FreeCinema

Follow us

ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ (2015)

(UN MOMENT D' EGAREMENT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Φρανσουά Ρισέ
  • ΚΑΣΤ: Βενσάν Κασέλ, Λόλα Λε Λαν, Φρανσουά Κλουζέ, Αλίς Ιζαάζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Δυο καλοστεκούμενοι, γοητευτικοί μπαμπάδες πάνε διακοπές με τις κούκλες κόρες τους στην πανέμορφη Κορσική. Λίγο… αλκοόλ, λίγο θάλασσα, όμως, κι ένα από τα δύο κορίτσια αποφασίζει ότι το… αγόρι της είναι ο μπαμπάς τής αλληνής! Και του την πέφτει αμείλικτα, φέρνοντας τα πάνω-κάτω στις ισορροπίες και την ψυχοσύνθεση της παρέας.

Με φιλμ σαν κι αυτό, θυμώνω. Πολύ. Γιατί θα μπορούσε εύκολα να αποφύγει την μπανανόφλουδα που πατάει και ακυρώνει όλες τις αρετές του. Ποιες είναι αυτές; Η τόλμη του να αντιμετωπίσει ένα κάθε άλλο παρά αστείο ζήτημα με άφοβα καυστικό χιούμορ: από το γεγονός ότι το μόνο σημείο όπου υπάρχει σήμα για κινητά και υπολογιστές στην εξοχική κατοικία είναι πάνω… στον τάφο του παππού στον κήπο, μέχρι την ανάδειξη του λιγότερου ελκυστικού μπαμπά, Αντουάν (Κλουζέ), που δεν βλέπει… την τύφλα του πέρα από τις εμμονές του με την πρώην γυναίκα του, τα αγριογούρουνα που του χαλάνε τον φράκτη και την απατηλή αντίληψη της παιδικότητας της κόρης του, σε ταιριαστό comic relief. Το εξαίρετο κάστινγκ του: ποια έφηβη θα δυσκολευόταν να ερωτευτεί τον μπαμπά της φιλενάδας της, όταν αυτός διαθέτει την εμφάνιση και το τολμηρό, νεανικό πνεύμα τού Λοράν / Βενσάν Κασέλ;

Η απόφασή του να αντιστρέψει τους ρόλους ανάμεσα σε ενήλικες και ανήλικες, σκιαγραφώντας τα δύο 17χρονα κορίτσια ως πολύ πιο συνειδητοποιημένα, ψύχραιμα και εν τέλει ώριμα από τους πατεράδες τους: και τη Μαρί (Ιζαάζ), που ενώ θυμώνει με την παράλογα ερωτοχτυπημένη φίλη της, ουσιαστική ευθύνη καταλογίζει μόνο στους δύο μπαμπάδες (στον απαράδεκτα κολακευμένο δικό της και σε εκείνον της φίλης της, για την παντελή άγνοια κινδύνου που τον διακατέχει), και τη Λούνα (Λε Λαν) που διεκδικεί τον έρωτα συνειδητά και απενοχοποιημένα με την πολύ πιο αγνή από εκείνη του Λοράν, ρομαντική ορμή της ηλικίας της. Η άρνησή του να πάρει προφανώς θέση υπέρ ή εναντίων τού ενός ή του άλλου γνώριμα ατελούς ήρωα, αφήνοντας όποιες κρίσεις ή απόψεις στη διακριτική ευχέρεια του θεατή. Και η επιλογή της Κορσικής ως χώρου δράσης του, που το κάνει ιδανική ως κινηματογραφική απόδραση μέσα στο καλοκαίρι και δη στα θερινά.

Και η μπανανόφλουδα; Η τόσο απροκάλυπτα ηδονοβλεπτική κινηματογράφηση του κορμιού της Λούνα γενικά, και στο ξεσάλωμα με τους συνομήλικούς της, όταν αποκαλύπτει κατά λάθος το κόκκινο string της, μετά την κάθοδο του καταρράκτη, όταν ξεσκεπάζει κατά λάθος αρχικά, επίτηδες στη συνέχεια το στήθος της και στην παραλία τη νύχτα όταν εντελώς ηθελημένα απογυμνώνεται εντελώς, ειδικά. Κινηματογράφηση που γίνεται ακόμα πιο ενοχλητική σε αντιδιαστολή τόσο με την κατά πολύ πιο σεμνή, καθωσπρέπει εμφάνιση τόσο της Μαρί, όσο – κυρίως – του Λοράν, που ούτε καν τη μοιραία νύχτα στην παραλία δεν αποχωρίζεται το σλιπάκι του, για να μας χαρίσει μια μικρή, τόσο δα ακαταμάχητη ιδέα, έστω των οπισθίων του. Έτσι, όμως, το φιλμ υποκύπτει αμαχητί στο παλιομοδίτικο, αθεράπευτα φαλλοκρατικό κλισέ που θέλει τη γυναίκα (και μόνο) ως απόλυτο αντικείμενο πόθου, καθώς και τη θηλυκή σεξουαλικότητα ικανή να… σέρνει καράβια, αποδεσμεύοντας εμμέσως πλην σαφώς τον Λοράν από κάθε ευθύνη για το παραστράτημά του και ακυρώνοντας τις σημαντικότερες από τις παραπάνω καταγεγραμμένες αρετές του.

Οι Αμερικάνοι, που δεν έχουν πρόβλημα να εξεγείρονται παθιασμένα σε τέτοιες περιπτώσεις, ανεξαρτήτως φύλου του γυμνού, θα μιλούσαν για επικίνδυνο flirt με την… παιδική πορνογραφία! Κι αν επαναστάτησαν αδίκως με την – αποκαλυπτική μόνο από τη μέση και πάνω – σκηνή με τον ερωτοχτυπημένο πιτσιρικά στη μπανιέρα της «Γέννησης» (2004), φαντάσου πώς θα αντιδρούσαν στο θέαμα μια ολόγυμνης 17χρονης να αποπλανά ασυστόλως έναν ουδέποτε ολόγυμνο 49χρονο. Κι αυτή τη φορά θα είχαν δίκιο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ό,τι πρέπει για τα θερινά ιστορία καλοκαιρινού παράνομου έρωτα μεταξύ ενήλικου και ανήλικης, με πανέμορφο καστ, ειδυλλιακά τοπία και αναψυκτικές δόσεις χιούμορ. Αν, όμως, είσαι από εκείνους που δεν μένουν στα προφανή και σκέφτεσαι τα πράγματα λίγο πιο βαθιά, ή οπαδός της ξεκάθαρης, άνευ προϋποθέσεων ισότητας, ή φεμινιστικά συνειδητοποιημένος, ανεξαρτήτως φύλου θεατής δεν αποκλείεται να θυμώσεις. Πολύ.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.