FreeCinema

Follow us

Η ΑΡΠΑΓΗ 3 (2015)

(TAKEN 3)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολιβιέ Μεγκατόν
  • ΚΑΣΤ: Λίαμ Νίσον, Μάγκι Γκρέις, Φόρεστ Γουίτακερ, Ντούγκρεϊ Σκοτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Μπράιαν Μιλς για ακόμη μια φορά μπαίνει σε μεγάλους μπελάδες εξαιτίας της οικογένειάς του. Μαφιόζοι δολοφονούν την πρώην γυναίκα του και του φορτώνουν τον φόνο, έτσι ο Μπράιαν ρίχνεται σε μια διπλή καταδίωξη, προσπαθώντας να ξεφύγει από τους αστυνομικούς που τον κυνηγούν, αλλά και να φτάσει στους κακοποιούς.

Μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη, τρεις και… δεν αντέχεις πια! Είναι λογικό και απολύτως αναμενόμενο, όταν μια ταινία εξελίσσεται σε απρόσμενη εμπορική επιτυχία, να μπει μπροστά η διαδικασία των sequels. Όντως, το «Taken 2» δικαίωσε την απόφαση του παραγωγού Λικ Μπεσόν να μετατρέψει την πρώτη ταινία σε franchise και σε αγελάδα προς άρμεγμα. Το άρμεγμα, όμως, παρατράβηξε και στο τρίτο φιλμ, το γάλα βγαίνει πια ξινισμένο και ξαναζεσταμένο.

Οι δύο πρώτες ταινίες, πέρα από τον πρωταγωνιστή τους, που έφερε μια διαφορετική προσέγγιση στον ρόλο τού ήρωα, ο οποίος από everyday man αναγκάζεται να μεταμορφωθεί σε… superhero προκειμένου να προστατεύσει την οικογένειά του, είχαν και το ενδιαφέρον στοιχείο τού location. Στο Παρίσι η πρώτη, στην Κωνσταντινούπολη η δεύτερη, έδιναν ένα επιπλέον οπτικό ερέθισμα στον θεατή. Η τρίτη ταινία διαδραματίζεται στο εξαντλητικά κινηματογραφημένο Λος Άντζελες, στο οποίο έχουμε δει να συμβαίνει κάθε πιθανό ανθρωποκυνηγητό. Πώς καταφέρνει η ταινία να ξεχωρίσει; Δεν τα καταφέρνει. Ο Μεγκατόν χρησιμοποιεί ζαλιστικές λήψεις και cuts ελάχιστων δευτερολέπτων, αλλά το αποτέλεσμα απλώς ζαλίζει, χωρίς να συναρπάζει.

Επίπεδο είναι το αποτέλεσμα και στην ιστορία, καθώς και στους άλλους ρόλους πέραν του πρωταγωνιστικού. Τη Φάμκε Γιάνσεν τη χάνουμε νωρίς νωρίς, ο Ντούγκρεϊ Σκοτ, που συνήθως αποδίδει ερμηνευτικά, δεν έχει τι να παίξει, το ίδιο συμβαίνει και με τον Φόρεστ Γουίτακερ, ο οποίος περιφέρει τον τύπο του σαστισμένου μπάτσου, ενώ η Μάγκι Γκρέις εμφανίζεται και πάλι ως κυνηγημένη κόρη. Δεν έχεις τι να προσθέσεις σ’ αυτό. Κατανοητή η διάθεση να βγουν κέρδη από μια εμπορική ταινία, αλλά αν δεν υπάρχει ένα στοιχειωδώς πειστικό ή έστω και ελάχιστα δουλεμένο σενάριο, ο λόγος ύπαρξης του franchise αυτοακυρώνεται.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι και λίγοι εκείνοι που ανήκουν στο σχετικά πρόσφατα δημιουργηθέν fan club τού Λίαμ Νίσον, από τότε που απέκτησε την ιδιότητα του action star. Αν ανήκεις στους φανατικότερους από αυτούς, μάλλον είσαι διατεθειμένος να δεις τον αγαπημένο σου πρωταγωνιστή, ακόμη και σε μια από τις λιγότερο καλές στιγμές του. Θέλεις το θρίλερ σου να έχει σασπένς, ίντριγκα και σεναριακά twists; Πάμε γι’ άλλα…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.