FreeCinema

Follow us

TAXI 5 (2018)

  • ΕΙΔΟΣ: Crime Κωμωδία Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανκ Γκασταμπίντ
  • ΚΑΣΤ: Φρανκ Γκασταμπίντ, Μαλίκ Μπενταλιά, Ανουάρ Τουμπαλί, Σαλβατόρε Εσποζίτο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η ανίκανη δημοτική αστυνομία της Μασσαλίας τη στήνει σε Ιταλούς Ροζ Πάνθηρες που πάνε με τα χίλια. Δικά της φονικά όπλα; Μάγκας ξενομερίτης μπασκίνας κι ένα αποσυρμένο θρυλικό αμάξι, που όμως πάει… πακέτο μ’ έναν ατζαμή. Ποιους (δεν) θα πατήσουν στην πορεία;

Τι, μόνο οι Αμερικανοί θα τα κάνουν; Έντεκα ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία κωλιά του, το franchise που (μάλλον το μόνο για το οποίο) έχει να καυχιέται (είναι) ότι πρωτοέβαλε στη θέση τού συνοδηγού σε κινηματογραφικό όχημα την άσημη Μαριόν Κοτιγιάρ ξαναπαίρνει μπροστά – ίσως επειδή κάπως έτσι ρεφάρει κατά τι η Europacorp για εισπρακτικά μεγα-τράκα σαν το «Ο Βαλέριαν και η Πόλη με τους Χίλιους Πλανήτες». Η λέξη-κλειδί (όχι στη μίζα) είναι το «εισπρακτικά», καθώς καλλιτεχνικά ο Θύμιος Λυμπερόπουλος του παριζιάνικου studio, Λικ Μπεσόν, ακόμη κι αν καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες στο βολάν επίσης της γραφίδας, εξυπηρετεί πλέον τους πολύ χάχες της πλέμπας με κάτι που ίσως σταθεί κατώτερο των προσδοκιών του crowd τής πούρας action αυτοκίνησης ως η γαλλική απάντηση στη μεγάλη μάρκα τού είδους, το «Fast and Furious».

Οι ομοιότητες μοστράρονται σε μπρος και πίσω καθρέφτη ήδη με το που πρωτοβλέπεις τον Τορέτο των βατραχοπόδαρων, Φρανκ Γκασταμπίντ, αλλά στον ρόλο τού συχωρεμένου του Πολ Γουόκερ, δηλαδή του μπάτσου. Τα «Pattaya» και «Porn in the Hood» του, ως σκηνοθέτη και εναριογράφου aussi, όπως κι εδώ, τα γλιτώσαμε εν Ελλάδι, αυτό το καινούργιο κάψιμο φλάντζας μαζί με το παρεάκι του των Μαλίκ Μπενταλιά και Ανουάρ Τουμπαλί, όχι. Ο δεύτερος είναι ο νάνος (και μην με κατηγορήσετε για ρατσισμό, ως τέτοιος χρησιμοποιείται προς άγραν θεαμάτων τσίρκου) του μάλλον μοναδικού municipal Τμήματος στον πλανήτη που προσλαμβάνει άτομα με σωματικές αναπτυξιακές διαταραχές, ο πρώτος υποδύεται τον λιγότερο καραγκιόζη Μάρτιν Λόρενς (όπως «Κακά Παιδιά», το δεύτερο made in USA μαϊμού ανταλλακτικό) της υπόθεσης, απλώς δεν είναι ένστολος αλλά ο μικροκακοποιός ανιψιός τού ταρίφα του «Taxi. Δεν ξέρει καν να οδηγεί; Μικρό το κακό, καθώς εξασφαλίζει το πολύ πειραγμένο (μία λέξη για όσους δεν έχουν δει το προηγούμενο φιλμ: πτερύγια) Peugeot 407 στον κουρούπα ώστε να πάρουν από πίσω τους εγκληματίες, με αντάλλαγμα να βρίσκεται στο διπλανό κάθισμα και να κάνει τον σαχλαμαράκια… οδηγώντας το ντουέτο από τη μία νίλα στην άλλη.

Ένα χορευτικό striptease για ξανθό έτερον ήμισυ στη σπιταρόνα τού VIP μπαμπά της, που καταλήγει μέσω μικροπυρκαγιάς κι άλλων ατυχημάτων στο σχόλασμα του νεαρού, βάζει μπρος για το convoy των γκαγκ που επί 90 λεπτά υπόσχονται να βγάλουν από τον δρόμο κάθε μη κάτοχο επαγγελματικού διπλώματος στην παρακολούθηση του αβρών τόνων burlesque που παρκάρει συχνά-πυκνά τέτοια εποχή στις εγχώριες σινέ πιάτσες. Άδειασμα πυροσβεστήρα σε μούτρα αθώων (δις, σε διαφορετικά άτομα), ηλεκτρικές εκκενώσεις σε αχαμνά, κώλοι κολλημένοι σε καρέκλες, ανεπιθύμητα συναπαντήματα με θαλάσσιους ελέφαντες ενυδρείων και το απόλυτο σκατολογικό χουνέρι της σεζόν από μια ευρεσιτεχνία που ονομάζεται «Κακά 2000» δεν είναι όμως τα μόνα που σκάνε μαζί με την εξάτμιση στα μούτρα σου σ’ αυτό το ρυπαντικό μείγμα των «Μ.Α.T. Μονάδα Αποδόμησης Τάξης» και «Baywatch».

Πρώιμες δειγματοληπτικές φλασιές και στις τέσσερις προηγούμενες διαδρομές του μοντέλου για να κατατοπιστούν άνευ λόγου και αιτίας οι άμαθοι νέοι επιβάτες σε πρόσωπα και πράγματα. Η ραδιο-ενότητα υπηρεσιακής μουροχαβλίασης, την οποία συμπληρώνουν μία χοντρή flic, ένας πέρα βρέχει σκιτσογράφος, ένας αγροίκος μουστάκιας κ.ο.κ., που τηρεί τον ΚΟΚ της «κουλής» φάρσας σε σημείο ξεφουσκώματος των λαστίχων τού minimum excentrique μπουφόνικου πνεύματος. Μια κλοπή πολύτιμων λίθων που, στερούμενοι μια απ’ τις απολαύσεις του ride του genre, δεν βλέπουμε πώς λαμβάνει χώρα. Η Σαμπρίνα Ουαζανί με πεντακάθαρο limited μπλουζάκι Tommy Hilfiger στο συνεργείο όπου κάνει μηχανολογικά θαύματα να καθίσταται το άκρον άωτον του product placement, εκτός του ότι το στόρι τη σπρώχνει με το ζόρι ως μαγκρεμπίνα Μισέλ Ροντρίγκεζ στον ρομαντικό τάχαμου συμπλέκτη. Και μόνο μία πραγματικά θεαματική extravaganza σε 2, 3 ή 4 ρόδες (μια καραμπόλα σε επεισόδια, διανθισμένα από την κυριολεκτικά και μεταφορικά αλλού καταδίωξη μιας κίτρινης Ferrari), αφού οι άλλες δύο τέτοιες είτε κινούνται σε ελεγχόμενο οδόστρωμα (η κοντρίτσα με τους μαφιόζους) είτε αποτελούν κινούμενα τεκμήρια του ότι μια κασκάντα – κλου δεν υποκαθιστά ένα κραυγαλέα στερούμενο επικίνδυνων παντιλικιών σιρκουί (το εποχούμενο τελικό ξεκαθάρισμα προ του πήδου στο κότερο).

Το point system δεν θα πιάσει σίγουρα το μοντάζ, που αλλάζει σωστά ταχύτητες, και τα εφέ, που κάνουν καλή δουλειά σε χρωμίωση και κέρωμα. Ο πιο παλιός στη σημαία, ο Μπερνάρ Φαρσί, στον ρόλο του Δημάρχου πια, πιάνει ανά σημεία επιδόσεις Comedie Française παίρνοντας κεφάλι. Οι φάτσες των δύο κακών γράφουν καλά στο κοντέρ εν αντιθέσει προς αρκετές από τις πράξεις με τις οποίες φορτώνει την καρότσα τους η συχνά φαιδρή μη λογική των καταστάσεων. Και απόπειρες για drifting σε αστεϊσμούς (ας πούμε το αλγερινό smiley ή οι καβάντζες όπλων, φούντας κ.λπ. του σπιούνου-του-εαυτού-του καρντάση) αφήνουν κάποια ίχνη, ακόμα κι αποτυχημένες. Αλλά στην εποχή του Uber (κι αυτό παίζει απέξω απέξω στην πλάκα, για πολλοστή φορά σε φετινό 2CV στο πανί, πολύ φλέγον θέμα πρέπει να ‘ναι για τη χώρα του Μακρόν…) να κυνηγάς το ραντεβού με «φτιαγμένη» αντίκα; Πρέπει να ‘σαι χαϊβάνι ή τουρίστας. Πελάτες μου, μη σας κλέψουν πάλι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δημόσιας χρήσης κουβάς σε ρεκτιφιέ μόνο για τους ραλιάρηδες, που όμως θα τσαγιαστούν αν περιμένουν πολλές «φάσεις» μαρσαρίσματος, και για τους χαζοχαρούμενους, που όμως αν έχουν μείνει στην εποχή του χωροφύλακα Λουί ντε Φινές θα στουκάρουν. Για όλους τους υπόλοιπους, μια καυσαεριούχα κλέφτες-κι-αστυνόμοι Μασσαλιώτιδα αντιθυμηδίας. Άπαξ και μπει κουλτουριάρης, μετά θα χρειαστεί καλίμπρα εγκεφάλου.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.