FreeCinema

Follow us

ΨΕΥΤΗΣ ΗΛΙΟΣ 3: ΤΟ ΟΧΥΡΟ (2011)

(UTOMLENNYE SOLNTSEM II)

  • ΕΙΔΟΣ: Πολεμικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νικίτα Μιχάλκοφ
  • ΚΑΣΤ: Νικίτα Μιχάλκοφ, Ολέγκ Μενσίκοφ, Ναντιέζντα Μιχάλκοβα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 157'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Οι περιπέτειες του Κότοφ στη σταλινική Ρωσία κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου συνεχίζονται. Όπως και η προσπάθειά του να ξανασυναντηθεί με την κόρη του.

Δεν μπορώ καν να μπω στη διαδικασία να καταλάβω γιατί η ελληνική διανομή αποφάσισε να βγάλει στις αίθουσες μετά από πέντε χρόνια και εντός δύο μόλις εβδομάδων τα αντίστοιχα sequels του «Ψεύτη Ήλιου», που απέτυχαν παταγωδώς εμπορικά στη Ρωσία, κατακρεουργήθηκαν από την κριτική και προβλήθηκαν σε ελάχιστες χώρες εκτός της πατρίδας τους. Είναι κάποια επέτειος που έχω χάσει; Αγόρασε ο Πούτιν κινηματογραφικές αίθουσες στην Ελλάδα; Όποιος κι αν είναι ο λόγος, η κατάσταση στο δεύτερο μέρος του sequel, δηλαδή το τρίτο της σειράς, δεν βελτιώνεται ιδιαίτερα. Και εδώ το κεντρικό πρόσωπο είναι ο Κότοφ, που αγωνίζεται ενάντια σε διάφορα χτυπήματα της μοίρας, ξεπερνά οριακές καταστάσεις και γίνεται ήρωας. Το ίδιο ανθεκτική είναι και η κόρη του, που επιβιώνει αφού βρεθεί σε αντίστοιχες καταστάσεις.

Δεν έχει μεγάλη σημασία να αναφερθεί κανείς αναλυτικότερα στην υπόθεση. Πρόσωπα μπαινοβγαίνουν στην ιστορία, επιστρέφουν από το παρελθόν, ακόμη και ο ίδιος ο Κότοφ επέστρεψε στη ζωή από τον θάνατο στο προηγούμενο μέρος! Από ένα σημείο και μετά, η λογική μα και η όποια διάθεση να δείξεις προσοχή… χάνονται. Αυτό που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, πάντως, είναι η προσπάθεια του Μιχάλκοφ να στήσει μια ρωσική θεαματική υπερπαραγωγή, με πλήθη και εφέ. Όπως και στο προηγούμενο μέρος, οι σκηνές πλήθους είναι οι πιο εντυπωσιακές. Αντίθετα, όπου χρησιμοποιούνται εφέ, το αποτέλεσμα είναι αδέξιο και σε ορισμένες περιπτώσεις αστείο.

Ο Μιχάλκοφ έκανε το κομμάτι του, ο πολιτικός του φίλος, ο Πούτιν, ο οποίος στήριξε ένθερμα την παραγωγή, φαίνεται να ικανοποιήθηκε, ίσως τώρα πια ο Ρώσος σκηνοθέτης να θελήσει να γυρίσει και καμιά ταινία που θυμίζει τον παλιότερο εαυτό του και να αφορά και το κανονικό κοινό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχεις αντέξει τα δύο προηγούμενα μέρη (κυρίως το δεύτερο) ίσως έχεις την περιέργεια να δεις πώς καταλήγει η ιστορία. Αν όχι, θα δυσκολευτώ να σε πείσω να αρχίσεις από το νούμερο τρία. Όχι ότι θα προσπαθήσω και πολύ.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Παρ’ το όπως θες, δες το όπως θες, δε με αγγίζεις πια, ψέματα λες.