FreeCinema

Follow us

ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΙ ΞΑΝΑ (2012)

(VENUTO AL MONDO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σέρτζιο Καστελίτο
  • ΚΑΣΤ: Πενέλοπε Κρουζ, Εμίλ Χερς, Σααντέτ Ακσόι, Αντνάν Χάσκοβιτς, Σέρτζιο Καστελίτο, Πιέτρο Καστελίτο, Τζέιν Μπέρκιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ιταλίδα και Αμερικανός ερωτεύονται τρελά στο προπολεμικό Σαράγεβο και καταλήγουν ζευγάρι παρά τα αρχικά εμπόδια. Που δε θα είναι και τα μόνα. Η αδυναμία τους να αποκτήσουν παιδί, τους οδηγεί στη σκέψη να ζητήσουν τη βοήθεια μιας «δανεικής» μητέρας, η παρουσία της οποίας θα περιπλέξει τα πράγματα στη σχέση. Και ο πόλεμος θα τα κάνει ακόμη πιο δύσκολα.

Όποιος σκέφτηκε ότι η Πενέλοπε Κρουζ και ο Εμίλ Χερς θα έκαναν ωραίο κινηματογραφικό ζευγάρι, θα πρέπει να αποκλειστεί από οποιαδήποτε διαδικασία casting στο μέλλον. Από τις ατυχέστερες επιλογές πρωταγωνιστικού ζευγαριού, η παντελής έλλειψη χημείας ανάμεσα στους δύο ηθοποιούς είναι απολύτως ενδεικτική της ατμόσφαιρας της ταινίας, που χαρακτηρίζεται από την υπερβολή, τον εύκολο μελοδραματισμό, την έλλειψη μέτρου και την απουσία πραγματικού συναισθήματος, παρά τους τόνους κλάματος που ρίχνουν οι ήρωες. Πριν από μία δεκαετία, το 2004, ο Καστελίτο, ξανά με πρωταγωνίστρια την Κρουζ, είχε γυρίσει το «Μείνε Ακίνητη». Υπερ-δραματική, με το ίδιο ζευγάρι σκηνοθέτη πρωταγωνίστριας και βασισμένη και εκείνη, όπως και το «Γεννημένοι Ξανά», σε βιβλίο της – συζύγου του Καστελίτο – Μάργκαρετ Ματσαντίνι, η πρώτη τους συνεργασία έμοιαζε πιο δεμένη και ολοκληρωμένη.

Η δεύτερη φορά δίνει την εντύπωση του άγχους και της υπερπροσπάθειας της ταινίας να πείσει ότι είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό από αυτό που είναι στην πραγματικότητα, δηλαδή ένα μελό «Άρλεκιν» για κοινό που θεωρεί ότι είναι υψηλότερου επιπέδου από λαϊκά αναγνώσματα και αντίστοιχες ταινίες. Δεν είναι, όμως. Οι μηχανισμοί της ιστορίας, οι επιλογές της σκηνοθεσίας και οι ασυγκράτητες ερμηνείες με γκριμάτσες, ανοιχτά χέρια στον ουρανό, κραυγές και ποταμούς δακρύων, δεν κρύβουν το γεγονός ότι δεν πρόκειται για τίποτα περισσότερο από μια κλισαρισμένη μελούρα που μπορεί να σου κάψει τον εγκέφαλο.

Η ζουμερή Πενέλοπε υποδύεται την Τζέμα, μια Ιταλίδα που μιλάει αγγλικά με… ισπανική προφορά και σε ένα ταξίδι στο Σαράγεβο (πριν από τους χειμερινούς Ολυμπιακούς της πόλης) γνωρίζει τον Αμερικανό φωτογράφο Ντιέγκο, που μοιάζει με γιο που έκανε σε εφηβική ηλικία, ή τον μικρό της ανιψιό. Όπως και νά ΄χει, οι δυο τους ερωτεύονται τρελά, ξεπερνούν μέσα σε λίγα λεπτά κινηματογραφικού χρόνου το γεγονός ότι εκείνη παντρεύεται και χωρίζει έναν άλλον και πριν προλάβουν να απολαύσουν την ευτυχία τους, τρώγονται από την αδυναμία τους να αποκτήσουν παιδί.

Τις λεπτομέρειες, της γέννησης του παιδιού από μια όμορφη fan των Nirvana και της φύσης της σχέσης της με τον Ντιέγκο, τις μαθαίνουμε σε διαρκή flashback, όπου χωράει και ο πόλεμος της πρώην Γιουγκοσλαβίας, αλλά χωρίς ίχνος πληροφορίας για το πώς άρχισε, ποιοι πολεμούν, γιατί… Για την ταινία, είναι απλώς ένας πόλεμος- φόντο. Στα flashback, πάντως, μπορείς να απολαύσεις τον αμίμητο διάλογο της Τζέμα με την κοινωνική λειτουργό υιοθεσιών, που υποδύεται η Τζέιν Μπέρκιν.

Τζέμα: Θέλω να τον δέσω πάνω μου με ένα λουκέτο από σάρκα.
Κοιν. Λειτουργός: Τι γεύση έχει η αλήθεια;
Τζέμα: Απαίσια.

Όπως και η ταινία, θα μπορούσε να συμπληρώσει κανείς (και μόλις το έκανε). Εκτός από το κουβάρι συναισθηματικών ξεσπασμάτων, υπερβολών, ερώτων, βιασμών, πυροβολισμών, θανάτων και του τρίπτυχου «ιταλικό πάθος – αμερικάνικη τρέλα – βαλκανική ψυχή» που συνοψίζει τα κλισέ που αραδιάζονται στο σενάριο, δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ένα βασικό εξόφθαλμο λάθος. Το σχεδόν ενήλικο παιδί της Τζέμα παίζει ο Πιέτρο Καστελίτο, γιος του σκηνοθέτη και θετού πατέρα του στην ταινία. Οι δυο τους, ωστόσο, είναι τόσο ίδιοι που είναι αδύνατον να αμφισβητήσει κανείς τη βιολογική τους σχέση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις διαβάσει όλα τα βιβλία της Λένας Μαντά και της Εύας Ομηρόλη; Ρίξε μια ματιά και στην αντίστοιχη ιταλική παραγωγή. Η Μάργκαρετ Ματσαντίνι γράφει με την ίδια «οικονομία» και έχει και άνδρα σκηνοθέτη και ηθοποιό να της τα κάνει ταινίες. Αμ πώς!

MORE REVIEWS

Oldboy 2013

OLDBOY

Αντιπαθής μέθυσος τύπος φυλακίζεται για 20 χρόνια από άγνωστο θύτη σε δωμάτιο μυστηριώδους motel, φορτωμένος άδικα τη δολοφονία της γυναίκας του. Όταν εξίσου μυστηριωδώς αφήνεται ελεύθερος, θα πρέπει να ανακαλύψει το λόγο τόσο του εγκλεισμού όσο και της φαινομενικά αδικαιολόγητης απελευθέρωσής του, αλλά και να επανενωθεί με την ενήλικη πια - και άφαντη - κόρη του.

DOM HEMINGWAY

ΝΤΟΜ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ

Έχοντας περάσει 12 χρόνια στην ψειρού επειδή κράτησε το στόμα του κλειστό, ο Ντομ επιστρέφει στους δρόμους του Λονδίνου για να διεκδικήσει όσα του στέρησαν.

The Pirate Fairy

Η ΤΙΝΚΕΡΜΠΕΛ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Φαρμακοτρίφτρια, που ταράζει χωριό ξωτικών μ’ ενδιαφέρον για σκόνες υπερζωηρό, το σκάει, μετά από καιρό γυρνάει, και super εναιώρημά τους βουτάει. Πέντε κολλητές της που τους έκανε άλλ’ αντ’ άλλων τα νακ στο φτερό την κυνηγούν, κι αρχηγό σκιτζήδων κουρσάρων τη βρίσκουν - οι οποίοι, όμως, απώτερες βλέψεις εναντίον της διατηρούν. Το κοριτσομάνι με τη δικιά της, και μεταξύ τους, και μ’ όλη τη φάρα τους, πάλι θα τα βρουν;

THAT AWKWARD MOMENT

ΑΓΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ

Τρεις φίλοι που ζουν στο Μανχάταν, ορκίζονται να μείνουν εργένηδες και να ρίξουν στο κρεβάτι όσες περισσότερες γκόμενες μπορούν. Θα βρεθούν, όμως, οι αντίστοιχες γυναίκες που θα τους κάνουν να αλλάξουν γνώμη ή τουλάχιστον να κλονίσουν τη στάση τους.

Transcendence

ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ

Ο οραματιστής, ειδικός στην τεχνητή νοημοσύνη δρ. Γουίλ Κάστερ αργοπεθαίνει μετά από επίθεση τρομοκρατών, οι οποίοι είναι εναντίον της τεχνολογίας. Η σύζυγος και ο κολλητός του, αμφότεροι επιστήμονες - συνεργάτες του, τον πείθουν να μεταφέρει τη συνείδησή του στον κυβερνοχώρο. Τα καταφέρνουν, αλλά ό,τι επακολουθεί φέρνει τη συντέλεια του κόσμου όπως τον ξέρουμε…

MR KLEIN

MR KLEIN

Η Πενέλοπε Κρουζ μιλάει αγγλικά. Δεν χρειάζεται να δεις το είδος της ταινίας. Το δράμα θα το ζήσεις έτσι κι αλλιώς…

ΝΕΑ