FreeCinema

Follow us

Η 9Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΟΥΙ ΝΤΡΑΞ (2016)

(THE 9TH LIFE OF LOUIS DRAX)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλεξάντρ Αζά
  • ΚΑΣΤ: Τζέιμι Ντόρναν, Έιντεν Λόνγκγουορθ, Σάρα Γκάντον, Όλιβερ Πλατ, Μόλι Πάρκερ, Μπάρμπαρα Χέρσι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Διάσημος νευρολόγος καλείται να παρακολουθήσει περίπτωση εννιάχρονου αγοριού που βρίσκεται σε κώμα, ύστερα από ανεξακρίβωτων συνθηκών πτώση από βράχο, με τον πατέρα του παιδιού να έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς.

Κάποτε μεγάλη ελπίδα για τη νέα σχολή τρόμου του γαλλικού σινεμά (βλέπε «Haute Tension»), ο Αλεξάντρ Αζά αποφάσισε να πάρει το διαβατήριό του για ΗΠΑ και ακολούθησε μια αμφιλεγόμενη καριέρα με ολίγα άριστα remake («Αίμα στους Λόφους», «Piranha 3D») αλλά τίποτε ξεχωριστό ή πραγματικά δικό του ανάμεσα στην υπόλοιπη φιλμογραφία του. Τούτη η μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου της Βρετανίδας Λιζ Τζένσεν τον βρίσκει αρκετά απομακρυσμένο από το αγαπημένο του genre, να… ακούει νεκρούς ανθρώπους κι εμάς να βλέπουμε ένα νυσταλέο «παραμύθι» μυστηρίου που, απλά, βάζει ύπουλες φιτιλιές στο ζητούμενο της οικογενειακής θαλπωρής και τις ευθύνες των γονιών ενός παιδιού.

Στην ουσία, το παιδί… δεν βρίσκεται εδώ. Ο Λούι Ντραξ έπεσε από ένα γκρεμό, προσγειώθηκε σε μια θάλασσα βαθιά με κάμποσες κακώσεις και έκτοτε συνομιλεί με ένα φανταστικό τέρας του βυθού και εμάς, τους θεατές, χαρίζοντάς μας στιγμιότυπα του πρότερου βίου του, ο οποίος περιλάμβανε μια σειρά από ατυχήματα που πάντοτε έθεταν σε οριακή κατάσταση την επιβίωσή του, μέχρι και τα ατυχή sessions που είχε με έναν παιδοψυχολόγο. Ο Λούι Ντραξ ήταν ένα έξυπνο αλλά σαφώς κακότυχο παιδί. Η πραγματική προέλευση της κακοτυχίας του είναι και το μεγάλο «κλου» της ταινίας, η οποία όμως δεν χειρίζεται με κάποια παραπανίσια δόση σασπένς την όλη ιστορία, αλλά επιλέγει ένα ύφος που φέρνει στον νου το σινεμά του Ζαν-Πιερ Ζενέ, ο οποίος επίσης έφαγε τα μούτρα του στην Αμερική με ένα εντελώς άτονο και αποτυχημένο έργο με… ανήλικο ήρωα – αφηγητή, το «Ο Απρόβλεπτος κος Σπίβετ» (2013). Όλη αυτή η «ζαχαρωτή» απεικόνιση της ζωής του Λούι Ντραξ σε κάνει να αισθάνεσαι ότι παρακολουθείς οικογενειακή κομεντί με κάμποσα στοιχεία εξυπνάδας και σαρκασμού από το παιδάκι, όμως το φιλμ του Αζά ανήκει ουσιαστικά στο είδος του δραματικού θρίλερ, με αποτέλεσμα η σύγχυση στην αφήγηση να οδηγεί όλη την απόπειρα σε ένα ναυάγιο.

Κάπου κοντά στο φινάλε, καταλαβαίνεις γιατί διαπράχθηκε όλη αυτή η παραπλάνηση, όμως, ως θεατής, έχεις ηττηθεί από νωρίς και είναι αργά για να αλλάξεις αυτό που αισθάνεσαι για τον χαμένο σου χρόνο. Ο «μαγικός ρεαλισμός» των flashback του Λούι Ντραξ δεν ενώνεται ποτέ καλά με τα επιστημονικά τρικ που σκαρφίζονται οι γιατροί του νοσοκομείου ώστε να επικοινωνήσουν με τον εγκέφαλο του πιτσιρικά, το αστυνομικό μυστήριο δεν ακουμπάει με καμία δύναμη την πλοκή και το «εύρημα» της κατακλείδας θα σε κάνει να θέλεις να… κουτουλήσεις το μέτωπο στο μπροστινό σου κάθισμα. Η μόνη μου απορία, τελικά, είναι η εξής: πόσες «ζωές» τού μένουν ακόμη του Αζά εκεί στα ξένα;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιμένεις ένα κάπως πιο σκοτεινό θρίλερ, ενώ αναρωτιέσαι και γιατί ασχολούμαστε τόσο πολύ με την ιστορία ενός παιδιού που… έπεσε από έναν βράχο και (σχεδόν) σκοτώθηκε. Η απάντηση δεν είναι ακριβώς κακή, όμως η μέθοδος για να φτάσουμε ώς εκεί είναι εντελώς λανθασμένη και όχι ιδιαίτερα συναρπαστική κινηματογραφικά. Ατυχώς, η «9η Ζωή του Λούι Ντραξ» δεν ταυτίζεται ιδανικά με κανένα genre, γι’ αυτό και σχεδόν όλοι οι θεατές αυτής της ταινίας θα εξέλθουν της αιθούσης περισσότερο σαστισμένοι παρά ικανοποιημένοι.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένα μούλικο που πέφτει από γκρεμό και ψάχνουμε να δούμε αν το έσπρωξε κάποιος ή τι ακριβώς του έτυχε και… πέθανε; Και γιατί με κουβαλάς να το δω, ρε φίλε;