FreeCinema

Follow us

ΕΠΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΑΓΟΥΡΑ (1955)

(THE SEVEN YEAR ITCH)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπίλι Γουάιλντερ
  • ΚΑΣΤ: Τομ Γιούελ, Μέριλιν Μονρόου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Πιστός σύζυγος ξεμένει μόνος στο σπίτι, με την οικογένεια σε διακοπές, εν μέσω καύσωνα στο Μανχάταν. Τη θερμοκρασία θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο η guest «γειτόνισσα» του επάνω ορόφου, ένα μοντέλο με τη συνήθεια να βάζει τα εσώρουχά της… στην κατάψυξη!

Βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό του Τζορτζ Άξελροντ, το «Επτά Χρόνια Φαγούρα» καταπλακώθηκε από τα πόδια της Μέριλιν Μονρόου και μια φούστα που ανεμίζει ψηλά, μέχρι τα όρια της λογοκρισίας, δημιουργώντας μια μυθική εικόνα για την ιστορία του σινεμά. Αυτό που βρίσκεται από κάτω, όμως, είναι ένα από τα σπάνια φιλμ (ειδικά για το Χόλιγουντ εκείνης της περιόδου) που επιχείρησαν να αναλύσουν τις ανδρικές νευρώσεις, χρησιμοποιώντας ως ήρωα έναν διόλου γοητευτικό, φιλήσυχο και εξοργιστικά πιστό επί επτά συναπτά έτη σύζυγο. Όχι με όχημα ένα μελόδραμα ή τις συνήθεις τραγικές καταστάσεις που έφερναν τους ερμηνευτές τους πιο κοντά… στα Όσκαρ, αλλά με έναν κωμικό τόνο που γαργαλάει διαρκώς τη libido!

Η εισαγωγή στον κόσμο της Νέας Υόρκης της εποχής είναι ένα αριστούργημα αφήγησης που το υπόλοιπο έργο δύσκολα κοντράρει (κυρίως εξαιτίας του… εγκλωβισμού του στο θεατρικών καταβολών διαμέρισμα του ήρωα), γεμάτο από κωμικές «βινιέτες» και ιστορικές αναδρομές στο… αρχέγονο και πρωτόγονο (η σκηνή με την ινδιάνικη φυλή είναι απόλαυση) «χόμπι» των καλοκαιρινών διακοπών της νοικοκυράς συζύγου η οποία μαζεύει τα κουτσούβελα και τρέχει στις εξοχές, καταδικάζοντας τον εργαζόμενο «αφέντη» να τα βγάλει μόνος του στην πόλη.

Ο σεξισμός δεν είναι και τόσο «πολιτικά ορθός» και οι ανδρικές φαντασιώσεις που οπτικοποιούνται ζορίζονται για να μην βγουν έξω από τα όρια του επιτρεπτού, με κυριότερο πρόβλημα τη μη σεξουαλική συνεύρεση του ήρωα με τη σεξοβόμβα του επάνω ορόφου, που δεν θέλει και πολύ για να αποπλανηθεί (με ένα ποτηράκι σαμπάνιας είναι στα πατώματα…). Σε ένα πλαίσιο ανδρικής… ακολασίας τριγύρω του, ο εγκρατής κύριος Ρίτσαρντ Σέρμαν κολάζεται μονάχα νοητά, ακόμη κι όταν η αμαρτία βρίσκεται χειροπιαστή και διαθέσιμη μπροστά του. Ο Μπίλι Γουάιλντερ δεν μπόρεσε να πείσει το studio και να οδηγήσει το ζευγάρι των πρωταγωνιστών μέχρι το σεξ (όπως συνέβαινε στο θεατρικό), χάνοντας πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης του δεύτερου μέρους του φιλμ.

Ο Τομ Γιούελ είναι απόλυτα εκφραστικός και ιδανικά φαρσικός στον ρόλο του, ενώ η Μονρόου πουλάει άψογα την εικόνα της χαζής ξανθιάς, αφήνοντας πάντα μια γλυκιά αμφιβολία ότι αυτό ακριβώς μπορεί να ήταν και στη ζωή της. Μετά την τεράστια επιτυχία αυτού του φιλμ, χρειάστηκε να πείσει για πολύ περισσότερα, ενώ η φύση, απλά, την προόριζε ως σαρκικό πρότυπο ηδονής. Που θα λατρέψεις σε Technicolor και σε μεγάλες διαστάσεις ξανά, με τούτη την επανέκδοση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κλασική κωμωδία που περισσότερο γνωρίζει κανείς από την περίφημη εικόνα της Μέριλιν Μονρόου με τη σηκωμένη φούστα, παρά μπορεί να παραδεχτεί ότι έχει δει ποτέ του και ολόκληρο το φιλμ! Κινηματογραφικά είναι ελαφρώς ξεπερασμένο και σαφώς… «παλιακό», αλλά κουβαλάει μέσα του μια αύρα από το Χόλιγουντ της χρυσής εποχής των studios, η οποία σχεδόν συγκινεί και σίγουρα γοητεύει από μόνη της. Οι θεατές που αρρωσταίνουν στην ιδέα των επανεκδόσεων και φαντάζονται ότι θα δουν… «νυχτερίδες κι αράχνες, γλυκιά μου», επειδή ο τίτλος συνοδεύεται από το έτος διανομής του 1955, ας «κατεβάσουν» καμία τηλεοπτική σειρά κι ας «τη βρουν» με την οθόνη του laptop τους…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας κακομοίρης που φεύγει η γυναίκα του για διακοπές και σκάει το ηφαίστειο των μούναρων από πάνω του και… δεν κάνουν τίποτα! Μπουρλότο!