποιοι και γιατί, ενώ το τότε team του μετράει πτώματα, η Interpol είναι στο κατόπι και ξαναφουντώνει η καψούρα με τη μικρή. Το μπορεί;

SADILISHTETO

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ

Σε ακριτικό βουλγαρικό χωριό, το κλείσιμο γαλακτοκομικής μονάδας αφήνει χωρίς δουλειά χήρο ιδιοκτήτη βυτιοφόρου και θέτει υπό άμεση απειλή από χρέος το σπίτι του. Υποκύπτει στην πρόταση να κουβαλάει κοσμάκη στη ζούλα απ’ τη γειτονική Τουρκία για πρώην λοχαγό του που κονομάει απ’ την εμπορία ανθρώπων, ενώ όλο και με κάτι στραβώνει ο έφηβος γιος του που απαγκιάζει σε νιόφερτη συμμαθήτρια. Αποσιωπημένο χακί έγκλημα που έγινε στο σημείο διέλευσης παλιά, πώς θα κλείσει τους λογαριασμούς όλων οριστικά;

KIDNAPPING MR. HEINEKEN

Η ΑΠΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΟΥ HEINEKEN

Άμστερνταμ, 1982. Μια ομάδα πέντε μικροεγκληματιών σχεδιάζουν κι εκτελούν την απαγωγή του μεγιστάνα Άλφρεντ «Φρέντι» Χάινεκεν. Όταν η κατάσταση απειλεί να ξεφύγει εκτός ελέγχου, το παράτολμο σχέδιό τους για γρήγορα, εύκολα λύτρα, τους φτάνει στα προσωπικά τους άκρα.

1,000 Times Good Night

ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ

H Ρεμπέκα είναι μια τολμηρή φωτογράφος που επιδιώκει να βρίσκεται σε εμπόλεμες χώρες και να φωτογραφίζει επικίνδυνες καταστάσεις. Έπειτα από μια αποστολή στην οποία τραυματίζεται, ο άνδρας της της βάζει τελεσίγραφο. Θα διαλέξει ή τη δουλειά της ή την οικογένειά της. Θα κάνει την επιλογή της, όμως δεν είναι εύκολο να την αποδεχτεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Η Πενέλοπε Κρουζ μιλάει αγγλικά. Δεν χρειάζεται να δεις το είδος της ταινίας. Το δράμα θα το ζήσεις έτσι κι αλλιώς…

ΝΕΑ