FreeCinema

Follow us

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (2020)

(THE WAY BACK)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάβιν Ο’Κόνορ
  • ΚΑΣΤ: Μπεν Άφλεκ, Τζανίνα Γκαβανκάρ, Μικαέλα Γουότκινς, Αλ Μάντριγκαλ, Μπράντον Γουίλσον, Μέλβιν Γκρεγκ, Λούκας Γκέιτζ, Γουίλ Ροπ, Τζέρεμι Ράντιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ακόμα πληγωμένος από τον χωρισμό του με τη σύζυγό του, ο οξύθυμος και εθισμένος στο αλκοόλ Τζακ Κάνινγκχαμ δέχεται την πρόσκληση να γίνει ο προπονητής της ομάδας basketball του παλιού του σχολείου, στο οποίο ο ίδιος είχε διαπρέψει ως αθλητής και παίκτης. Θα βρει έτσι τον δρόμο για τη σωτηρία του;

Δράμα επαναπροσδιορισμού θέσης στη ζωή, πληγών που πρέπει να επουλωθούν και αναζήτησης λύτρωσης μέσω… ομαδικού ανδραγαθήματος, ο «Δρόμος της Επιστροφής» είναι ένα καλοσυνάτων προθέσεων έργο με αθλητικό background που μοιράζει σωστά τη δράση του ανάμεσα στην προσωπική (τραγική) κατάσταση του κεντρικού ήρωα και την ανοδική πορεία μιας νεανικής ομάδας basketball που δεν έπαιρνε τον εαυτό της στα σοβαρά, μέχρι την εμφάνιση του… κατάλληλου ανθρώπου.

Αυτός είναι ο Τζακ Κάνινγκχαμ, ένα λαϊκό παιδί που δουλεύει σε μεγάλα δημόσια έργα για το μεροκάματο, σπαταλάει τον χρόνο του στο local bar και τον μεταφέρουν λιώμα και σηκωτό τη νύχτα σπίτι του, ώσπου να τον βρει το ξημέρωμα μ’ ένα ανοιχτό κουτάκι μπύρας κάτω από το νερό της ντουζιέρας… Ο Τζακ είναι ένας «χαλασμένος» άνθρωπος με προσωπικά μυστικά, τα οποία το φιλμ αποκαλύπτει σταδιακά, ώστε να καταλήξουμε να τον συμπονέσουμε πραγματικά προς το φινάλε, μιας και η ιστορία (και το παρελθόν του) κρύβει αιτίες στενάχωρες που τον δικαιολογούν. Σε πρώτο επίπεδο, του λείπει η γυναίκα του, που (μάλλον) τον παράτησε γιατί δεν άντεχε την κάτω βόλτα που έπαιρνε εκείνος, βουλιάζοντας όλο και πιο βαθιά στην κατανάλωση αλκοόλ, σχεδόν ολόκληρο το 24ωρο. Όταν ο Τζακ μαθαίνει σε ένα οικογενειακό τραπέζι στο σπίτι της αδελφής του πως η Άντζελα ρωτούσε γι’ αυτόν, βλέπει μία αναλαμπή επιστροφής σε μία σχέση που μπορεί να αναθερμανθεί και να του επιτρέψει να σταθεί ξανά στα πόδια του. Τα πράγματα, όμως, δεν είναι ακριβώς έτσι…

Παράλληλα, το σχολείο στο οποίο διέγραψε μία μυθική διαδρομή ως παίκτης του basketball, τον εκλιπαρεί να αναλάβει χρέη προπονητή για μία από τις… χειρότερες μαθητικές ομάδες της χώρας. Ο Τζακ θα το τολμήσει, στην αρχή θα το δει σαν αγγαρεία, όμως θα καταλάβει τις ανάγκες αυτών των παιδιών, θα ξεχωρίσει τα ταλέντα ανάμεσά τους και χάρη στην αγάπη του για το sport θα τους αναδείξει σε ομάδα με σοβαρές διεκδικήσεις. Ποτέ, όμως, δεν σταματάει να πίνει και αυτό θα προκαλέσει συγκρούσεις και καινούργιους μπελάδες που δεν θα είναι ικανός να κουμαντάρει.

Ιδιαίτερα πειστικός (αφού και ο ίδιος πέρασε πρόσφατα από θεραπεία αποτοξίνωσης, με άλλες τρεις παρελθούσες απόπειρες κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαεπτά ετών) στον κεντρικό ρόλο, ο Μπεν Άφλεκ σηκώνει το φιλμ στους ώμους του με μία αμηχανία στα όρια του sober, «σέρνοντας» το διογκωμένο σώμα ενός «μπουνταλά» αναίσθητου, ο οποίος κρύβει μέσα του σοβαρής βαρύτητας πονετικά μυστικά. Ουσιαστικά, αυτό το δραματικό κομμάτι έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όσο μελοδραματικό κι αν φαίνεται στην περιγραφή, δίπλα στο τμήμα της «αθλητικής ταινίας» με το δυνατό (και προφανές) μήνυμα για την ανθρώπινη θέληση και το στερεότυπο του «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Φυσικά, η ομάδα των νεαρών θ’ αρχίσει να κερδίζει το ένα παιχνίδι μετά το άλλο από τη στιγμή που ο Τζακ θα δώσει βάση στον προπονητικό του ρόλο, όμως το προσωπικό του δράμα μοιάζει με ένα «εκκρεμές» που δεν λέει να παραμείνει στάσιμο, ταράζοντας έντονα και ενίοτε εντελώς απότομα την καθημερινότητά του.

Το τελικό αποτέλεσμα χαρίζει περισσότερους πόντους στη δυνατότητα και το θάρρος του Άφλεκ να εκτεθεί (ελαφρώς ψυχοθεραπευτικά) μέσα από τον συγκεκριμένο ρόλο, αφήνοντας τον σκηνοθέτη Γκάβιν Ο’Κόνορ («Ο Λογιστής») να υπογράφει με απλότητα (και ευτυχώς όχι… φωνακλάδικους τόνους melo) ένα δράμα επούλωσης που, αν μη τι άλλο, δεν υπερασπίζεται έναν δρόμο ευκολιών για να φτάσεις τη λύτρωση. Αν τη φτάσεις ποτέ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι απαραίτητα μία αθλητική ταινία ομάδας που θριαμβεύει σταδιακά για να δώσει ένα γερό μήνυμα εμψύχωσης στους άρρενες θεατές, αλλά ταυτόχρονα και ένα δράμα σχέσης ζευγαριού που διαλύθηκε από τον πόνο της σύγκρουσης με γεγονότα που φέρνει η ζωή, ο «Δρόμος της Επιστροφής» καταφέρνει να κουμαντάρει το υλικό του και να κρατά τις σωστές αποστάσεις από έναν προκάτ μελοδραματικό διδακτισμό. Όχι αξιομνημόνευτο σαν έργο, αλλά τίμιο σε σχέση με τα θέματα που προσεγγίζει και με έναν Άφλεκ εντελώς αντι-ηρωικό και ευάλωτο, σχεδόν σε αναζήτηση του ίδιου του εαυτού του (καθώς τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν με το που βγήκε από κέντρο αποτοξίνωσης). Αφορά περισσότερο το adult κοινό.

MORE REVIEWS

ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΣΟΥ;

Η οικογενειακή μάζωξη για τον εορτασμό των εβδομηκοστών γενεθλίων της μαμάς παίρνει άβολη τροπή, όταν σε αυτήν καταφθάνει η ψυχολογικά ασταθής και εξαφανισμένη τα τελευταία χρόνια κόρη της.

Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΤΡΥΠΙΑΣ ΚΑΡΔΙΑΣ

Πρώην φίρμα του λαϊκού τραγουδιού, που τα πήρε κρανίο και τα γάμησε όλα στην Αθήνα, πλέον ζει στην επαρχία με καταχρεωμένο σκυλάδικο, γκρίνια μανούλας και παντρεμένη γκόμενα την οποία θέλει να «κλέψει». Εκείνη θα διαπράξει το τελευταίο κυριολεκτικά, αδειάζοντας 1.000.000 ευρώ από το χρηματοκιβώτιο του συζύγου της. Ο τελευταίος αναζητά το σκαστό ζευγάρι και ζητά τη βοήθεια της δικής του μανούλας…

ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΝΕΡΑ

Ένας μεγαλοδικηγόρος τα βάζει με μία από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες χημικών όταν συνειδητοποιεί το μέγεθος και την έκταση της περιβαλλοντικής ζημιάς που αυτή έχει προκαλέσει επί δεκαετίες.

ΦΥΓΑΜΕ

Σε ένα φανταστικό σύμπαν που θυμίζει αρκετά τη δική μας καθημερινότητα, δύο έφηβα αδέλφια… ξωτικά έχουν λιγότερο από 24 ώρες ώστε να ολοκληρώσουν ένα ξόρκι και να δουν τον νεκρό τους πατέρα για μια τελευταία φορά.

Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Η Σεσίλια βρίσκει το θάρρος να αποδράσει από την πανάκριβη συζυγική «φυλακή» ενός άνδρα που την κακοποιεί διαρκώς, σωματικά και ψυχολογικά. Η είδηση της αυτοκτονίας εκείνου θα την κάνει να υποψιαστεί πως ο Έιντριαν έχει σκηνοθετήσει κάτι εναντίον της. Ταυτόχρονα, αρχίζει να αισθάνεται την παρουσία του όλο και πιο κοντά της. Τρελαίνεται σιγά-σιγά ή, απλώς, κανένας γύρω της δεν μπορεί να… δει τι συμβαίνει στην πραγματικότητα;