FreeCinema

Follow us

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗΣ (2012)

(THE SESSIONS)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφική Δραμεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Λιούιν
  • ΚΑΣΤ: Τζον Χοκς, Έλεν Χαντ, Γουίλιαμ Μέισι, Άνταμ Άρκιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μονίμως τάβλα ή στον τεχνητό πνεύμονα μετά από παιδική πολιομυελίτιδα, 30 φεύγα ποιητής και δημοσιογράφος ψάχνει το θέμα «γενετήσια ικανοποίηση αναπήρων» και βρίσκει ψυχοσεξοθεραπεύτρια για να δει πρώτη φορά χαρά στα σκέλια του. Τα λέει με το νι και με το σίγμα στον cool καθολικό παπά του, ενώ προσωπική βοηθός είναι σιμά του. Θα μπορέσει σε αυστηρά έξι συνεδρίες να γίνει άνδρας – και αν ναι, ό,τι νιώσει θα το αντέξει η καρδιά του;

Ο νους μεν πρόθυμος, η δε σαρξ ασθενής. Έστω κι έτσι, κάπως σαν το «Παρθένος Ετών 40» να το κάνει με «Το Αριστερό μου Πόδι» (αρρωστάκι λίγο, όπως καταλαβαίνεις), κάποιες βασικές βιολογικές και συναισθηματικές ειδικές ανάγκες σου τις καλύπτει το τέταρτο και πιο καρπερό σινεξεπέταγμα του τάλε κουάλε Μπεν Λιούιν (ο Βόλφγκανγκ Ζόιμπλε της TV και του ντοκιμαντέρ), με μία αληθινή ιστορία (βασισμένη σε αυτοβιογραφικό άρθρο τού… σκεύους ηδονής κι επίσης του οσκαρικού μικρού μήκους doc «Breathing Lessons: The Life and Work of Mark O’ Brien» της Τζέσικα Γιου), κλινήρη στο πανί ως κομεντί τρυφεράδας, με μοτίβα – φαρμακάκι την καψούρα ως λιπαντικό της θέλησης για ζωή, τη χειραφέτηση από τις πληγές της bondage τρόικας «οικογένεια, θρησκεία, υγεία», και το «ποτέ δεν είν’ αργά» της εκσπερμάτισης του «εκφράζεσθαι» πηγαία σωματικά.

Οι πλέον… «Άθικτοι» του εν προκειμένω ιδρύματος ανιάτων είναι η διακεκομμένη συνουσία των μισής ντουζίνας setpieces φίκι φίκι (σπάνια το γυναικείο γυμνό και η επίμαχη «πράξη» αποδίδονται τόσο φυσικά ακομπλεξάριστα, αμήχανα και – γιατί όχι; – ερεθιστικά ταυτόχρονα), η αγωγή χιούμορ στο φορείο τού ΑΜΕΑ και μελό ουμανισμού και η ντούρα διανομή (fluffer – έκπληξη το pin-up girl Μουν Μπλάντγκουντ), με την κα «Καλύτερα Δε Γίνεται» κυριολεκτικά γυναίκα από πάνω και τον μεταμορφωμένα ξώστερνο, ξέπνοο, ξάπλα (και στο τσακ ξωπεταγμένο απ’ την αρσενική πεντάδα της Ακαδημίας) «κακό» των «Στην Καρδιά του Χειμώνα» και «Μάρθα Μάρσι Μέι Μαρλίν» μεταδοτικά υποκριτικά αρτιμελή.

Αυτά που εδώ νοσούν είναι «Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα» τηλεφόρμας (κουσούρι που έχουν αφήσει τόσο το φιλμογραφικό ιατρικό ιστορικό του δημιουργού όσο και η μηχανική υποστήριξη της πάμφθηνης ανεξάρτητης αυτής παραγωγής), η μοντάζ σουίτα όπου ξάπλωσαν, κυλίστηκαν στην αμαρτία και ατρόφησαν μυικά ή πήραν πόδι σκηνές (πάρτε προσεκτικά μάτι το «βοήθημα» της ερωτικής επιστολής: η «δασκάλα στο κρεβάτι» συγκινείται ως θηλυκό ή λειτουργός; Άγνωστο…), όπως και εν είδει χειρογλύκανου αναλγητικά – κυρίως το ηρώο κηδείας ημέρας θετικής ενέργειας και το συζυγικό ζόρι ζήλειας ύστερα από το «άγγιγμα» του μέσα της αλτρουίστριας παρτενέρ, αμφότερα στο τερματικό στάδιο του crowdpleasing του θεατή, βεβαίως. «Η Θάλασσα Μέσα μου», όμως, αισθάνεται ότι τα «Μαθήματα Ενηλικίωσης» θα «φτιάξουν» και εσένα. Και ο σακάτης έχει (μολονότι όχι γερή) κράση σαρκική λειτουργική…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ατομάκι με κινητικά προβλήματα ή σοβαρή χρόνια ασθένεια και σία, θεατή των Παραολυμπιακών, άβγαλτε στο φιστίκωμα, όλοι έλκεστε αυτομάτως. Γουστάρεις hardcore arthouse; Αυτή η στάση είναι λίγο αγοραία, αλλά κάνεις κάποιου τύπου επαφή. Δεν μπορείς τον sick κλαυσίγελω εξ Αμερικής με… προφυλακτικό ανθρωπισμού; You be illin’.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.