FreeCinema

Follow us

ΥΠΕΡΑΝΩ ΠΑΣΗΣ ΥΠΟΨΙΑΣ (2018)

(THE CATCHER WAS A SPY)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Λιούιν
  • ΚΑΣΤ: Πολ Ραντ, Σιένα Μίλερ, Μαρκ Στρονγκ, Γκάι Πιρς, Τζεφ Ντάνιελς, Πολ Τζιαμάτι, Τομ Γουίλκινσον, Τζανκάρλο Τζανίνι, Κόνι Νίλσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ένας βετεράνος παίκτης του baseball αναλαμβάνει κατασκοπευτική δράση στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μαζί και την εντολή να σκοτώσει έναν επιστήμονα ο οποίος ετοιμάζει ατομική βόμβα για λογαριασμό των Ναζί.

Η ταινία βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Αυτό από μόνο του, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στην ιστορία εμπλέκονται πόλεμος, αθλητισμός και κατασκοπεία, θα μπορούσε να είναι αρκετό για να έχουμε ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Το «βασίζεται», όμως, μπαίνει σε πολλά εισαγωγικά, καθώς οι περισσότερες από τις επιμέρους λεπτομέρειες του σεναρίου ελέγχονται για την ακρίβειά τους και τη σχέση τους με την πραγματικότητα. Κι αυτό αυτομάτως κάνει προβληματικά και το σενάριο και την ταινία συνολικά.

Ο Μο Μπεργκ είναι ένας από τους παίκτες του πρωταθλήματος baseball με μακροβιότατη καριέρα. Χωρίς να είναι ιδιαίτερα σπουδαίος παίκτης, έχει καταφέρει να παίζει σε σχετικά μεγάλη ηλικία. Είναι επίσης εξαιρετικά μορφωμένος, σπουδασμένος στο Πρίνστον (κάτι που του έχει δώσει τον τίτλο του «Καθηγητή») και μιλά πολλές γλώσσες. Έχει μια σχέση με την Εστέλα, αλλά δεν την παρουσιάζει πουθενά και πριν να γυρίσει στο σπίτι περνάει από gay bar. Είναι επίσης ιδιαίτερα περίεργος άνθρωπος. Σε ένα ταξίδι της αμερικανικής ομάδας baseball στην Ιαπωνία, πριν οι δύο χώρες εμπλακούν στον πόλεμο, ο Μο γνωρίζει έναν Ιάπωνα καθηγητή Ιστορίας, αλλά παράλληλα γυρίζει και ένα φιλμάκι στο οποίο καταγράφει εγκαταστάσεις του Ναυτικού. Μετά την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ, θα προσεγγίσει γνωστούς του που έχουν σχέση με τις μυστικές υπηρεσίες και θα καταφέρει να πάρει κι αυτός μια θέση σ’ αυτές, πρώτα ως αναλυτής, ενώ στη συνέχεια θα του ανατεθεί μια «κανονική» αποστολή.

Αυτό που θα πρέπει να κάνει, είναι να εντοπίσει και να σκοτώσει τον Βέρνερ Χάιζενμπεργκ, επιστήμονα που έχει αναλάβει να δημιουργήσει μια ατομική βόμβα για λογαριασμό των Γερμανών. Μαζί με μια μικρή ομάδα θα ταξιδέψει στην Ιταλία και στη συνέχεια στην Ελβετία, προκειμένου να τον βρει και να τον δολοφονήσει. Είναι πραγματικά παράξενο πώς με τόσους καλούς ηθοποιούς στο καστ έχει προκύψει μια τόσο αδιάφορη ταινία. Μπορεί επειδή το είδος του θρίλερ κατασκοπείας δεν είναι το δυνατό σημείο του Μπεν Λιούιν, του οποίου η πιο γνωστή δουλειά είναι το δράμα δωματίου «Μαθήματα Ενηλικίωσης». Ή επειδή το σενάριο ανοίγει διάφορα μέτωπα χωρίς στην πραγματικότητα να δίνει πειστικές απαντήσεις για κανένα. Ποια είναι η πηγή της περιέργειας του Μπεργκ; Τι είδους προσωπικότητα συνδυάζει αυτόν τον πλούτο σπουδών και την εμμονή να μην εγκαταλείπει το πρωτάθλημα baseball; Ποια ήταν η σεξουαλικότητά του, που εδώ υπονοείται σαφώς, αλλά δεν ονοματίζεται («Είμαι κάποιος που μπορεί να κρατάει μυστικά», λέει όταν τον ρωτούν ευθέως). Τι από όλα αυτά ισχύει και τι όχι στην πραγματικότητα, αμφισβητείται έντονα.

Όλα τα άνωθεν σχηματίζουν έναν αδύναμο χαρακτήρα, παρά την εμφανή προσπάθεια και το πρωταγωνιστικό χάρισμα του Πολ Ραντ, που είναι ο μόνος ο οποίος κουβαλάει πάνω του ό,τι αντέχει σε αυτό το χαλαρό σύνολο. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί, είτε δεν έχουν με τι να δουλέψουν, είτε παρουσιάζονται για ελάχιστο χρόνο ώστε να μπορέσουν να αφήσουν το οποιοδήποτε στίγμα στην ταινία. Όσον αφορά τα υπόλοιπα, θα δεις ό,τι φαντάζεσαι σε ένα τυπικό δράμα κατασκοπείας Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου: νυχτερινά πλάνα με βρεγμένους δρόμους και βλέμματα κάτω από καπέλα. Μαζί, όμως, με μερικές εντυπωσιακά αδέξιες σκηνές δράσης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ξέρεις ότι ο Πολ Ραντ είναι ένας ηθοποιός τόσο ευχάριστος και χαριτωμένος που μπορεί να κάνει αξιοπρεπές οτιδήποτε. Έχει κι αυτός τα όριά του, όμως. Αν δεν έχει σενάριο και σκηνοθέτη, δεν μπορεί να κάνει και πολλά. Και αυτή η ταινία δεν έχει τίποτε από τα δύο.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.