FreeCinema

Follow us

THE PARTY (2017)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάλι Πότερ
  • ΚΑΣΤ: Κριστίν Σκοτ Τόμας, Τίμοθι Σπολ, Πατρίσια Κλάρκσον, Μπρούνο Γκαντς, Κίλιαν Μέρφι, Τσέρι Τζόουνς, Έμιλι Μόρτιμερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 71'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ένα μικρό party για τον εορτασμό της πολιτικής επιτυχίας της Τζάνετ γίνεται η αφορμή να βγουν στη φόρα διάφορα μυστικά και προσωπικά άπλυτα, όπως και να αναστατωθούν αρκετές ισχυρές – υποτίθεται – σχέσεις.

Η Σάλι Πότερ είχε να γυρίσει ταινία εδώ και πέντε χρόνια. Από τη φιλμογραφία της, εκείνη που πιθανότατα θυμάται περισσότερο το κοινό, είναι ο «Ορλάντο» του 1992. Από τότε μέχρι και το φετινό «The Party» έχουν μεσολαβήσει (μόλις) πέντε ακόμη παραγωγές που είτε έχουν λησμονηθεί από τους πάντες ή έχουν προκαλέσει ακόμη και ειρωνικά σχόλια (όπως «Ο Άντρας που Έκλαιγε» του 2000) στις φεστιβαλικές τους προβολές. Με λίγα λόγια, η Πότερ είναι από εκείνους τους δημιουργούς που δεν τους χαρακτηρίζει η καλλιτεχνική σταθερότητα. Τη χαρακτηρίζει, ωστόσο, το γεγονός ότι με κάποιον τρόπο βρίσκεται διαρκώς μέσα σε αυτό το κύκλωμα διοργανώσεων, όπως και το ότι καταφέρνει να έχει κοντά της καλούς και ενδιαφέροντες ηθοποιούς.

Αυτό συμβαίνει και εδώ. Το «The Party» έχει μια ενδιαφέρουσα ιδέα. Μια μικρή ιστορία, που διαδραματίζεται σε έναν μόνο χώρο, ένα σπίτι. Είναι γυρισμένη σε ασπρόμαυρη φωτογραφία. Είναι μια προσπάθεια που ανήκει στο genre της κωμωδίας. Έχει και κάποιες πολιτικές νύξεις. Έχει ένα καταπληκτικό καστ. Αλλά… όλα αυτά μαζί είναι τελικά λίγα. Λιγότερα, μάλιστα, κι από τη μικρή διάρκεια των 71 λεπτών (!) της ταινίας.

Όλα αρχίζουν με μια πολιτική επιτυχία. Με την τοποθέτηση της Τζάνετ στη θέση της σκιώδους Υπουργού Υγείας. Ο άντρας της, ο Μπιλ, από εκείνους τους βαθιά στοχαστές καθηγητές, την έχει στηρίξει, αλλά δείχνει πλέον απαθής. Στο μικρό party που στήνεται προς τιμήν της, οι καλεσμένοι αρχίζουν να εμφανίζονται. Ξεκινάμε με την κολλητή φίλη Έιπριλ, που πετάει θανατερές ατάκες προς όλες τις κατευθύνσεις, μαζί με τον υπό διωγμόν Γερμανό σύντροφό της, ο οποίος κάνει διαλογισμό και άλλα σχετικά όπου σταθεί κι όπου βρεθεί. Την παρέα θα συμπληρώσουν ο Τομ, οικονομικό στέλεχος και σύζυγος της – απούσας – στενότερης συνεργάτιδας της Τζάνετ, και ένα ακόμη ζευγάρι, η Μάρθα και η Τζίνι, που μετά τον γάμο τους περιμένουν… τρίδυμα.

Η Πότερ δεν αφήνει την αφήγηση να κυλήσει χαλαρά ούτε λεπτό. Με το «καλημέρα», όλοι αρχίζουν να ξεδιπλώνουν τα προβλήματά τους. Ο Μπιλ είναι κατατονικός, η Τζάνετ μιλάει όλη μέρα στο τηλέφωνο για συγχαρητήρια, αλλά και με ένα άγνωστο πρόσωπο που την κάνει να χαμογελά, η Έιπριλ σιχαίνεται τους πάντες, ο Γκότφριντ είναι ένα ζωντανό κλισέ ανόητης new age καλοσύνης, η Μάρθα και η Τζίνι αποδεικνύουν ότι ο γάμος σκοτώνει τον έρωτα (ακόμη και για τις λεσβίες), ο Τομ δεν προλαβαίνει να μπει στο ξένο σπίτι και αρχίζει να σνιφάρει «κόκα» στο μπάνιο, ενώ βγάζει και βάζει από την τσέπη του ένα πιστόλι.

Ο χώρος, που θα μπορούσε να είναι ένα θεατρικό σκηνικό, όπως και η δομή της ιστορίας, θα αποτελούσαν άνετα τη βάση για μια κωμωδία, στην παράδοση είτε του screwball είτε του boulevard. Αυτό που χαρακτηρίζει τους ήρωες του φιλμ, όμως, δεν είναι το χιούμορ, ούτε το δράμα που κρύβεται πίσω από τις ιστορίες τους. Είναι η υστερία με την οποία αυτά τα στοιχεία αναπτύσσονται και ξεδιπλώνονται, παρά την προσπάθεια του καλού καστ να τα συγκρατήσει, με την εξαίρεση του Κίλιαν Μέρφι που είναι ανεξέλεγκτος στον ρόλο τού Τομ. Υπάρχει (έστω) μια ερμηνεία που υπερβαίνει όλες τις άλλες, αυτή της Πατρίσια Κλάρκσον, η οποία είναι σκέτη απόλαυση όταν μπήγει στους άλλους το δηλητήριό της. Είναι, όμως, μια τέτοια καλεσμένη αρκετή για να χαρακτηριστεί επιτυχημένο ένα party;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καλά στοιχεία και ευγενείς προθέσεις μένουν στη μέση σε τούτο το μερικώς πετυχημένο… παρτάκι (βλέπε και διάρκεια). Σε θεατρική παράσταση και με μερικές πόρτες να ανοιγοκλείνουν, το αποτέλεσμα θα ήταν μάλλον καλύτερο.

MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΓΚΡΙΝ

Αγγλία, 1959. Χήρα θέλει ν’ ανοίξει βιβλιοπωλείο σε γραφικό επαρχιακό χωριό, συναντώντας τη σφοδρή αντίδραση των ντόπιων που δεν δείχνουν να ενστερνίζονται την επιθυμία της. Η κυρία Γκριν, όμως, είναι αποφασισμένη να πραγματοποιήσει το όνειρό της όσα εμπόδια κι αν μπουν στο διάβα της.

IL POSTINO: Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Άνεργος λόγω… ναυτίας γιος ψαρά σε απομονωμένο ψαροχώρι της Ιταλίας των 50s, ο Μάριο αναλαμβάνει χρέη ταχυδρόμου του εξόριστου εκεί Χιλιανού, περίφημου ποιητή και κομουνιστή Πάμπλο Νερούδα. Και αφού γίνει φίλος και συνομιλητής του, θα κατακτήσει τα λόγια και τη γυναίκα της ζωής του, που τόσο καιρό του διέφευγαν.

ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ

Υποαμειβόμενος μηχανικός σε αμαξοστάσιο του ΟΣΕ των Σκοπίων βάζει στο χέρι προσωρινά ορφανή ποσότητα χασίς. Ανίκανος να το ξεφορτωθεί, φτιάχνει space cake που ανασταίνει από τους αφόρητους πόνους και την αυτολύπηση τον τερματικά καρκινοπαθή γέρο του, για τον οποίο είχε εγκαταλείψει σπουδές, ώσπου η κατάσταση θα ξεφύγει ιλαροτραγικά. Σε trip θ’ αφήσουν πίσω τα παλιά;

Ο 20ος ΜΟΥ ΑΙΩΝΑΣ

Δύο δίδυμα κορίτσια που ζουν πάμφτωχα, υπό κάκιστες συνθήκες στην Ουγγαρία, χωρίζονται όταν δύο διαφορετικοί άνθρωποι τις παίρνουν μαζί τους. Χρόνια αργότερα, θα βρεθούν στο ίδιο τρένο του Οριάν Εξπρές, χωρίς να έχουν ιδέα η μία για την άλλη.

MAMMA MIA! HERE WE GO AGAIN

Η Ντόνα έχει πεθάνει, η Σόφι είναι έγκυος και ανακαινίζει το παλιό ξενοδοχείο τής… «mamma mia», όλα τα αγαπημένα πρόσωπα της ζωής της βρίσκονται καθ’ οδόν για να το γιορτάσουν μαζί της και οι μνήμες φέρνουν έντονα συναισθήματα.