FreeCinema

Follow us

Ο ΠΑΡΑΛΙΑΣ (2019)

(THE BEACH BUM)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χάρμονι Κορίν
  • ΚΑΣΤ: Μάθιου ΜακΚόναχεϊ, Άιλα Φίσερ, Σνουπ Ντογκ, Ζακ Έφρον, Τζόνα Χιλ, Μάρτιν Λόρενς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Moondog είναι ένα αλάνι του Μαϊάμι που έχει σαν μοναδική έγνοια τη μαστούρα και το πιοτί. Κάθε μέρα. Όλο το 24ωρο.

«I go low to get high», λέει ο ήρωας της νέας ταινίας του Χάρμονι Κορίν που όχι μόνο πέφτει χαμηλά, αλλά πιάνει πάτο στη φιλμογραφία του κάποτε εμπνευσμένου προστατευόμενου του Λάρι Κλαρκ, ο οποίος ποτέ δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το (σχεδόν πειραματικό) μεγαλείο της πρώτης του σκηνοθετικής απόπειρας (το «Gummo» του 1997). Η εξωφρενική του καριέρα είχε πάρει ξανά τα πάνω της με το «Spring Breakers» (2013), ένα ταινιάκι που αγκάλιασε τη hipster πλευρά της pop κουλτούρας, αλλά σήμερα με τον «Παραλία» (έπος ο ελληνικό τίτλος!) είναι σαν να σκαρφαλώνει στο ψηλότερο ικρίωμα για να κάνει ακροβατικό μακροβούτι δίχως προστατευτικό δίχτυ, σε ένα τσίρκο φιλμικών χαρακτήρων που ούτε το «άλλοθι» της μαστούρας δεν μπορεί να διασώσει.

Σχεδόν χωρίς σεναριακή δομή αφήγησης, το φιλμ παρακολουθεί τον πενηντάρη stoner Moondog να περιτριγυρίζει προβλήτες ή bars του Μαϊάμι, ψάχνοντας για αλκοόλ, drugs ή γαμήσι, στο τσακίρ κέφι να κόβει βόλτες με το σαράβαλο πλεούμενό του (ονόματι Well Hung – καλύτερα να μην το μεταφράσω) και στη μισή ταινία όλα αυτά να συνοδεύονται από τραγούδια, μάλλον επειδή κανείς δεν έχει κάτι να πει. Μέσα στο όλο χυμαδιό, υπάρχει και η στοιχειώδης «υποπλοκή» της πλούσιας συζύγου (με την οποία βρίσκεται σε «κάτι» σαν διάσταση, αν και βρίσκονται τακτικά για να μοιραστούν τα τρία προαναφερθέντα) που σκοτώνεται σε τροχαίο και αφήνει μία διαθήκη που τον «καταδικάζει» να ολοκληρώσει και να εκδώσει ένα βιβλίο με ποιήματα που γράφει… ένας Θεός ξέρει από ποια δεκαετία, διαφορετικά δεν παίρνει δεκάρα. Στο υπόλοιπο φιλμ, ο Moondog συναντά διάφορους «καμένους» χαρακτήρες που έρχονται και χάνονται (ξεχωρίζει ο Καπετάν… Wack του Μάρτιν Λόρενς, με το σουρεάλ σκηνικό με τους καρχαρίες και τον… «κοκάκια» παπαγάλο!), όπως και κάθε λόγος ύπαρξης να βασανίζεις το κορμί σου σε ένα σινεμά βλέποντας τον «Παραλία».

Δεν έχω να προσθέσω κάποια άλλη παρατήρηση για την ίδια την ταινία, ειλικρινά. Είναι μία σκέτη προσβολή της αισθητικής και της κινηματογραφικής τέχνης, που καταφέρνει να γελοιοποιήσει ακόμη και το πιο αγαπημένο μου τραγούδι ever (αναζήτησε την πιο ουσιαστική του χρήση στη σκηνή με το jukebox, στο «Μετά τα Μεσάνυχτα» του Μάρτιν Σκορσέζε, από το 1985). Η πληροφορία ότι το συνεργείο «το έκαιγε» κανονικά στον «μπάφο» δεν εκπλήσσει κανέναν. Απλά, κάποτε τα φιλμ των Cheech & Chong (για παράδειγμα) έπαιζαν με ιδέες και χιούμορ σε ένα παρόμοιο μοτίβο μαστούρας, δείχνοντας και έναν σεβασμό προς τον θεατή που γούσταρε τον χαβαλέ αυτού του είδους, αλλά με την επιπλέον απαίτηση να παρακολουθήσει μια ιστορία. Που κάπου πήγαινε. Όχι… «Up in Smoke» (#diplhs).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ξέρεις από «ουσίες» και «οινόπνευμα»; Ξέρεις από Φλόριντα; Ξέρεις από Χάρμονι Κορίν; Νομίζεις πως ήρθες και πιο κοντά στην pop κουλτούρα επειδή το «Spring Breakers» σου είχε φανεί fun; Ήρθε η ώρα για το απόλυτο… μπουρλότο! Ή θα «καείς» μαζί του ή θα χάσεις πάσα ιδέα. Τα στοιχηματζίδικα δεν θα ρίσκαραν για το πρώτο. Στα multiplex θα σνιφάρουν τσένταρ μέσα στην απόγνωση.


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!