FreeCinema

Follow us

ΚΑΤΣΕ ΦΡΟΝΙΜΑ (2013)

(THE ENGLISH TEACHER)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρεγκ Ζισκ
  • ΚΑΣΤ: Τζουλιάν Μουρ, Μάικλ Ανγκαράνο, Γκρεγκ Κινίαρ, Λίλι Κόλινς, Νέιθαν Λέιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Καθηγήτρια αφοσιωμένη στη λογοτεχνία, στα 45 της είναι μόνη χωρίς κανέναν στη ζωή της εκτός από τα βιβλία. Στη μικρή πόλη όπου η Λίντα ζει και διδάσκει, θα επιστρέψει ένας μαθητής της με ταλέντο στο γράψιμο και με ένα θεατρικό έργο που δε διάβασε κανείς. Η Λίντα θα αναλάβει να το προωθήσει για ένα σχολικό ανέβασμα, αλλά σύντομα η κατάσταση και οι σχέσεις θα βγουν εκτός ελέγχου.

Το «Κάτσε Φρόνιμα» θυμίζει μια σειρά από άλλες ταινίες που εξελίσσονται σε περιβάλλον σχολείου και έχουν να κάνουν με παρεξηγήσεις και προβληματικές σχέσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών, από το «Election» μέχρι ακόμη και το «In & Out». Όλες τους είναι καλύτερες… Δεν μπορείς να πεις το «Κάτσε Φρόνιμα» ακριβώς κακή ταινία, επειδή δεν είναι. Διαθέτει ένα καλό καστ, μια συμπαθητική ιστορία, ρέει γρήγορα. Ποιο είναι, λοιπόν, το πρόβλημα; Ότι δεν έχει τίποτα για να ξεχωρίσει. Εκτός από τους ηθοποιούς, όλα τα άλλα είναι απολύτως μέτρια, ξαναπαιγμένα και χωρίς πρωτοτυπία, σα να βλέπεις σε επανάληψη επεισόδιο του «Glee» και να μη σ’ αρέσουν και τα τραγούδια.

Το βασικό πρόβλημα της ταινίας – και κυρίως του σεναρίου – φαίνεται από τις πρώτες σκηνές που μας συστήνουν τη Λίντα και τη ζωή της. Με ένα σπικάζ που θυμίζει «Νοικοκυρές σε Απόγνωση», τη βλέπουμε με τα άκομψα γυαλιά της, την αλογοουρά, σε μια σειρά αποτυχημένα ραντεβού. Είναι μόνη, αλλά προτιμά τα βιβλία από έναν άνδρα που δε μοιάζει με λογοτεχνικό ήρωα.

Σημαντικό στραβοπάτημα του σεναρίου είναι ο άτσαλος τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η αλλαγή στη ζωή της Λίντα, αφού πρώτα έχει διαβάσει το θεατρικό έργο του Τζέισον, πρώην μαθητή της, έχει μείνει κατάπληκτη και έχει κάνει τα αδύνατα δυνατά για να ανέβει. Ένα βιαστικό πήδημα στη σχολική αίθουσα θα τα αλλάξει όλα και η ευγενής γεροντοκόρη θα διαλύσει τα πάντα. Τη δουλειά της, τις σχέσεις της με τους άλλους, θα φανεί ότι έχει προδώσει, προσχεδιάσει, εξαπατήσει. Ακόμη και η χάρη, σε συνδυασμό με την αφοσίωση και το φιλότιμο, που χαρακτηρίζουν κάθε ερμηνεία της Τζουλιάν Μουρ, είναι δύσκολο να κάνουν πιστευτή αυτή τη μετάλλαξη.

Σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο καστ, δεν είναι εύκολο να δεις τον Μάικλ Ανγκαράνο ως μοιραίο άνδρα που προκαλεί τόση αναστάτωση στο σχολείο. Ο Γκρεγκ Κινίαρ είναι όπως πάντα αξιόπιστος και ο Νέιθαν Λέιν έχει μπει για το camp στοιχείο του καθηγητή θεάτρου. Αν ήταν ελληνική σειρά, θα φορούσε και φουλάρι. Άσε μας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σ’ αρέσουν οι κομεντί παρεξηγήσεων σχολείου ανεξαρτήτως αποτελέσματος, το «Κάτσε Φρόνιμα» δεν είναι και για να πετάξεις πέτρες στην οθόνη. Μπορεί, όμως, να πάθεις τίποτα από την πλήξη, περιμένοντας κάτι πρωτότυπο να συμβεί.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μανίτσα, δεν παίζει! Εδώ δεν καθίσαμε φρόνιμα ούτε και σ’ εκείνο με την Κάμερον τη Ντίαζ που είναι παίδαρος, στη φακιδομύτη θα βαρέσουμε προσοχή;