FreeCinema

Follow us

ΜΠΑΤΕ ΣΚΥΛΟΙ ΑΛΕΣΤΕ (2016)

(THE SECRET LIFE OF PETS)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιάροου Τσέινι, Κρις Ρενό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Πώς περνούν τις ώρες τους τα κατοικίδια ζώα των διαμερισμάτων του Μανχάταν, όταν τα αφεντικά τους φεύγουν το πρωί για τη δουλειά; Και σε τι μπελάδες θα βρεθεί ο τετράποδος Μαξ, όταν αναγκαστεί να συγκατοικήσει με τον αδέσποτο Ντιουκ;

Είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα studio το οποίο… δεν λέγεται Pixar αγγίζει με τέτοιον τρόπο την τελειότητα στο animation! Εξαιρετικό κινούμενο σχέδιο, καθαρά κινηματογραφική αφήγηση, ωραία ιστορία και χαρακτήρες, θέαμα που μπορεί να ικανοποιήσει τους ανήλικους θεατές όσο και τους ενήλικες συνοδούς τους. Γιατί, κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι από τους δεύτερους έχουν ή, κάποτε στη ζωή τους, είχαν ένα κατοικίδιο ζωάκι…

Η αρχική ιδέα είναι θαυμάσια. Τα αφεντικά φεύγουν για τη δουλειά το πρωί. Τι μπορούν να κάνουν μόνα στο σπίτι, σχεδόν «αιχμάλωτα», όλα αυτά τα κατοικίδια ζώα, που στην καλύτερη περίπτωση συνοδεύονται για μια βόλτα στο πάρκο από κάποιον άγνωστο ο οποίος αμείβεται γι’ αυτό; Τα εκατομμύρια των views του πρώτου trailer της ταινίας είχαν δώσει ένα δείγμα, προκαλώντας μια κάποια υστερία αναμονής για το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε». Ευτυχώς, το αποτέλεσμα αποζημιώνει, συστήνοντας ουκ ολίγους χαρακτήρες, σε μεγάλη γκάμα ράτσας και είδους, προσθέτοντας στην πλοκή το περιπετειώδες twist της βίαιης απομάκρυνσης του Μαξ και του Ντιουκ από την εστία τους, έχοντας να αντιμετωπίσουν από κυνηγούς αδέσποτων μέχρι μια ολόκληρη συμμορία από κοινωνικά… απόβλητα (#diplhs) ζώα, τα οποία κρύβονται στους υπονόμους της Νέας Υόρκης, έχοντας για ηγέτη τους ένα ψυχοπαθές και τσαμπουκαλεμένο… λαγουδάκι!

Από τη «Φάρμα των Ζώων» μέχρι το «Toy Story 3» και την «Ποντικούπολη», οι εμπνεύσεις είναι πολλές, όμως τίποτα δεν είναι ικανό να μειώσει τούτη τη δουλειά, που μοιάζει λες κι έχει βγει από γραφείο ψυχαναλυτή ζώων! Συμπεριφορές, συνήθειες, ζωντάνια που σε κάνει να ξεχνάς ότι παρακολουθείς ψηφιακό animation σε «προσγειώνουν» στο level των πρωταγωνιστών και σε κάνουν να ξεκαρδίζεσαι (ακόμη κι όταν μια γάτα αντιλαμβάνεται την κίνηση ακτίνας από laser σε κλειστό χώρο!), να αγωνιάς (υπάρχουν καταδιώξεις με σασπένς και αρκετή ένταση) και να συγκινείσαι, ειδικά όταν προσπαθείς να συλλάβεις ουσιαστικά τους δεσμούς φιλίας και αγάπης που μπορούν να αναπτύσσονται ανάμεσα σε κατοικίδιο και τον ιδιοκτήτη του.

Θα έπρεπε το φιλμ να παραμείνει στο επίπεδο της «ψυχανάλυσης» και να επικεντρώσει περισσότερο στον κόσμο των κάποιων τετραγωνικών μέτρων στα οποία ζουν καθημερινά τούτα τα ζωάκια, αντί να παίρνει την πλοκή και να τρέχει μαζί της σε δρόμους κι υπονόμους, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις μιας ξέφρενης αλλά πιο εύκολης ή προβλέψιμης πλοκής; Μερίδα των θεατών… κάποιας ηλικίας μπορεί να διχαστεί εδώ, έχοντας περισσότερες απαιτήσεις ακόμη και από μια ταινία αυτού του genre, όμως το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε», δίχως ενοχές, παίρνει τον σωστό δρόμο της διασκέδασης, με σαφή κινηματογραφικό προσανατολισμό και προσφέρει ένα πανίσχυρο joyride που θα χαρίσει εκστατικές στιγμές χαράς, ειδικά στους ζωόφιλους, προφανώς. Ενδεχομένως να προκαλέσει και νέα κύματα αγάπης και… καταναλωτισμού, παρόμοια με εκείνα που δημιούργησε για τα Minions η ίδια εταιρεία παραγωγής (διόλου τυχαία, ένα μικρού μήκους με δαύτα, στο οποίο προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα για την αγορά ενός blender, συνοδεύει την βασική ατραξιόν εδώ). Προσωπικά, ομολογώ ότι… καταστράφηκα με τη σκυλίτσα Γκίτζετ και δεν βλέπω την ώρα για το sequel, που θα προκύψει εγγυημένα στο μέλλον (βλέπε περίπου 600.000.000 δολάρια εισπράξεις από το παγκόσμιο box-office για το πρώτο φιλμ, ήδη). Απλά, τρέξτε στα σινεμά. Το μόνο που λείπει πραγματικά από αυτή την ταινία είναι… το δικό σας κατοικίδιο που δεν θα βρίσκεται στην αγκαλιά σας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις pet; Δεν το σκέφτεσαι καν! Θα τσιρίζεις ασταμάτητα (στη σκηνή της ονείρωξης με τα λουκάνικα κόντεψα να φύγω από το κάθισμα!). Εκπληκτική δουλειά, σε κάθε επίπεδο, ταιριάζει ιδανικά παιδικό κοινό και ενήλικες, που θα το χαρούν το ίδιο. Η original version στην αγγλική γλώσσα περιλαμβάνει φοβερές, κωμικές φωνές που προσθέτουν πολλά στις «ερμηνείες» των πρωταγωνιστών. Η Γκίτζετ και το λαγουδάκι θα μπορούσαν να έχουν και δικές τους, spin-off ταινίες, για τέτοιο επίπεδο πώρωσης μιλάμε. Αν έχεις μάθει στο πιο πονετικό και συναισθηματικό στιλ των παραγωγών της Pixar και νομίζεις ότι η δράση σε ένα animated έργο είναι δευτερεύουσα, θα έχεις τις μικρές σου ενστάσεις. Αλλά, διάβολε, δεν σου είχανε πάρει ποτέ στη ζωή σου ένα κατοικίδιο οι γονείς σου; Κλάψε με αυτό, τότε…

MORE REVIEWS

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ HEDI

O Χέντι, ένας χαμηλότονος 25χρονος, ετοιμάζεται να παντρευτεί και δουλεύει σε μια βαρετή, «κουστουμάτη» δουλειά. Καταπιεσμένος από την αυταρχική μητέρα του, ο νεαρός οδεύει σε μια ζωή που δεν θέλει, όμως η γνωριμία του με την ανεξάρτητη Ριμ τα αλλάζει όλα.

ANNABELLE: CREATION

Ο κατασκευαστής της πρωτότυπης κούκλας… του κακού χάνει τη μικρή του κόρη σε τροχαίο. Δώδεκα χρόνια αργότερα, εκείνος και η σύζυγός του θα φιλοξενήσουν στην καλιφορνέζικη φάρμα τους μια καλόγρια και έξι ορφανά κορίτσια, μεταξύ των οποίων και η βασανισμένη από πολιομυελίτιδα Τζάνις, που θα κάνει το λάθος να μπει στο δωμάτιο της εκλιπούσας Άναμπελ.

ΠΙΚΑΔΕΡΟ

Αυτός είναι 20φεύγα πρακτικάριος σε φάμπρικα. Αυτή συνομήλική του άνεργη ιστορικός τέχνης. Μένουν με τους δικούς τους, δεν έχουν αμάξι, δεν έχουν λεφτά, δεν τους χωράει ο τόπος (η επαρχία στη Χώρα των Βάσκων) ούτε για να παρθούν. Μαζί μπορούν ή θα αυτονομηθούν προτού, εν πάση περιπτώσει, τον δρόμο τους βρουν;

ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΛΟΣ

Ένας μοναχικός, ηλικιωμένος άνδρας θα αναγκαστεί να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν του, όταν κάποια μέρα λάβει ένα γράμμα που τον πληροφορεί πως είναι ο αποδέκτης ενός αντικειμένου που σχετίζεται με την περίοδο των πανεπιστημιακών του σπουδών και τα χρόνια των πρώτων ερωτικών του σκιρτημάτων.

ΓΥΑΛΙΝΟ ΚΑΣΤΡΟ

Μέθυσος πατέρας και ελαφρόμυαλη μητέρα αναγκάζουν τα τέσσερα παιδιά τους να ζουν σαν νομάδες, περιπλανώμενοι εδώ κι εκεί, εξαιτίας μιας δικής τους ιδιαίτερης θεώρησης των πραγμάτων. Η μία τους κόρη θα καταφέρει να γίνει επιτυχημένη δημοσιογράφος, χωρίς όμως να έχει μπορέσει να «θάψει» εντελώς το παρελθόν. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία.