FreeCinema

Follow us

Ο ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ (2017)

(THE HITMAN'S BODYGUARD)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάτρικ Χέτζες
  • ΚΑΣΤ: Ράιαν Ρέινολντς, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Σάλμα Χάγεκ, Γκάρι Όλντμαν, Ελοντί Γιουνγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Σωματοφύλακας με «λερωμένο» βιογραφικό υποχρεώνεται να συνοδεύσει επαγγελματία hitman (ο οποίος τυγχάνει και θανάσιμος εχθρός του) από το Λονδίνο μέχρι το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, έτσι ώστε ο δεύτερος να καταθέσει ως μάρτυρας κατηγορίας κατά Λευκορώσου δικτάτορα, υπεύθυνου για μαζικές δολοφονίες πολιτών.

Βλέποντας το σήμα της Millennium Films πριν καν ξεκινήσει η ταινία, δεν έχεις μεγάλες φιλοδοξίες για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Παρακλάδι της πάλαι ποτέ Nu Image, εταιρείας που ο (σε «απόσυρση», πλέον) βιντεοκλαμπάς της γειτονιάς σου μπορεί να μνημονεύει με ευγνωμοσύνη για τις… ενοικιάσεις και τις «υπερπαραγωγές» (συνήθως γυρισμένες στη Βουλγαρία ή τη Νότια Αφρική, για προφανείς λόγους…) που του χάρισε από το 1992, σήμερα παρουσιάζει στις κινηματογραφικές αίθουσες (και ουχί straight to video) ένα καλύτερα «λουστραρισμένο» προϊόν b-μουβιάς που αντέχει ποιοτικά και στη μεγάλη οθόνη, με σαφώς πιο δελεαστικούς stars / πρωταγωνιστές. «Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή» τυγχάνει να είναι ένα από τα ευτυχή παραδείγματα παραγωγών της Millennium, πάντοτε στο πλαίσιο μιας κοινότοπης περιπέτειας δράσης με εκρήξεις, κασκάντες και ανθρώπινες απώλειες (λέγε με και «μακελειό»).

Ο Ράιαν Ρέινολντς υποδύεται έναν διεθνούς φήμης σωματοφύλακα που εισπράττει τη «ρετσινιά» απώλειας πελάτη του από πληρωμένο εκτελεστή (μαντέψτε το «twist»…) και έκτοτε κινείται στην αγορά εργασίας με δευτεράντζες αλλά ματσωμένους και μπλεγμένους πάντοτε με τον κόσμο της παρανομίας, ώστε να έχουν την ανάγκη του. Ο συνδυασμός του Ρέινολντς με τον Σάμιουελ Λ. Τζάκσον είναι η μεγαλύτερη… κωλοφαρδία της ταινίας, που πατάει στα χνάρια του κλασικού buddy διδύμου της διχόνοιας και των κακουχιών, μέχρι να καταλήξουμε στο στερεότυπο ενός ευτυχούς φινάλε, με την ελπίδα όλα να πάνε καλά στο box-office και να μας «κάτσει» και το franchise (με αντίστοιχο, δυνατό καστ για το σινεμά ή… όποιον βρούμε για το home entertainment). Παραδόξως, εδώ το καλό… τριτώνει (!) με την υποστηρικτική παρουσία της φυλακόβιας Σάλμα Χάγεκ, συζύγου του Τζάκσον, μαζί με τον οποίο μας χαρίζει και μια σουρεάλ σκηνή ανθολογίας (σαματάς με «ιπτάμενο» οπλοστάσιο και σώματα σε bar, με υπόκρουση το «Hello» του Λάιονελ Ρίτσι!).

Η formula του «Διώκτη του Μεσονυχτίου» (1988) αποτελεί τη βάση για το φιλμ και όσο το χιούμορ έχει το πάνω χέρι, τόσο καλύτερα κυλά ο χρόνος αυτού του «Σωματοφύλακα», ο οποίος δεν χαρίζει… bodycount στον θεατή, έστω κι αν το CGI είναι ελαφρώς… δευτέρας κατηγορίας (ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με εκρήξεις και φλόγες). Η χημεία υπάρχει (κι ας μην διεκδικεί την αριστεία), όμως το κομμάτι της πλοκής του αιμοδιψούς και παράφρονα δικτάτορα (ο Γκάρι Όλντμαν βγάζει από το «συρτάρι» της φιλμογραφίας του τη γραφική φιγούρα του Ρώσου τρομοκράτη από το «Air Force One») παίρνει τον εαυτό του περισσότερο στα σοβαρά από την κατεύθυνση της υπόλοιπης ταινίας, με αποτέλεσμα οι δραματικές υποπλοκές που τον εμπλέκουν να δημιουργούν «κοιλιές» ή να αποπροσανατολίζουν το στοιχείο της διασκέδασης.

Ο σκηνοθέτης του δεύτερου sequel των «Αναλώσιμων» (2014) χειρίζεται τις σκηνές δράσης με διάθεση αληθοφάνειας, χωρίς να καταφεύγει σε over-the-top κανιβαλισμούς (η επίθεση στο Δικαστήριο της Χάγης αποτελεί μια κάποια εξαίρεση… ευκολίας που προκαλεί το μειδίαμα), αλλά δεν δύναται να προσφέρει κάτι πιο καλλιτεχνικά τσαμπουκαλεμένο σε άποψη. Σίγουρα όχι μια αστοχία περιπέτειας, όπως και να ‘χει, η οποία οφείλει πολλά στον υπερβολικά άνετο Τζάκσον που βρίσκεται στο στοιχείο του και κάνει τη φιγούρα του… «αβάδιστα»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μετεξέλιξη της action βιντεΐλας από τα 90’s με καλύτερα φιλμικά συστατικά για ανάλαφρη ψυχαγωγία στο multiplex και target group αρκετά ευρύ, από κτήνη πιτσιρικαρίας μέχρι ενήλικες που γουστάρουν την old-school δράση τους με ένα touch από χιουμοράκι μοβόρικο. Δεν είναι προσβλητικό αν ξέρεις τι πας να δεις, δεν θα σε αδικήσει αν πας για τον χαβαλέ, ούτε και θα κλαις το αντίτιμο του εισιτηρίου στην τελική. Ελαφρώς χαμένη ευκαιρία για κάτι που θα μπορούσε να μείνει και στη μνήμη μας, πάντως.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι δύο ζοχάδες που σκοτώνουνε στο επάγγελμα και πρέπει ο ένας να καταθέσει για σφάχτη από Ανατολική Ευρώπη, αλλά άντε να φτάσουν στο δικαστήριο με τόσους μισθοφόρους που τους κυνηγάνε. Κράτηση για το ΣουΚου στο βιντεοκλάμπ!