FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΣΠΙΤΙ (2013)

(THE HOUSE OF MAGIC)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Στάσεν, Ζερεμί Ντεγκρισόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ / SEVEN FILMS

Ένα άρτι ανεπιθύμητο, αδέσποτο γατάκι βρίσκει καταφύγιο στο εκκεντρικό σπίτι ενός ηλικιωμένου ταχυδακτυλουργού και μαζί με τα υπόλοιπα κατοικίδιά του, καθώς και τα απίθανα, αυτοσχέδια ρομποτάκια του, σκαρφίζεται απίθανους τρόπους για να κρατήσουν τον προικοθήρα ανιψιό του μακριά.

Φαντάσου. Βάζεις στο blender λίγο από «Μόνος στο Σπίτι», μια στάλα από «Ψηλά στον Ουρανό» και γενναίες δόσεις από κάτι σαν ευφάνταστο τρενάκι του τρόμου σε luna park, και παίρνεις μια πολύ καλή ιδέα για το πού κινείται σεναριακά αυτό το animation. Μην περιμένεις, λοιπόν, καμιά ιδιαίτερη πρωτοτυπία, βάθος χαρακτήρων και πλοκής ή εύστοχα, διαπεραστικά ειπωμένα παιδαγωγικά μηνύματα. Επίσης, ναι, η άψογη HD όψη του θα σου φέρει πολύ στο μυαλό τα περισσότερα από τα καλλιτεχνήματα της Pixar και – εξαιτίας της μεταγλώττισης, προφανώς – ο ήχος κάνει παράξενα νερά (με τις φωνές απάντων των ηρώων στο high και όλους τους άλλους, περιβαλλοντολογικούς θορύβους, στο low).

Ωστόσο, τα ανήλικα ή ενήλικα μάτια σου, θα κάνουν, περισσότερο ή λιγότερο, party με τις απίθανες – κανονικά roller coaster – περιπέτειες / κούρσες πάνω κάτω και πλαγίως σε κάθε κινητή ή σταθερή επιφάνεια του σπιτιού (του γατιού κατά την άφιξή του στο σπίτι, το μουσικοχορευτικό καλωσόρισμά του από τον ταχυδακτυλουργό, του κυνηγητού στον… γκρεμό της στέγης, ή της πτώσης της ποντικίνας στο εσωτερικό τής μπουλντόζας κατεδάφισης), και με τα εντυπωσιακά περίπλοκα τεχνάσματα – εναλλακτικά τρενάκια του τρόμου που στήνονται για το διωγμό των υποψήφιων αγοραστών του σπιτιού (με κορυφαίο την επίθεση στη μαντάμ με τα γυαλιά, στην κουζίνα και πιο… πολύχρωμα εντυπωσιακό εκείνο εναντίων των μεταφορέων). Όλα τους ενισχυμένα με όχι ιδιαίτερα ευφάνταστα, αλλά άκρως αποτελεσματικά υποκειμενικά πλάνα (POV), πληθωρική προοπτική και γενναιόδωρο βάθος πεδίου, που μαρτυρούν τη 3D (όπως φτιάχτηκε και προβλήθηκε στο εξωτερικό) καταγωγή τού φιλμ και δουλεύουν εξίσου υποβλητικά και στο 2D. Και δεν ξέρω πώς θα αντιδράσεις εσύ, πάντως, εγώ ομολογώ πως ξεκαρδίστηκα με το χαιρέκακο φινάλε, όσο προβλέψιμο κι αν ήταν.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σαφώς, αν είσαι ανήλικο μέχρι 10 χρονών. Εάν, αντίθετα, είσαι ενήλικος, μόνος σου δεν πας (όπως στα μικρά ή μεγάλα αριστουργήματα της Pixar), μεν, ως συνοδός μούλικου δεν θα υποφέρεις όπως σε άλλα animation και μη του σωρού (Barbie, πες αλεύρι…) και ενδέχεται να το διασκεδάσεις δεόντως, ξαναζώντας περασμένες ή πρόσφατες περιπέτειές σου στο luna park, δε.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.