FreeCinema

Follow us

ΕΝΑ ΠΡΟΦΙΛ ΓΙΑ ΔΥΟ (2017)

(UN PROFIL POUR DEUX)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στεφάν Ρομπλάν
  • ΚΑΣΤ: Πιερ Ρισάρ, Γιανίς Λεσπέρ, Φανί Βαλέτ, Στεφανί Κραγιενκούρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ηλικιωμένος χήρος που ζει με την ανάμνηση της συζύγου του, ανακαλύπτει τον κόσμο του διαδικτύου και των ιστοσελίδων γνωριμιών. Φτιάχνοντας ψεύτικο προφίλ, γνωρίζει νεαρή γυναίκα, αλλά όταν έρχεται η ώρα τού πρώτου ραντεβού, στέλνει στη θέση του τον φίλο της εγγονής του, κάτι που θα πυροδοτήσει μια σειρά παρεξηγήσεων.

Δεν έχει μπει ακόμα ο Ιούνης, αλλά με τον αριθμό των γαλλικών παραγωγών που έχουν ήδη βγει στους κινηματογράφους για τούτη τη θερινή σεζόν, κοντεύουμε να πάρουμε το Sorbonne! Η συγκεκριμένη μοιάζει να είναι η επιτομή της tricolore κομεντί, φτιαγμένης για σινεμαδάκι με «αγιόκλημα και γιασεμί», καθώς πουλάει γλυκό, μελαγχολικό αίσθημα, σε συνδυασμό με όμορφο Παρίσι. Ο φωτισμένος Πύργος του Άιφελ, άλλωστε, μας καλωσορίζει από την πρώτη κιόλας σκηνή, έτσι, για να μας βάλει άμεσα στο κλίμα (mon Dieu).

Ο Πιερ είναι ένας μοναχικός ογδοντάρης, ο οποίος ψάχνει να βρει στο αλκοόλ το φάρμακο που θα τον βοηθήσει να ξεπεράσει επιτέλους τον θάνατο της γυναίκας του, που τύγχανε ο μεγάλος και μοναδικός έρωτας της ζωής του. Η κόρη του, προσπαθώντας να του ξυπνήσει ένα κάποιο ενδιαφέρον για τη ζωή, του κάνει δώρο έναν υπολογιστή, στέλνοντάς του ταυτόχρονα ως δάσκαλο πληροφορικής τον ευρισκόμενο σε άσχημη οικονομική κατάσταση Αλέξ, επίδοξο συγγραφέα και αγαπημένο τής εγγονής του, χωρίς όμως να του αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα. Ο παππούς, βλέπετε, κρατάει μούτρα στη μικρή επειδή χώρισε με τον προηγούμενο γαμπρό, στον οποίο εκείνος είχε μεγάλη αδυναμία. Γρήγορα ανακαλύπτει το ιντερνετικό συνοικέσιο, όμως το πρόβλημα της ηλικίας του είναι αξεπέραστο. Αντίθετα, αυτή του Αλέξ είναι η ιδανική, οπότε το προφίλ που φτιάχνει με τα χαρακτηριστικά τού νεαρού σημειώνει… μεγάλη επιτυχία!

«Δανείζεται» κατά κάποιον τρόπο την ιδέα τού Σιρανό ο σκηνοθέτης Στεφάν Ρομπλάν, βάζοντας όμως την ηλικία να λειτουργεί αποτρεπτικά για τα ερωτικά αισθήματα και όχι τα φυσικά χαρακτηριστικά. Εγείρονται, βέβαια, εύλογα ερωτήματα σχετικά με τις προσδοκίες του γηραιού Πιερ από όλο αυτό το παιχνίδι, μιας και αυτός δείχνει απολύτως προσγειωμένος σε ό,τι έχει να κάνει με την πιθανότητα σύναψης σχέσης με την όμορφη νεαρή Φανί. Υποτίθεται ότι το φιλμ θέλει να κάνει ένα σχόλιο πάνω στο χάσμα των γενεών και του τυφλού έρωτα, όμως όλα παρουσιάζονται τόσο άγαρμπα, χωρίς την παραμικρή πιστευτή σεναριακή βάση, ώστε είναι αδύνατον να ληφθούν σοβαρά. Η δήθεν έχθρα του παππού με την εγγονή του ξεχνιέται σαν να μην υπήρξε ποτέ, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τη σχέση που έχει μαζί της ο ίδιος ο Αλέξ, αφού το σενάριο τη θυμάται εκεί που κρίνεται απαραίτητο και μόνον. Το αστείο της μη εξοικείωσης της τρίτης ηλικίας με τα της τεχνολογίας του διαδικτύου εξαντλείται με το που θα ανοίξει browser στην οθόνη του υπολογιστή, σε αντιδιαστολή με το… παράθυρο του σπιτιού, που το ανοίγεις για να πάρεις αέρα (τρελά γέλια στο βάθος). Η νοσταλγία του μεγάλου έρωτα έρχεται μέσω slides, στα οποία ο Πιερ βλέπει και ξαναβλέπει τη γυναίκα του σε χαρούμενες καλοκαιρινές διακοπές από το νεανικό τους παρελθόν, συνοδεία ενός γλυκερού μουσικού θέματος, σε ένα πακέτο που φέρνει μνήμες από το «Ένας Άντρας και μια Γυναίκα» (1966). Όταν, μάλιστα, στο τελευταίο μέρος κάνει την εμφάνισή του το έντονα φαρσικό στοιχείο, εν είδει κωμωδίας παρεξηγήσεων σαν αυτές που ανέβαζε κάποτε στο θέατρο ο Βασίλης Τσιβιλίκας, τότε το και καλά δαντελένιο ρομάντζο πετιέται στα σκουπίδια χάριν της χοντροκομμένης μπαλαφάρας.

Τουλάχιστον, ο Πιερ Ρισάρ δίνει μια μετρημένη ερμηνεία, που όμως δεν ξεφεύγει από τις – ασύμβατες με την ηλικία του – υπερβολές. Από την άλλη, ο τρόπον τινά ερωτικός του αντίζηλος εδώ, ο Γιανίς Λεσπέρ, εμφανίζεται σα να έχει βάλει στοίχημα πως μπορεί να βγάλει ολόκληρη ταινία με την ίδια ακριβώς απορημένη έκφραση. Δυστυχώς για όλους μας, το κερδίζει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν είστε σε προχωρημένα -ήντα, ίσως να βρείτε κάτι που θα μιλήσει στην καρδιά σας. Οι νεότεροι, όσο fans της γαλλικής κομεντί κι αν είστε (τον αγιασμό, παιδιά!), δεν βλέπω πώς μπορείτε να συγκινηθείτε από τούτη εδώ. Δεν χρειάζονται απογοητεύσεις, πάντως. Έχουμε γεμάτους τρεις μήνες μπροστά μας, για να βρούμε την… «καλή» γαλλική κομεντί.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.