FreeCinema

Follow us

Η ΤΙΝΚΕΡΜΠΕΛ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ (2014)

(THE PIRATE FAIRY)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πέγκι Χολμς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 78’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φαρμακοτρίφτρια, που ταράζει χωριό ξωτικών μ’ ενδιαφέρον για σκόνες υπερζωηρό, το σκάει, μετά από καιρό γυρνάει, και super εναιώρημά τους βουτάει. Πέντε κολλητές της που τους έκανε άλλ’ αντ’ άλλων τα νακ στο φτερό την κυνηγούν, κι αρχηγό σκιτζήδων κουρσάρων τη βρίσκουν – οι οποίοι, όμως, απώτερες βλέψεις εναντίον της διατηρούν. Το κοριτσομάνι με τη δικιά της, και μεταξύ τους, και μ’ όλη τη φάρα τους, πάλι θα τα βρουν;

Μεγάλε, καλά νέα: είναι η πρώτη φάση του franchise στην οποία θα πας τη μικρή υστέρω σου και – τουλάχιστον – θα αντέξεις. Ούτε το μαγικό χέρι του Τζον Λάσετερ (για πρώτη φορά στο στόρι, εκτός της παραγωγής) της Pixar δεν το σώζει, ωστόσο, απ’ το να κόψει αζυμούθιο προς τα χαρτογραφημένα ύδατα που ξέρεις, σ’ αυτή την πέμπτη συνέχεια της ροζουλισιελβεραμάν καρτουνιάς, ένα πρόσω περιπέτειας χιούμορ και συναισθημάτων εκ νέου girl power φευγιών μετά προσωπικών ανησυχιών, τώρα και εκτός νόμου περιπετειών, μεταξύ νεράιδων κυνηγητών, κρυπτοκινήτρων αρσενικών και «όλες για μία και μία για όλες» fantasy ανασκευαστικών επανασυσφικτικών μαγκιών.

Έστω κι έτσι, Barbie κάτσε στο αμπάρι και φάε τη σκόνη της, εφόσον σπαθίζουν τον αέρα το συχνά λεπτεπίλεπτο πενάκι, διακόσμων κυρίως (με απαύγασμα το πασπαλισμένο «πέταγμα» πλοίου), η ζουζουνιάρα σκηνοθεσία με ρεσάλτα από όλες τις μεριές στη φωτογραφία, γκαγκ όπως το παλτό τύπου «Αόρατος Άνθρωπος», σιλουέτες με διόλου ξύλινο πόδι όπως το fun πλήρωμα θαλασσινών – ρεμαλιών και το γούτσου γούτσου κροκοδειλάκι της προσκολλήσεως από τ’ αυγό, ενώ το τραγουδιστικό χορευτικό νούμερο σκούνας σηκώνει παραδοσιακά ψηλά το κατάρτι και η επανανταλλαγή ταλέντων του αλαφροΐσκιωτου παρεακίου ξιφομαχεί ανδραγαθηματικά για το «τέλος καλό, όλα καλά».

Δεν πάνε όλα πρίμα, μολοντούτο. Το άφαντο μετατροπή-κι-έτσι 3D δε ρίχνει κάβους στον αμφιβληστροειδή ούτε σε ένα πλάνο (παιδούλες, γλιτώστε τον μπαμπά και τη μαμά από το extra έξοδο). Στο γάντζο μεταγλώττισης (έξω την… ακούνε με Μέι Γουίτμαν, Κριστίνα Χέντρικς, Τομ Χίντλστον και Λούσι Λιου; Εδώ Ευγενία Δημητροπούλου, Ιωάννα Πηλιχού, Κατερίνα Τσάβαλου, Γιούλικα Σκαφιδά) η βοκαλιστική νωθρότητα της Τζένης Θεωνά και το σπικάρισμα αντί υποκριτικής της Αφροδίτης Σημίτη κάνουν ακατάλληλα μπαμ. Η αντιαλχημεία δραματουργίας στην πιλάλα μια κι έξω καταστάσεων (εξ)υπηρετεί το επίπεδο κατανόησης και κάνει τα γούστα τού πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης fan club της σειράς. Κυρίως: η μη αγγιγμένη από ραβδάκι ίντριγκα ενέδρας κουμασιών και το αρμένισμα των περί μεταμέλειας (που επανορθώνει για κάθε σφάλμα) / φιλίας (που κάνει θαύματα) / αγαθοεργίας (που νικάει το κακό) βολικών διδαγμάτων ζητάει μερτικό από ξένο θησαυρό.

Ποιανών; Του μύθου του Πίτερ Παν (λίκνου της Τίνκι – what goes around, comes around, που θα’ λεγε κι ο Τζ. Μ. Μπάρι), του «Ψυχρά κι Ανάποδα» (η Έλσα του οποίου κατόπιν νίλας τραβάει ζόρι και, τελικά, συμμορφώνεται αγαπησιάρικα όπως η Ζαρίνα, καλή ώρα), και του «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Άγνωστα Νερά» (εντάξει, κανένας θησαυρός εδώ, αλλά η μελαχρινή κοψιά της Πενέλοπε Κρουθ ως κόρης του Μαυρογένη έχει… βουτηχτεί για το look της κακιάς ηρωίδας εδώ), με τα δύο τελευταία φιλμ – πηγές έμπνευσης, καθόλου τυχαία, ναυαρχίδες της Disney, το toon καρνάγιο της οποίας βγάζει κι αυτό το μπρίκι. Γι’ αυτό «Η Τίνκερμπελ και οι Πειρατές» πλέουν ακύμαντα μεν αλλά κάπως στα ρηχά, παρότι δεν είναι μόνο για τις τσιρίδες των λιλιπούτειων θηλυκών. Εάν σας παίρνουν απ’ το χεράκι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

… και ξέρετε τι ρόλο (και τι γνώρισμα) βαράνε η Ίριδα / η Βίντια / η Ροζέτα / η Φλώρα και πάει λέγοντας, έχετε βάλει ήδη τα καλά σας φουστανάκια για την προβολή. Αγοράκια; Λόγω του πατιρντί σε φάση «μαύρη σημαία με νεκροκεφαλή» (not), ακόμη και εσείς μπορεί να κάνετε λίγο χάζι. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων όλων σας, που έχετε πάει σέρνοντας στην αίθουσα, μη σας πω ότι (αν δεν είναι της κουλτούρας) γενικά θα το χαρεί. Τσούρμο μαντράχαλων του κινούμενου σχεδίου, μπαρκάρετε αλλά μην περιμένετε κατορθώματα εδώ. Όλοι οι υπόλοιποι, ρότα γι’ αλλού.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.